Передплата 2024 «Добрий господар»

Весна. Сніг знову зійшов разом із асфальтом...

 У Львові приступили до ліквідації потенційно гостро аварійних ям, які утворилися після танення снігу

Це традиційна проблема дорожників, що свідчить, очевидно, про неякісний ремонт дорожнього покриття… Тепер «весняні» ями латають із використанням так званого холодного асфальту (полімерно-модифікований асфальт, призначений для ямкового ремонту дорожнього покриття у холодну погоду).

Фото ЛМР
Фото ЛМР

Як розповів голова Львів­ської ОТГ Андрій Садовий, спочатку ліквідують ті ями, де суха поверхня. (У калюжах, каже мер, дорожники не працювати­муть. Почекають, поки висохнуть). Роботи планують завершити упро­довж наступних трьох тижнів. А заступниця міського голови Львова з питань житлово-ко­мунального господарства Іри­на Маруняк додала: «Працюємо на тих вулицях, де сухий асфальт, тобто все вже висохло природним способом. Однак за потреби під­сушуємо поверхню спеціальними дуйками-сушками».

Сезонні ями латають, зокре­ма, на вулицях Володимира Ве­ликого, Стрийській (на виїзді з міста), проспекті Червоної Ка­лини, на перехресті вул. Лича­ківської і Тракту Глинянського. «Нарешті почали процес ямково­го ремонту, — розповів пан Садо­вий. — Та для цього потрібні нор­мальні температурні режими. Плануємо максимально швид­ко ліквідувати всі ями на дорогах міста. Паралельно з тим віднов­люємо капітальні ремонтні ро­боти на уже розритих вулицях — Бандери, Хмельницького, Пе­карській. Сподіваємося, незаба­ром ухвалимо бюджет розвитку і перейдемо до нових ремонтів».

Інженер Іван Лозина розпо­вів «ВЗ», що «холодне» асфальту­вання — не надто надійний метод усунення проблеми. Це як тимча­сова пломба у лікуванні зуба. Фа­хівець каже, комунальникам вар­то було б дочекатися хорошої погоди і залити ями гарячим ас­фальтом. Такий метод є значно надійнішим — дорога прослужить довше. «Вибоїни з’являються на дорогах Львова щороку після того, як сходить сніг, — наголошує пан Лозина. — Це сумно й свід­чить про безгосподарність вла­ди. На це є кілька причин. Одна з них — недотримання протоко­лу ремонту верхнього шару. Діри латають поспіхом, асфальт укла­дають „для галочки“… Кожної зими вибиваються ділянки, куди потрапляють сіль і пісок… Це спричиняє появу великих ям».

Львівський громадський активіст Львова, керівник ор­ганізації «За якісний тран­спорт» Святослав Товстига теж вважає, що весняна кампа­нія латання дір — наслідок по­ганого ремонту. «Щороку ям­ковий ремонт відбувається на тих самих ділянках, що і мину­лими роками, — зауважив пан Товстига. — Кошти, які виділя­ють на весняний ямковий ре­монт, фактично зникають, як вода з дірявого відра… Ми по­стійно латаємо, а ямок стає усе більше. Водночас якості у таких роботах — усе менше і менше».

Схожі новини