Задихаємося без підземних паркінгів!
Попри те, що концепцію розташування автостоянок прийнято ще десять років тому, першу підземну парковку почнуть будувати тільки зараз.
![](https://img.wz.lviv.ua/E8LZoUxli22JMvFDrZLOk-5yR2U=/428x285/smart/filters:format(webp)/wz.lviv.ua/images/articles/2018/01/parking.jpg)
У Львові не перший рік обговорюють гостру проблему підземних паркінгів. Попри те, що місто буквально задихається від надміру машин, далі слів справа не йде. Ба більше — ситуація ускладнилася. Ухвалою Львівської міської ради у центрі скоротили місця під наземні паркінги, почалася кампанія розвантаження вулиць за допомогою евакуаторів. Це нібито й добре, бо від штрафів наповнюється міський бюджет. Але де львів’яни мають подіти свої машини? Реального вирішення проблеми міська влада наразі не запропонувала. Зрозуміло, підземні паркінги — дорога інвестиція для міста. Але вона окупиться, хоча й не одразу. Бо проблема — соціально наболіла, і мерія мусить працювати у цьому напрямі.
«У 2018 році оголошуємо інвестиційний конкурс на будівництво паркінгу на площі Петрушевича, — розповів міський голова Львова Андрій Садовий під час зустрічі з головними редакторами львівських медіа. — На цій площі немає складних інженерних моментів. Будівництво паркінгу на 300 місць відбудеться у межах реконструкції частини нежитлових будівель на площі Петрушевича, 5, з добудовою та надбудовою під офісний центр із реконструкцією міського скверу. Ще один запланований паркінг — поверховий (не підземний) на території ринку “Вернісаж” (площа Вічева, навпроти Театру ім. М. Заньковецької). Вирішується, куди перемістити продавців китайських сувенірів. 90% цієї “української” продукції вироблено у Китаї. Є два варіанти: або дати їм місця на першому поверсі цього паркінгу, або перемістити їх на Гетьманські вали (вулиця Винниченка, сквер біля Порохової вежі. — Авт.). Там буде реалізовано масштабний інвестиційний проект: будівництво Музею Небесної сотні (на це передбачено в бюджеті 15 млн. грн.) і перша станція витягу на гору Високий замок. Там же планується зробити місця для продажу сувенірної продукції. На Вернісажі розпочалися археологічні дослідження, і вони показують, що під землею є серйозні історичні надбання, які треба музеєфікувати. Тобто під землю йти не можемо”.
Ще одне місце під паркінг, за словами мера, перед готелем “Дністер”. Там домовляються з власниками, щоб збільшити кількість підземних паркомісць на вже наявному підземному паркінгу на 150 місць. Однак ні паркінг на Петрушевича, ні перед готелем “Дністер” не розвантажить центру. Потрібні паркінги у центрі міста, а з цим у міської ради проблеми.
А от проекту підземного паркінгу перед головним корпусом ЛНУ ім. І. Франка, на жаль, у найближчому майбутньому не реалізують. Проти виступає спільнота університету, яка побоюється, що масштабне будівництво завдасть шкоди історичній будівлі колишнього Галицького сейму. “Ведемо дискусії з ректором, — сказав міський голова. — Хоча це, на мою думку, ідеальне місце — уся площа між університетом і пам’ятником Франкові була би пішохідним громадським простором (чого й хоче університетська спільнота), а під нею був би паркінг на 400 місць. Там треба забрати декілька дерев. Я пережив епопею із пам’ятником Шептицькому, коли люди кайданками приковувалися до дерев у парку навпроти собору Св. Юра. Того самого можна очікувати й тут...”.
Щодо пропонованого колись паркінгу на розі вулиць Стефаника і Коперника міський голова сказав: “Там була ідея (і вона колись буде реалізована) — пробити тунель у горі Цитадель від рогу Стефаника до Парку ім. Богдана Хмельницького. У цій горі можна зробити ціле підземне місто, в тому числі й декілька паркінгів. Але це потребує іншого інвестиційного клімату. Проект достатньо дорогий”.
Довідка «ВЗ»
Ще у 2007 році Львівська міська рада затвердила «Концепцію місць розташування земельних ділянок у Львові, призначених для будівництва готельних та торгових комплексів, паркінгів». Документ передбачав будівництво 37 (!) паркінгів. Зокрема за готелем “Львів”, навпроти Парку культури й відпочинку ім. Б. Хмельницького, біля аеропорту, навпроти Стрийського ринку, на вул. Городоцькій поблизу Приміського залізничного вокзалу, на розі вулиць Стефаника і Коперника, за ринком “Добробут”, на площі Святого Теодора (за нічним клубом “Малевич”) та інші.