• You are here:
  • Високий Замок
  • Новини
  • Страх, паніка й їдкий дим: що відбувалося на борту літака та всі подробиці аварійної посадки в аеропорту в Жулянах

Страх, паніка й їдкий дим: що відбувалося на борту літака та всі подробиці аварійної посадки в аеропорту в Жулянах

Увечері 14 червня в Міжнародному аеропорту Київ імені Сікорського сталася надзвичайна подія: пасажирський літак, на борту якого знаходилися 175 осіб, здійснив екстрену посадку та, практично, «вилетів» без шасі за межі злітно-посадкової смуги.


Фото: Під час посадки літак частково втратив шасі

Лайнер авіакомпанії Bravo Airways, який прилетів з Туреччини, викотився за межі злітно-посадочної смуги і ліг на «черево» — пасажирів довелося евакуювати, проте серйозних травм ніхто не отримав, пише nv.ua.

Що сталося з літаком

За даними Міжнародного аеропорту Київ (Жуляни), літак авіакомпанії Bravo Airways — рейс 4406 Анталія-Київ UR-CPR — здійснив посадку о 20:40 четверга, 14 червня. У цей час в Києві йшла злива, яка супроводжувався грозою і сильним вітром.

Літак під час приземлення викотився за межі злітно-посадочної смуги (ЗПС), частково втратив шасі і ліг на «черево» за межами ЗПС. Пасажири повідомляли також про задимлення одного з двигунів ще в повітрі при заході на посадку, проте офіційно інформація про таке займання поки не підтверджена.

Один з пасажирів — Олег Жінчишин — зняв аварійну посадку камерою свого мобільного (кадри оприлюднив телеканал 1+1). Судячи з відео, після жорсткого приземлення в салоні згасло світло і почалася паніка:

На борту літака Bravo Airways 4406 Анталія-Київ знаходилися 169 пасажирів і 6 членів екіпажу. Рейс виконував близькомагістральний реактивний пасажирський лайнер McDonnell Douglas MD-83 (1992 року випуску), місткість салону якого становить 172 пасажира.

На місці надзвичайної події працювала аварійно-рятувальна бригада, включаючи пожежну службу. Міжнародний аеропорт імені Сікорського прийняв рішення перервати роботу на 5 годин, проте відновив роботу раніше — о 23:35, тобто через три години після інциденту. У цей час рейси, що прямували до Жулян, були перенаправлені в аеропорт Бориспіль.

Що розповідають пасажири

Про подію

Багато пасажирів рейсу 4406 Анталія — ​​Київ відразу після надзвичайної події розповіли журналістам про те, що помітили дим біля одного з крил літака ще до посадки.

Юлія, пасажирка, коментар телеканалу 112 Україна

Перед посадкою хлопці, які сиділи біля крила, бачили дим. Перед посадкою була велика швидкість, почало трусити дуже сильно літак. Все літало з боку в бік, я особисто впиралася ногами об сидіння. Ми почали сідати на смугу, вже знаючи, що у нас горить крило або турбіна. Ми виїхали за межі смуги на поле, крило почало чіпляти землю, відвалилися колеса шасі. Пішов їдкий дим, дуже сильний.

Анастасія Сивак, пасажирка, коментар порталу Информатор.Киев

Аварійна посадка — це буде слабо сказано, оскільки літак задимився. Приїхали пожежні служби, які його гасили. Швидше за все, він втратив шасі, оскільки ми гальмували боком [фюзеляжу літака], у нас все вилітало. […] Ми просто-напросто вилетіли зі злітно-посадкової смуги. […] Мій чоловік швидко висмикнув люк аварійного виходу і я вийшла. Хтось вдарився, комусь надавали медичну допомогу.

Про евакуацію

В офіційній заяві авіакомпанії Bravo Airways відзначається, що після позаштатної посадки «всі пасажири були евакуйовані згідно з усіма аварійно-рятувальними процедурами і доставлені в термінал прильоту аеропорту Київ».

У той же час безпосередні учасники ситуації — пасажири лайнера — скаржаться на хаотичний порядок евакуації і недостатньо оперативну реакцію на ситуацію з боку компанії Bravo Airways та адміністрації аеропорту.

Юлія, пасажирка, коментар телеканалу 112 Україна

«Ми підбігли до стюардів, нам сказали: «Все відмінно! Вибігаємо, стрибаємо, біжимо вперед!» — і відкрили двері біля кабіни пілотів. Ми почали вибігати, всі почали товпитися біля одного виходу. Всі евакуаційні виходи відкриті не були. Після чого вже люди самі відкрили — або виламали — один з виходів біля крила. Тоді всі почали просто вибігати по крилу — з дітьми, вагітні — усі. […] Евакуації не було. Свої ноги, самі. У нас не випали ані маски, ані жилети. Ми виламали двері, нам сказали: «Біжіть куди можете, стрибайте «. Діти плакали, у всіх паніка та істерика.

Ми вибігли на вулицю, всі стоїмо під дощем, величезний вітер. Всі перелякані, ридають. Нічого немає, ні швидкої — приїхала тільки пожежна. Дочекалися нарешті автобус, який нас привіз сюди [в термінал]. В аеропорту ні розуміння, ні підтримки, — елементарного, ні води, ні валер'янки — нічого не було. Через дві години приїхала швидка допомога. Потім почали видавати багаж і розбирати ручну поклажу, де залишалися документи. Все, що ми отримали — вода через дві години.

Пасажир рейсу 4406 Анталія — Київ (ім'я та прізвище не вказані), коментар порталу Інформатор.Кіев

Аварійні люки вибивали ногами самі пасажири […] Уже після посадки пожежна приїхала хвилини через дві, швидка і автобус — тільки хвилин через 15−20. Дощ іде, всі стоять. Через годину з гаком в залі очікування нам дали чай.

Анастасія Сивак, пасажирка, коментар порталу Інформатор.Кіев

Я вагітна. До мене як до постраждалої [в аеропорту] підійшли через півтори години після події.

Юрій Дубинец, пасажир, коментар порталу Інформатор.Кіев

В аеропорту з нами спілкується єдиний представник авіакомпанії [Bravo Airways] на ім'я Олександр. Намагаються видати нам якийсь папір без мокрої печатки, без підпису — мотивуючи тим, що це офіційний бланк компанії. […]

Пояснення авіакомпанії

Коментар по ситуації авіакомпанія Bravo Airways оприлюднила на своїй сторінці в Facebook через три години після інциденту.

У компанії звернули увагу на вкрай складні погодні умови, за яких літак здійснював посадку, і окремо відзначили досвідченість пілотів — на їхньому рахунку більше 13 тис. годин нальоту.

«Літак… заходячи на посадку в міжнародному аеропорту Київ, потрапив під пориви сильного вітру, які різко змінювали свій напрямок, з одночасним початком опадів. Посадка літака здійснювалася у важких погодних умовах пілотами, які мають стаж понад 13 тис. льотних годин з яких 5 тис. нальоту на літаках типу MD [здійснював рейс], проте літак викотився за межі злітно-посадочної смуги, на бічну смугу безпеки», — йдеться в офіційній заяві Bravo Airways.

Розслідуванням інциденту зараз займається комісія Національного бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами.

Паралельний інцидент в Борисполі

Практично в той же час, коли в аеропорту Київ здійснив жорстку посадку рейс Анталія-Київ, ще одна позаштатна ситуація трапилася в іншому київському аеропорту — Бориспіль.

Там через складні погодні умови в Києві змушений був повернутися відразу після зльоту рейс PS777 Київ-Тель-Авів авіакомпанії МАУ. Літак Boeing 767−300ER вилетів о 20:03 14 червня, а повернувся в аеропорт Бориспіль о 20:38.

«Зліт проходив у складних погодних умовах, на фінальному етапі набору висоти параметри двигуна мали тенденцію до перевищення експлуатаційних лімітів. Проаналізувавши ситуацію, екіпаж на підставі регламентуючої документації прийняв рішення відключити двигун і повернутися в аеропорт вильоту, повідомивши диспетчерів про позапланову посадку», — пояснили в компанії МАУ.

Ніхто з пасажирів та членів екіпажу не постраждав. Пасажири були доставлені в термінал, рейс відклали.

  • You are here:
  • Високий Замок
  • Новини
  • Страх, паніка й їдкий дим: що відбувалося на борту літака та всі подробиці аварійної посадки в аеропорту в Жулянах