Міст на Городоцькій може обвалитись на поїзд з людьми!

На ремонт потрібно 17 мільйонів гривень, частину грошей візьмуть із державної скарбниці

Львівська залізниця б’є на сполох: два автомобільні мости, які проходять над залізничними коліями, у такому жахливому стані, що можуть обвалитись будь-якої миті! Йдеться про міст на Городоцькій, 166 у Львові (під ним пролягає колія у напрямку на Ходорів), а також міст на ділянці Львів — Стрий на заході міста. Безгосподарність може обернутися жахливою трагедією для людей, які щодня їздять поїздами у райони області.

Львів має «досвід» обвалу мостів

“Залізничні колії, які проходять під цими мостами, є частиною головного транзитного транспортного коридору, що сполучає Україну з країнами Європи. Тут інтенсивний рух поїздів з небезпечними вантажами, хімічними речовинами, нафтопродуктами. Падіння частин конструкції мостів у будь-який момент може спричинити залізничну аварію, наслідки якої неможливо спрогнозувати”, — повідомляють у прес-центрі Львівської залізниці.

Львів уже має “досвід” обвалу мостів. У 2008 році обвалилась частина Левандівського мосту. Тоді, на щастя, ніхто не постраждав — лише утворився довжелезний корок як з потягів, так і з автомобілів. Рух по мосту відновили лише через рік — увесь цей час мешканці Левандівки годинами простоювали в заторах на об’їзних вулицях по дорозі з роботи і на роботу. Уявляєте, що буде, якщо через аварійний міст заблокованою виявиться Городоцька?

Проблему з мостом, який давно дихає на ладан (на вул. Городоцькій) у липні цього року розглянули на позачерговому засіданні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій. Ситуацію визнали такою, “що вимагає невідкладного виконання робіт щодо усунення загрози неконтрольованого падіння на залізничні колії елементів конструкції та в подальшому — проведення капітального ремонту для припинення руйнування шляхопроводу, гарантування безпеки руху автомобільного і залізничного транспорту та пішоходів». Однак досі жодних робіт з укріплення мосту не провели. Тож будь-якої миті шмат бетонної конструкції може впасти на колію. А якщо в той момент під мостом проходитиме пасажирський потяг?

Кошторис склали, проект — на експертизі

У Львівській залізниці кажуть, що ця ж комісія доручила мерії заборонити рух вантажівок проблемним шляхопроводом (тобто через міст) та підсилити конструкції. Але віз і далі там. Як зазначила “ВЗ” працівник прес-служби Львівської залізниці Юлія Грабова, залізничники провели вишкіл для локомотивних бригад — аби у випадку падіння елементів мосту на залізничну колію чи рухомий склад уникнути надзвичайних ситуацій.

Жителі вулиці Городоцької теж не у захваті від понищеного моста. До редакції “ВЗ” зателефонувала 60-річна львів’янка Стефанія Прилуцька, яка наголосила на важливості реконструкції моста на вул. Городоцькій: “Щодня проходжу повз і бачу, наскільки конструкції обдерті, в будь-яку хвилину загрожують обвалом. Нікому немає до цього діла... Такі об’єкти, як мости, потрібно ремонтувати у першу чергу. А в нас чомусь навпаки: коли трапиться якесь лихо, тоді беруться за реконструкцію”.

Як розповів “ВЗ” голова депутатської комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку Львівської міської ради Іван Гринда, до ремонту візьмуться не раніше 2014 року. Фахівці розробили кошторис проекту. А сума немала — 17 мільйонів гривень!.. Такі гроші міській скарбниці нашкребти складно, доведеться розраховувати на допомогу державного бюджету. Принаймні, за словами депутата, голова Львівської ОДА Віктор Шемчук пообіцяв вибити кошти в Кабміні. “Розроблено проект реконструкції моста, його віддали на експертизу, — повідомив Іван Гринда. — Міст будуть повністю реконструювати: відремонтують дорогу (чотири смуги), замінять підпірні стінки, інженерні мережі. Наступного року питання його ремонту буде у трійці пріоритетних”.

Натомість начальник відділу капітального ремонту управління інженерного господарства Львівської міської ради Михайло Піндак не вважає, що ситуація з мостом дійшла до критичної межі. У коментарі для “ВЗ” пан Михайло сказав, що насправді міст не є аварійним. Мовляв, це доводить дослідження професора Національного університету “Львівська політехніка” Віктора Кваші. “Це офіційний висновок професора, — зазначає Михайло Піндак. — Проект передбачає розширення шляхопроводу до чотирьох смуг руху. Зараз шляхопровід має ширину 13,7 метра, а буде — 20,8 метра. Замінять також крайні балки. Сам шляхопровід коштуватиме до 7 мільйонів. Доведеться розширювати вулицю, будувати підпірні стінки. Тобто розширення потягне з бюджету ще 10 мільйонів”.

Популярне за добу

Популярне за тиждень