Підкомісія з розслідування Смоленської катастрофи скасувала звіт Єжи Міллера

Натомість були представлені докази вибуху на борту Ту-154


Антоній Мацеревич

У Департаменті військових справ Міністерства національної оборони Польщі презентували технічний звіт підкомісії, яка вивчає причини Смоленської катастрофи. 10 квітня минуло 8 років з дня падіння президентського літака Ту-154 з представниками вищої польської влади, які летіли на вшанування жертв НКДС у Катині.

На засіданні комісії поінформували про скасування так званого звіту Міллера, — пише польське видання Wprost.

Презентація доповіді підкомісії складалася з кількох блоків. По-перше, екс-міністр оборони Р П Антоній Мацеревіч, який керує структурою, розповів, як будується робота комісії і з якими проблемами їй доводиться мати справу. Він також розкритикував роботу Комісії дослідження авіакатастроф державної авіації, коли нею керував екс-очільник МВС Єжи Міллер.

У вступі до технічного звіту, який презентували учасникам конференції, Мацеревич зауважив, що «висновки Міллера виявилися неточними, бо вони помилково називали причини катастрофи, фактично повторюючи висновки Міждержавного авіаційного комітету, очолюваного росіянами Тетяною Анодіною та Олексієм Морозовим. У результаті звіт Міллера скасували.

Один із журналістів попросив розповісти про юридичну базу підготовки звіту підкомісії. Екс-глава міністерства національної оборони уникав прямої відповідів на це прохання. Він лише заявив, що звіт комісії Міллера було скасовано на підставі рішення Смоленської підкомісії.

У звіті підкомісії міститься теза про те, що причиною падіння літака 10 квітня 2010 року став вибух на борту. Серед доказів цієї версії — розпаад площини крила на десятки тисяч фрагментів, характерні пошкодження тіл загиблих, а також двері літака, які вгрузли у землю на глибину до метра.