Передплата 2024 «Добра кухня»

Дослідження вчених: щурі Нью-Йорку є переносниками COVID-19

• 12.03.2023, 18:15

Дикі щурі Нью-Йорка, які мешкають у каналізації та підземці, не мають імунітету до COVID-19

Фото з сайту pexels

У тварин виявили вірус SARS-CoV-2, зокрема штами Альфа, Дельта та Омікрон, йдеться у журналі Американської академії мікробіології.

«Наші результати наголошують на необхідності подальшого моніторингу SARS-CoV-2 у міських популяціях щурів та оцінки потенційного ризику вторинної передачі зоонозів від цих популяцій щурів назад до людей», — пишуть науковці.

Щурі широко поширені в міських громадах Сполучених Штатів. Наприклад, тільки в Нью-Йорку проживає приблизно вісім мільйонів диких щурів.

Команда встановила дві пастки поблизу місць навколо каналізаційних систем і зловила 79 щурів із трьох місць у міських парках та навколо них у Брукліні восени 2021 року.

Відповідно до цього 13 щурів (тобто 16%) дали позитивний результат на COVID-19.

Науковці використали геномний аналіз, щоб визначити можливий зв’язок із вірусами, які циркулювали серед людей на ранніх стадіях пандемії. Це підтвердило їхню гіпотезу, що гризуни можуть провокувати спалахи інфекцій у великих містах.

Центри з контролю та профілактики захворювань США стверджують, що ризик передачі COVID-19 людям від тварин не великий. Але результати цього дослідження наголошують на необхідності контролю над ситуацією.