Весна. Сніг знову зійшов разом із асфальтом...
У Львові приступили до ліквідації потенційно гостро аварійних ям, які утворилися після танення снігу
Це традиційна проблема дорожників, що свідчить, очевидно, про неякісний ремонт дорожнього покриття… Тепер «весняні» ями латають із використанням так званого холодного асфальту (полімерно-модифікований асфальт, призначений для ямкового ремонту дорожнього покриття у холодну погоду).
Як розповів голова Львівської ОТГ Андрій Садовий, спочатку ліквідують ті ями, де суха поверхня. (У калюжах, каже мер, дорожники не працюватимуть. Почекають, поки висохнуть). Роботи планують завершити упродовж наступних трьох тижнів. А заступниця міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Ірина Маруняк додала: «Працюємо на тих вулицях, де сухий асфальт, тобто все вже висохло природним способом. Однак за потреби підсушуємо поверхню спеціальними дуйками-сушками».
Сезонні ями латають, зокрема, на вулицях Володимира Великого, Стрийській (на виїзді з міста), проспекті Червоної Калини, на перехресті вул. Личаківської і Тракту Глинянського. «Нарешті почали процес ямкового ремонту, — розповів пан Садовий. — Та для цього потрібні нормальні температурні режими. Плануємо максимально швидко ліквідувати всі ями на дорогах міста. Паралельно з тим відновлюємо капітальні ремонтні роботи на уже розритих вулицях — Бандери, Хмельницького, Пекарській. Сподіваємося, незабаром ухвалимо бюджет розвитку і перейдемо до нових ремонтів».
Інженер Іван Лозина розповів «ВЗ», що «холодне» асфальтування — не надто надійний метод усунення проблеми. Це як тимчасова пломба у лікуванні зуба. Фахівець каже, комунальникам варто було б дочекатися хорошої погоди і залити ями гарячим асфальтом. Такий метод є значно надійнішим — дорога прослужить довше. «Вибоїни з’являються на дорогах Львова щороку після того, як сходить сніг, — наголошує пан Лозина. — Це сумно й свідчить про безгосподарність влади. На це є кілька причин. Одна з них — недотримання протоколу ремонту верхнього шару. Діри латають поспіхом, асфальт укладають „для галочки“… Кожної зими вибиваються ділянки, куди потрапляють сіль і пісок… Це спричиняє появу великих ям».
Львівський громадський активіст Львова, керівник організації «За якісний транспорт» Святослав Товстига теж вважає, що весняна кампанія латання дір — наслідок поганого ремонту. «Щороку ямковий ремонт відбувається на тих самих ділянках, що і минулими роками, — зауважив пан Товстига. — Кошти, які виділяють на весняний ямковий ремонт, фактично зникають, як вода з дірявого відра… Ми постійно латаємо, а ямок стає усе більше. Водночас якості у таких роботах — усе менше і менше».