«Крім боргів, на ЛАЗі немає що націоналізовувати...»
російські власники мають близько 80 львівських підприємств
Президент України Володимир Зеленський підписав закон, який визначає порядок націоналізації активів, що належать рф чи компаніям країни-агресора. На ініціативу президента відгукнувся, зокрема, голова Львівської ОТГ Андрій Садовий. Повідомив, що аж близько 80 підприємств міста Лева – з російським капіталом. Щоправда, окрім ЛАЗу, жодних інших компаній рф пан Садовий не назвав.
«Усю інформацію передано до Львівської обласної військової адміністрації, – заявив Андрій Садовий. – Нещодавно прийнятий закон про націоналізацію дозволяє зробити так, щоб у Львові та всіх інших містах України не було навіть маленької частинки, яка може належати ворогу. На засіданні президії конгресу місцевих та регіональних влад я запропонував націоналізувати будівлі, розташовані на території Львівського автобусного заводу. ЛАЗ іще з 90-х років належить росіянам. На основі заводу плануємо збудувати муніципальний індустріальний парк. Це величезна територія близько до центру міста, яка може бути базовою локацією для виробництва електромобілів. Також уже маємо західних інвесторів, які готові запустити виробництво електродвигунів. Тут можуть отримати роботу львів’яни та українці, які були змушені шукати собі новий дім. Дорожня карта вже готова. Чекаємо рішень Кабміну та РНБО».
Як наголосив у коментарі для «ВЗ» депутат Львівської міської ради Юрій Мартинюк, ЛАЗ запізно націоналізовувати. Мовляв, це треба було робити раніше, коли підприємство ще працювало і могло платити податки. «Дивно, що така ідея визріла тоді, коли вже немає заради чого її реалізовувати, – каже Юрій Мартинюк. – Це підприємство стало банкрутом. Майно перебуває у заставі українських банків. Чи реально націоналізувати в рамках процедур банкрутства та кримінальних проваджень?».
Депутат каже, зараз треба ретельно порахувати підприємства з російським капіталом, адже їх у Львові може бути значно більше, ніж 80. За словами пана Мартинюка, серед підприємств, де є російський “слід”, – деякі міські готелі... “Усе це завуальовано за офшорними компаніями”, – вважає депутат.
Коментар для «ВЗ»
Гелена Пайонкевич, керівниця юридичного управління Львівської міської ради
Громадянин росії Ігор Чуркін є засновником та кінцевим бенефіціаром низки підприємств, які зареєстровані на вул. Стрийській, 45, а саме на території ЛАЗу: ТОВ «Львівські автобусні заводи», ТОВ «Мотор сіті офіс», ТОВ «Центральне конструкторське бюро ЛАЗ»... Також він є засновником компаній, які зареєстровані у Києві.
2001 року приватизація ЛАЗу проводилася з порушеннями. Це було встановлено рішенням Верховного суду України, яке з невідомих причин не було виконано... “Цікавою” також є історія реорганізації ЛАЗу. Так, юридичні особи «Пасавтотранс», «Завод комунального транспорту», «Львівський автомобільний завод» створювалися, отримували частку власності на майно ЛАЗу – і припиняли діяльність...
Зараз майно ЛАЗу перебуває в іпотеці у банках – через заборгованість цих юридичних осіб. Право вимоги за кредитами «Укрексімбанку» було продано в липні минулого року. З цього приводу триває судова справа.
Земельна ділянка на Стрийській, 45, належить громаді Львова. Договір оренди розірвано, сума заборгованості за землю (за станом на кінець 2021 року) – близько 7 млн грн. Є також заборгованість за водопостачання. Львівська міська рада не має заборгованості перед жодною з цих компаній. Усі матеріали та інформацію передамо у Львівську ОВА та РНБОУ.
Читайте також: Робота для українських біженців: найвища конкуренція у Польщі, найбільше платять в Ізраїлі