Передплата 2024 «Добра кухня»

436 мільйонів — на телевізор, чотири — на стадіон…

Фіналісти президентських перегонів задекларували витрати на кампанію

Золотий і срібний призери президентських виборів відзвітували про надходження та витрати зі своїх виборчих фондів. Судячи з фінішної бухгалтерії, Петру Порошенкові кампанія обійшлася учетверо дорожче, ніж Володимиру Зеленському.

Виборча казна Порошенка «заважила» на 584,5 міль­йона гривень. Проте, як під­мітили у русі «ЧЕСНО», ця сума неповна. До неї слід доплюсу­вати витрати на передвиборчий піар, яким ще чинний президент «грішив» задовго до офіційного старту кампанії. За 2018 рік По­рошенко задекларував 122 міль­йони гривень, витрачених на ре­кламу. Але про яку саме рекламу йдеться, точніше — на яких носіях, не деталізував. Тож за підрахун­ки взялися аналітики «ЧЕСНО». За їхніми оцінками, задекларо­вані президентом 122 «реклам­ні» мільйони хіба на півправди тягнуть. Лише телереклами По­рошенка до старту кампанії міль­йонів на 175 накрутили. А плюс — білборди.

Зрештою, претензії щодо по­двійної виборчої бухгалтерії сто­суються не лише Порошенка, а й усіх кандидатів-важковаговиків. У штабах знають, як і що провер­нути, аби не «світити» у звітах для ЦВК і НАЗК усі реальні витрати на кампанію. А це суми, які у рази, а подекуди й у десятки разів вищі за ті, що у публічних деклараціях. Йдеться про сотні мільйонів, але не у гривнях, як вказують канди­дати, а в у. о.

Та повернемося до офіцій­них звітів. У своєму Порошенко вказав, що усі кошти на кампа­нію його власні. Найкоштовніша стаття витрат (56%, 329 млн грн) — телереклама. Зокрема, каналу «Україна» з виборчої кишені пре­зидента перепало 96,4 мільйона гривень, «Інтеру» — 47 млн, СТБ — майже 32 млн, «Прямому» — 21,8 млн. На розміщення зовнішньої реклами (білборди, сітілайти) у Порошенка витратили 58 міль­йонів.

Оренда стадіону «Олімпій­ський» обійшлася кандидато­ві у 2,2 мільйона гривень. Це на півмільйона більше, ніж НСК отримав з виборчого фонду Зе­ленського. А все тому, що Поро­шенко користувався послугами НСК двічі: перед стадіонними де­батами 19 квітня 14-го збирав на «Олімпійському» своїх шануваль­ників.

Особисті витрати Зеленсько­го на кампанію, судячи зі звіту, трохи не дотягнули до 12 мільйо­нів гривень. Решта 131 мільйон накопичень у виборчому фон­ді — «золото партії» (майже 66 млн), пожертви від юридичних (7,1 млн) та фізичних (71,8 млн) осіб. Серед жертводавців — і бізнес-партнери Зеленсько­го (зокрема, брати Шефіри пе­реказали по півтора мільйона), і «кварталівці», і ті, кого презенту­вали як членів Зе! Команди (ко­лишній член НАЗК Руслан Рябо­шапка пожертвував майже 54 тисячі гривень).

75 відсотків витрат у Зе! Кандидата припадають на телерекламу. А це — майже 107 мільйонів гривень. 19 млн з цієї суми отримав канал ICTV, по 17 млн — «1+1» та «СТБ», 16,6 млн — «Україна», майже 14 млн — «Ін­тер», 10,5 млн — «Новий канал».

На білборди та сітілайти у Зе­ленського витратили шосту час­тину виборчої казни — 22,5 міль­йона гривень.

Схожі новини