Територію автобусного забудують багатоповерхівками?
У ЛАЗу новий власник — підприємець-забудовник з Івано-Франківська Андрій Луцький
Львівський автобусний завод, колись найбільше підприємство в Україні з випуску автобусів, давно вже «спочив у Бозі», а «коломийки» довкола нього тривають досі. Адже залишилася від ЛАЗу земельна ділянка площею понад 20 тисяч квадратних метрів, розташована недалеко від центру міста.
І ось днями стало відомо про зміну власника ТзОВ «Львівські автобусні заводи». Раніше підприємство, як відомо, належало недобросовісному російському бізнесмену Ігорю Чуркіну, який, по суті, розграбовував його. А потім наробив боргів і втік в Аргентину, де попросив політичного притулку. Новим інвестором заводу, згідно з планом судової санації, стало ТОВ «Львівінвестактив», власником якого є бізнесмен-забудовник з Івано-Франківська Андрій Луцький. Відповідне рішення торік виніс Господарський суд Дніпропетровської області.
Компанія Луцького «Львівінвестактив» погасила борги ЛАЗу, інвестувавши в це 82 мільйони гривень. Після цього суд зняв арешт з нерухомості ЛАЗу. Це, зокрема, ливарний цех і 30 об'єктів нерухомості на вулиці Стрийській, 45. Що тепер робитиме Андрій Луцький з територією колишнього ЛАЗУ? Зважаючи на те, що він займається будівельним бізнесом, має кілька компаній цього профілю, найпростішим припущенням могло би стати те, що він забудує цю територію житлом.
Мерія була проти житлової забудови…
Іще три роки тому виконком Львівської міськради заборонив будувати житло на території ЛАЗу. 2021 року виконком прийняв рішення «Про формування території Львівського автобусного заводу на вул. Стрийській, 45». Документ де-юре визначав, що відновити виробництво автобусів неможливо і регламентував, що саме має бути на території колишнього заводу.
Зважаючи на те, що територія ЛАЗу — приватна власність, продана державою ще у 90-х роках братам Чуркіним, мерія вирішила дозволити розміщення на цій території лише об'єктів виробничого та громадського призначення — з науковими та освітніми функціями. А головне — заборонити зміну функціонального призначення цих земельних ділянок та розміщення на них житлової забудови.
Тоді ж міський голова Андрій Садовий висловився про можливих забудовників території ЛАЗу: «Коли відбувався продаж боргів ЛАЗу державним „Укрексімбанком“, жодна львівська будівельна компанія участі в цьому не брала. Тобто вони розуміють важливість цієї території як виробничого потенціалу для міста. Однак люди з інших регіонів мають фантазії, що можна прийти і на території заводу збудувати якесь житло. Ми чітко даємо меседж, що це виробництво, що це наука, що це розвиток, щоб усі розуміли і не витрачали часу, грошей і нервів. Є принципова позиція громади. Адже один із елементів російської агресії - це нищення нашого виробничого потенціалу».
На території ЛАЗу — важкі метали і ртуть
Але, як бачимо, усі красиві фрази дуже швидко виявилися голослівними… У підсумку маємо територію, куплену забудовником. Наразі нам не вдалося отримати коментар самого Андрія Луцького з приводу його подальших планів щодо території ЛАЗу. Але вже зараз депутати висловлюються щодо подальшого розвитку ситуації.
«Забудовник має повне право забудувати цю територію житлом, — розповів «ВЗ» депутат Львівської міськради Ігор Зінкевич, який багато займався питанням ЛАЗу. — Питання в тому, чи забудувати з думкою про людей, які там будуть жити, чи без думки про це. Одна річ — забудувати «наголо», інша — забудувати з відповідними нормами, відпочинковими зонами, інфраструктурою, озелененням, дорожніми розв’язками тощо. Це буде правильне й гідне рішення, щоб громада могла купити це житло. Що там планує новий власник земельної ділянки, ми поки що не знаємо. Можемо лише припускати, що там буде житло. Ця територія має свої проблеми — це важкі метали, які використовували у будівництві заводу. Хтось мені навіть казав, що там була ртуть. Як забудовник вирішить цю проблему? І чи захочуть люди купувати на цій території житло? Якщо вирішить там все-таки будувати житло, то буде подаватися до мерії на отримання містобудівних умов та обмежень. Із цього питання приймає рішення виконком. Якщо виконком буде чемно виконувати свої обов’язки, то ми зможемо побачити якісне житло з благоустроєм.
Щодо рішення виконкому від 2021 року стосовно неможливості забудови житлом, то так, це була пропозиція Андрія Садового, і депутати таку ініціативу підтримали… Усе залежить від забудовника. У Львові є багато різних забудовників. Є погані, є хороші… Є ще одне питання: цією земельною ділянкою вже володіли п’ять чи шість осіб. Але вони так нічого і не збудували. Не зійшлися їхнє розуміння і розуміння мерії, щоб узгодити з ними план будівництва. Тобто питання в тому, чи буде новий власник там щось будувати, чи він купив для того, щоб перепродати? У будь-якому разі не можемо говорити про відновлення промисловості автобусного заводу, бо стан тут такий, що його відновити не вдасться. Отже, щоб новому власнику з тим усім розібратися і знайти баланс — потрібен час".