Передплата 2024 «Добра кухня»

Ліки від застуди рекламуватися не будуть

В Україні заборонили рекламу 327 лікарських засобів. До переліку увійшли популярні знеболювальні засоби, ліки від застуди та піґулки для схуднення. Учора набув чинності новий наказ МОЗу “Про затвердження Переліку лікарських засобів, заборонених для рекламування”.

Згідно з новим наказом, забороняється рекламувати ліки, які відпускаються тільки за рецептом, препарати, що можуть викликати синдром звикання (окрім засобів для зовнішнього застосування), медикаменти, які приймають виключно вагітні жінки та жінки, що годують грудьми, препарати для лікування дітей віком до 12 років, лікарські засоби, що застосовуються у терапії туберкульозу, ВІЛ/СНІДу, венеричних недуг, особливо небезпечних інфекцій, раку та інших пухлинних захворювань, хронічного безсоння, діабету, ожиріння (під заборону потрапили усі препарати для зниження маси тіла) та імпотенції (еректильної дисфункції).

В Україні у період з січня по жовтень 2012 року реалізовувалося 4358 найменувань лікарських засобів. З них лише 987 позицій рекламувалися у ЗМІ. З тих, що потрапили під заборону рекламування, активно згадувалися тільки 77 найменувань. На думку експертів рекламного ринку, українські ЗМІ через ініціативу МОЗу втратять понад 10% рекламних грошей. Називають це рішення “безпрецедентним у світовій практиці”. У країнах ЄС, США ОТС-препарати (ліки, що перебувають у вільному продажу) не заборонено рекламувати. Правда, контролюючі органи уважно стежать за змістом рекламних повідомлень — аби споживач не був введений в оману.

“Згідно з даними останніх соціологічних досліджень, 74% пацієнтів в Україні відмовляються виконувати рекомендації лікарів та купують ліки без рецептів, — каже президент Міжнародного благодійного фонду “Здоров’я українського народу” Сергій Сошинський. — Але люди не розуміють: якщо будуть приймати ліки за порадою сусіда чи під впливом реклами, можуть залікувати себе до смерті. От хворіє людина на виразку шлунка. Застудилася, прописала сама собі препарат проти респіраторної інфекції і дістала ускладнення. А якби проконсультувалася з лікарем, усе би обійшлося... Якщо компанії не рекламуватимуть свою продукцію напряму, будуть застосовувати дорожчі маркетингові ходи. Наприклад, виробники кардіопрепаратів проводитимуть “роз’яснювальні” роботи серед людей, що перебувають у групі ризику (зрозуміло, аби ті почали купувати їхні препарати). Але для пацієнтів це — плюс, бо вони швидше дізнаються про свою хворобу, і не вмиратимуть у працездатному віці після викуреної цигарки чи пережитого стресу”.

Схожі новини