Передплата 2024 «Добрий господар»

Щоб завтра не було черг на кордоні...

Власники автомобілів із іноземною реєстрацією вимагають уваги нардепів.

Чи не на кожному автомобільному пункті пропуску через кордон на західних теренах України сьогодні спостерігаються величезні черги. Їх створюють власники автомобілів із іноземними номерами, які, за вимогами вітчизняного законодавства, мають через кожні п’ять днів перетинати кордон для продовження реєстрації їхніх машин в Україні. Автомобілісти, які мають автомобілі з іноземною реєстрацією, об’єдналися у Західноукраїнську асоціацію власників транзитних авто «ЗАВТРА». Її мета — захист прав автовласників, які користуються автомобілями, придбаними за кордоном.

Про це під час прес-конференції на тему: «Як полегшити життя власникам автомобілів з іноземною реєстрацією та зменшити корупцію на пунктах пропуску Західної України» повідомив голова ГО «Західноукраїнська асоціація власників транзитних авто» (ЗАВТРА) Павло Білецький. «Зараз кожен власник автомобіля повинен щоп’ять днів виїжджати за митну територію України. Це дуже незручно і для автомобілістів, і для всіх, хто перетинає кордон в інших справах і змушений вистоювати страшенні черги на українських кордонах. Крім того, це створює можливості корупції на пунктах пропуску, бо щоб не втрачати час у чергах, дехто готовий купувати місце ближче до кордону», - зазначив голова новоствореної громадської організації.

Асоціація «ЗАВТРА» підтримує кілька законопроектів, які передбачають або збільшення часу транзиту, або зменшення суми розмитнення, або дозволи на тимчасове ввезення. «Ми й самі розробили законопроект, що стосується ввезення автомобілів. Як один із варіантів, ми пропонуємо платити за ввезення автомобіля за рік. За нашими підрахунками, бюджет країни поповниться сотнями мільйонів євро, - каже Павло Білецький. - Якщо автомобіль, наприклад, має об’єм двигуна півтори тисячі кубометрів і вік більше п’яти років, то його власник заплатить сто євро за рік. Окрім того, прийняття такого закону дозволить українцям купувати за кордоном дешеві, але якісні автомобілі з невеликим пробігом, що набагато поліпшить екологічну ситуацію в Україні».

«Раніше, - розповів Павло Білецький, - власники автомобілів з іноземною реєстрацією вирішували свою проблему просто: перетинали український кордон, розверталися на нейтральній смузі і поверталися в Україну, не заїжджаючи в іншу країну. Проте в 2013 році українські митники заборонили робити «пересічку» на нейтральній смузі. Поставили там бетонні плити. Ми тоді заблокували автомобілями пункти пропуску. Після цього в Закарпатті на пунктах пропуску ці плити забрали. А в інших областях залишили».

За словами голови осередку ГО «ЗАВТРА» у Львівській області Романа Тузяка, забороняти українцеві розвертатися на нейтральній смузі і повертатися додому — незаконно. «У нас в Конституції прописано, що кожен громадянин України має право в будь-який час повернутися додому. Я не повинен пояснювати, чому я повертаюся. Може, в мене щось вдома сталося, може, гроші забув чи документи, чи щось інше сталося. Ми будемо вивчати законодавство і подавати судові позови», - каже він.

Менеджер з розвитку ГО «ЗАВТРА» Олександр Крічфалуші зауважив, що вимога щодо перетину кордону щоп’ять днів дуже обмежує власників авто з іноземною реєстрацією. «Якщо я маю поїхати до Києва на кілька днів, то ніяк не встигаю на «пересічку» фізично. Отож мушу витрачати і гроші, і час, - каже він. - Адже якщо власник такого автомобіля не перетинає щоп’ять днів кордон, то це тягне за собою величезні штрафи: до десяти перших днів - 117 гривень за кожен протермінований день. Від десяти днів і більше — до восьми з половиною тисяч гривень з можливою конфіскацією автомобіля».

Довідка «ВЗ»

За даними Держприкордонслужби та ДФС, у прикордонних із ЄС областях України (Львівській, Закарпатській, Волинській, Чернівецькій, Івано-Франківській, Тернопільській) нараховується близько 400-450 тисяч автомобілів із іноземною реєстрацією. Дев’яносто відсотків власників таких автомобілів користуються ними у режимі транзиту, щоб уникнути сплати митних платежів, які в Україні у 2-3 рази перевищують вартість автомобіля, придбаного у Європі. Щоб законно користуватися такими автомобілями, у їхніх власників наразі є два варіанти: або розмитнювати автомобіль, або щоп’ять днів у межах однієї і десять — у межах двох митниць їздити на ньому за кордон.

Схожі новини