Передплата 2024 «Добрий господар»

В аеропорту загубили багаж: як повернути і отримати компенсацію

  • 07.07.2019, 19:24
  • 1 876

У соціальних мережах і на форумах різних авіакомпаній люди постійно скаржаться на те, що їх багаж зникає, губиться, відлітає зовсім в інше місце. На жаль, такі випадки не рідкість, а повернути свої речі – завдання непросте.

Сайт «Сьогодні» докладно розповідає, що робити, якщо в аеропорту загубили ваш багаж, як можна його повернути і чи повинні виплачувати компенсацію.

Ніхто не застрахований від того, що його багаж загубиться при перельоті. Так, на сайтах з відгуками про авіакомпанії не рідкість коментарі про те, що багаж в аеропортах неодноразово губили і не повертали.

Чому зникає багаж

Після прильоту в аеропорт вам потрібно пройти до стрічки видачі багажу. Важливо знайти саме свою стрічку: щоб не заплутатися, над кожною є табло з номером рейсу, тому просто знайдіть свою, звірте його з тим, що написано в вашому квитку і чекайте багажу. Правда, може виявитися, що ваш багаж все ж таки не приїде, але і в цьому випадку не варто сильно хвилюватися. Так, за даними авіапорталу SITA, 85% багажу повертають господарям протягом 48 годин. Головне — правильний механізм дій і спокій.

Давайте розберемося, чому багаж може загубитися. Є кілька причин, одна з найпоширеніших — це поспіх і брак часу. Припустимо, якщо ви приїжджаєте в аеропорт в останню хвилину, проходите реєстрацію і здаєте свої валізи, то працівники просто не встигають завантажити все це в літак і часто відправляють багаж наступним рейсом. Така ж історія і в ситуації, якщо рейси раптово зсуваються в часі, через що виникає плутанина.

Інша поширена причина — втрата наклейки. Співробітники аеропорту можуть погано її приклеїти, або ж вона може відпасти при транспортуванні, через що багаж залишиться нічийним. До речі, за даними на 2017 р 15% втрачених валіз зникали саме через відсутність наклейок.

Якщо ви багато літаєте і зберігаєте на валізі всі наклейки з попередніх поїздок, це теж може стати причиною втрати багажу. В аеропорту ваші валізи можуть помилково відправити за старими маршрутами, тому краще, щоб на вашій валізі була тільки наклейка з поточної поїздки.

Часто багаж може загубитися, якщо ви летите з пересадками, і особливо якщо користуєтеся при цьому послугами різних авіакомпаній. В цілому, від цього ніхто не застрахований, а людський фактор скасувати не можна, але потрібно знати, як повернути свій багаж назад.

Як повернути багаж

Якщо стрічка видачі багажу зупинилася, а ваші валізи і сумки так і не прибули, потрібно звернутися в службу розшуку багажу в аеропорту прибуття — Lost&Found/Passenger Service. Зазвичай вона розташовується поруч зі стрічками з видачею багажу, якщо ж її там немає, можна уточнити у працівників аеропорту, де її знайти.

У цій службі потрібно буде оформити акт про неналежне перевезення багажу — Property Irregularity Report (PIR). Варто пам'ятати, що цей акт оформляється в день прибуття рейсу і за місцем призначення, до моменту виходу з контрольної зони аеропорту. Тому акт складати потрібно швидко і за місцем, тому що після виходу з аеропорту він не матиме ніякої юридичної сили.

У документі потрібно буде вказати ваші контактні дані, ПІБ, маршрут перельоту, адресу доставки багажу, опис багажу, його відмінні риси, всі відомості про нього, вагу тощо. Після цього вам видадуть копію акта і лист з інформацією про терміни і умови розшуку багажу, контактами служби розшуку і кодом, який можна використовувати для перевірки стану запиту в глобальній системі відстеження багажу World Tracer або ж на сайті вашої авіакомпанії.

До слова, якщо протягом трьох днів багаж так і не знайшли, потрібно скласти детальний список речей, які були у валізі, і відправити його в службу розшуку багажу.

Як тільки ваш багаж знайдуть — вам зателефонують. Але це при ідеальному розкладі, в реальності ж дзвонять далеко не всім, тому краще самостійно контролювати стан пошуків своїх валіз. Крім моніторингу на сайті, можна дзвонити у службу розшуку багажу та уточнювати, як йдуть справи. Після виявлення багажу і згідно з Варшавською конвенцією, якої дотримується більшість авіакомпаній світу, перевізник повинен доставити загублений багаж додому у зручний для вас час, але також його можна забрати самостійно. У нас більш популярний другий варіант, оскільки доставляють валізи додому досить рідко. Якщо поїдете в аеропорт забирати багаж, не забудьте взяти з собою паспорт і акт PIR.

Що робити, якщо багаж так і не знайшли

Не варто панікувати заздалегідь. Протягом 21 дня багаж вважається затриманим, а не загубленим. До речі, тільки 7% сумок губляться безповоротно, всі решта повертаються до своїх власників. Але якщо за 21 день ваш багаж так і не знайшли, це означає, що він безслідно загублений і повернути його не вдасться. Тому пасажир має право вимагати компенсацію за втрачені речі і чемодан, адже відбувається все це з вини авіакомпаній.

Щоб багаж було простіше знайти, купуйте валізи з адресниками, або ж чіпляйте їх додатково. На адреснику можна вказати ваше ім'я, прізвище, контактні дані, країну і місто проживання. Так багаж буде простіше знайти та ідентифікувати серед інших сумок. Ну, і знімайте наклейки з попередніх польотів, про що ми вже писали вище.

Також буває, що багаж повертають, але не в повному обсязі, тобто з сумок зникають деякі речі. Якщо в аеропорту прибуття ви виявили пошкодження багажу або нестачу вмісту, знову ж можна звернутися в службу розшуку багажу та заповнити акт про пошкодження або крадіжку багажу, Damage and Pilferage Report (DPR). Робиться це безпосередньо по прибуттю і до виходу із зони прильоту.

Якщо зникнення речей ви виявите будинку, можна відправити авіакомпанії скаргу на електронну адресу. Такі претензії потрібно подавати не пізніше семи днів з моменту отримання багажу. До них варто прикріплювати квитки або маршрут-квитанції, фіскальні чеки оплати послуг, відривні талони багажної ідентифікаційної бирки, акти про пошкодження багажу тощо. Все це допоможе прискорити розгляд скарги, яка, згідно з регламентом, розглядається до трьох місяців.

Чи повинні виплатити компенсацію

Багаж повинні знайти протягом 21 дня; в тому випадку, якщо за цей термін нічого не сталося, ви маєте право вимагати компенсацію за втрачені речі. І авіакомпанія не може вам відмовити, тому що це регламентується Варшавською конвенцією і Гаазьким протоколом, які поширюються на всі міжнародні перевезення.

Для отримання компенсації потрібно буде направити авіаперевізнику письмову претензію з копіями авіаквитка, багажної бирки, акта про неналежне перевезення багажу, квитанції про оплату наднормативного багажу тощо. Не варто забувати, що претензію можна направляти авіаперевізнику тільки протягом 2 років з моменту прильоту. Розглядати претензію перевізник може до 3 місяців, а якщо у перевезенні брало участь кілька авіакомпаній, то термін збільшується до 6 місяців. Після цього компанія вирішить, виплачувати компенсацію, чи ні.

Правда, сума компенсації не дуже вас порадує. Розраховується все це просто — 20 доларів за 1 кг втраченої ваги, при цьому абсолютно неважливо, скільки коштували речі, які знаходилися у вашій валізі.

На розсуд компанії вам можуть виплатити компенсацію за втрату дорогого одягу і взуття, але для цього потрібно подати скаргу протягом 18 місяців з моменту зникнення. Якщо вашу скаргу не розглянуть, ви має повне право звернутися до суду і вимагати відшкодування збитків.

До речі, якщо втрата багажу виявлена в аеропорту в країні, яка не є місцем постійного проживання пасажира, він може зажадати компенсацію на засоби першої необхідності, але сума компенсації обмежується 50 доларами.

Схожі новини