Передплата 2024 ВЗ

Забруднене повітря сприяє розвитку хвороби Альцгеймера, - дослідження

• 19.05.2021, 20:30

Учені Каліфорнійського університету у Девісі виявили зв’язок між забрудненням повітря від транспорту і високим ризиком розвитку деменції, зокрема - смертельно небезпечної і невиліковної хвороби Альцгеймера

Фото умовне

Стаття опублікована в журналі Environmental Health Perspectives.

Про це йдеться в пресрелізі на EurekAlert!

Під час експерименту дослідники протягом 14 місяців утримували самців і самок щурів очищеному або забрудненому середовищі. Фахівці використовували як диких тварин, так і тих, що мали гени, які сприяють розвитку хвороби Альцгеймера і аналогічні людській ДНК.

Гризунів тестували на 3, 6, 10 і 15-й місяць, щоб кількісно оцінити можливі прояви деменції, зокрема, нейропатологічні зміни і порушення поведінки.

Виявилося, що забруднення повітря, пов’язане з дорожнім рухом, посилило біомаркери хвороби Альцгеймера не тільки у тварин, які експресують ген ризику, але також і у щурів дикого типу. На думку дослідників, це означає, що погана якість повітря може дійсно сприяти розвитку деменції в літньому віці, і це пояснює, чому кількість випадків хвороби Альцгеймера зростає в усьому світі.

У мозку тварин виявилися ультрамаленькі тверді частинки, але цей рівень в повітрі не відстежується на відміну від частинок діаметром 2,5 мікрометра (PM2.5).

За словами вчених, необхідно переглянути чинні стандарти, оскільки вони не виключають шкідливого впливу на мозок, який старіє.