«Між театром і кіно вибирати не можу. Це ніби сказати, кого більше любиш, — маму чи тата»
Ексклюзивне інтерв’ю з молодим українським актором Антоном Солов’єм
/wz.lviv.ua/images/interview/_cover/394525/solovej.jpg)
У творчому портфелі молодого українського актора Антона Солов’я ще не так багато кіноробіт, як у його колег по сцені. Однак прискіпливе журі вже відзначило цього талановитого хлопця двома високими нагородами «Київська пектораль». А зараз Антон знімається у серіалі виробництва каналу «Україна» у копродукції з латвійськими кінематографістами «Маркус». Одну зі серій було представлено на Х Одеському міжнародному кінофестивалі, медіа-партнером якого є канал «Україна». На презентацію фільму приїхав і Антон Соловей.
— Антоне, ви зіграли одну з головних ролей у серіалі «Маркус», знятий каналом «Україна» у копродукції з латвійськими кінематографістами. Хто він, ваш герой?
— Не зовсім можу розповідати сюжетну лінію у фільмі, оскільки прем’єра відбудеться лише у жовтні. Мій герой має почуття гумору. Допомагає головному героєві шукати зниклу дитину. Йдеться про хлопчика Маркуса, якого викрали кілька років тому. З моїм героєм ми багато у чому схожі — я теж люблю жартувати, як і він. Мені здається, що більшість своїх позитивних рис я і втілив у свого героя (сміється. — Г. Я.).
— Окрім того, що знімаєтеся у кіно, ви — актор театру «Золоті ворота». Де вам комфортніше — на театральній сцені чи на знімальному майданчику?
— Окрім «Золотих воріт», ще граю у Театрі на Лівому березі Дніпра. На жаль, не можу дати однозначної відповіді. Це все одно, що запитати у дитини, кого вона більше любить, — маму чи тата. Театр — зовсім інша технологія, ніж кіно. І там, і там є плюси та мінуси. Можна потрапити у нецікавий театральний проєкт, і життя стане з ніг на голову. А можна витягнути щасливий лотерейний білет, і все буде так, як собі вимріяв. Так само й у кіно. Усе залежить від сценарію, режисера і трупи, з якою працюєш. Я, мабуть, і є тим щасливчиком, бо мені комфортно і на театральній сцені, і на знімальному майданчику.
— Якби все ж таки довелося вибирати, на чому би зупинилися?
— Ділити серце навпіл не можна. Я би не зміг вже тепер жити без театру і без кіно.
— На знімальному майданчику можна забути слова, кілька разів перезняти сцену, а під час вистави у театрі цього зробити не можна. І що тоді?
— Основа вистави — репетиції. Ми настільки відшліфовуємо кожну фразу, кожен жест, що на сцені залишається лише пережити цю виставу. Не відіграти, а саме пережити. Усе головне, наче фундамент, закладається на репетиції.
— Попри молодий вік, ви вже маєте дві нагороди «Київська пектораль» — у 2012 році за «Найкращий дебют», другу отримали торік. За що вона була?
— За роль другого плану у спектаклі «Тату, ти мене любив» режисера Стаса Жиркова у театрі «Золоті ворота».
— Отримання нагороди, як правило, викликає заздрість у колег. Чи після отримання нагороди друзів у вас поменшало?
— Дякую Всевишньому за те, що на моїй життєвій дорозі дає мені добрих людей. Мене оточують справді щирі друзі. Якщо, можливо, хтось і заздрив, бо ж ми всі люди, і кожен має цю рису у своєму характері, то заздрили по-доброму, білою заздрістю. Поганого на свою адресу я не чув, або намагався не чути (сміється. — Г. Я.).
— «Київська пектораль» передбачає, окрім звання лауреата, фінансові подарунки? Чи, можливо, завдяки їй вас почали більше запрошувати режисери?
— Відбувається резонанс у театральному світі, про це знають вже з моменту нагородження режисери усіх театрів. Головне, бути професіоналом своєї справи. Була і фінансова нагорода, але не можу згадати, скільки саме. До десяти тисяч гривень.
— Яка була ваша перша роль і яким був ваш перший гонорар?
— У театрі «Відкритий погляд», який заснували Ксенія Ромашенко та театральний режисер Стас Жирков, здається, у виставі «Найлегший спосіб кинути палити». Власне найбільшим «гонораром» і стала нагорода «Золота пектораль», яку я отримав вперше у житті.
— Антоне, ви входите у двадцятку найкрасивіших і найпривабливіших акторів України. Тепер від жінок нема відбою, бо таке визнання підвищило ваш статус?
— Ой, я ставлюся до цього з гумором. Насправді, є значно гарніші чоловіки від мене. Стосовно «відбою» від жінок, не можу сказати однозначно, але багато іронічних коментарів у мій бік посипалося. Наприклад, «А це один з 20-ти найгарніших?» (сміється. — Г. Я.). Розумію, що це так жартують мої друзі.
— Окрім того, що ви актор, ви ще й гітарист?
— Так, це правда. Займаюся музикою. Граю у групі ZBSband. Це — переможці «Х-фактору» Богдан Буйлук та Владислав Онищенко, актори театру «Золоті ворота». Ми зібрали групу і музикуємо. У цьому гурті я аранжувальник та гітарист.
— Маєте музичну освіту?
— На гітарі я навчився грати сам. А музичну школу закінчив по класу фортепіано. Ази мені показав вчитель, а далі у подвір’ї з друзями «продовжували навчання» (сміється. — Г. Я.).
— Як усе встигаєте — репетиції у двох театрах, зйомки, концерти, вистави?
— Іноді на сон бракує часу. Можливості людини трохи недооцінені насправді. За бажання, ми можемо багато чого зробити понад силу. Мені це подобається, бо займаюся улюбленою справою. І не хочу цього ритму змінювати. Маю багато планів і багато амбіцій.
— Під час концертів чи вистав траплялися курйозні випадки?
— Таких історій вистачає. Найбільший курйоз — це коли на сцені хтось забуває текст. Тоді час йде по-іншому. Ніби сповільнюється, секунди здаються хвилинами. У стресовій ситуації так буває завжди. Головне, не панікувати у таких моментах, а подумати, як розрулити ситуацію. Зі мною трапився випадок, коли на сцені мало стояти відро, у яке заряджений реквізит, — пакет у відрі. Пакетик у відро не зарядили. На цьому пакетику і відрі далі трималося багато сцен. Помічник режисера непомітно передав мені під час вистави той пакетик, щоб я сам його зарядив у відро. Тримаю той пакетик, кажу свій текст, повертаюся і бачу, що відра нема. Не маю куди зарядити той реквізит. Згадав, що перед тим бачив відро в іншому місці, ніж воно мало стояти. Я чув, як б’ється моє серце. Передати словами це стресове відчуття неможливо.
— Ви з дитинства мріяли стати актором?
— Я знав, що саме так і буде. Навіть не знаю, як це пояснити. Мені так здавалося, що іншого шляху у моєму житті не буде. У дитинстві, коли мама мені ставила якісь платівки з казками і музикою, я повторював мелодію і намагався вникнути у цей процес. Ніколи у дитинстві не відвідував спеціальних студій, хіба що у садочку чи школі брав участь у спектаклях.
— І в одинадцятому класі питання, куди йти вчитися не стояло?
— Ні, я натура вітряна. Я хотів йти у театральний, але сумнівався. Тому й після школи пішов вчитися на факультет журналістики. Відівчився пів семестру і зрозумів, що увійшов не в ті двері. Кинув навчання і цілий рік працював. А потім вступив у Київський інститут культури та мистецтва на театральний факультет.
— Цього року багато творчих людей вирішили змінити вектор діяльності на політичний. Чи не було у вас такої мрії?
— Ніколи би не хотів стати депутатом. Це не моє. Не бачу у цьому сенсу. Мені здається, якби я став політиком, мене би дуже швидко або вбили, або просто «перекрили кисень». Моє місце — на сцені, а не у сесійній залі. Кожна людина повинна робити те, що вона вміє. Наша країна давно би змінилася на краще, якби кожен розумів та усвідомлював своє місце і робив усе те, що він вміє, добросовісно. І це стосується не лише політиків, а й двірників. Люди повинні відповідально ставитися до своїх обов’язків.
— Ви завидний холостяк. Чи є вже та, єдина, яку можете назвати нареченою?
— Як би то егоїстично не звучало, наразі займаюся лише собою, своїм удосконаленням, творчістю. Вивчаю свої можливості — а що я ще можу і вмію.
— А коли повертаєтеся додому після репетицій чи гастролей, хто на вас вдома чекає?
— Мої рослини. У мене ростуть апельсини і лимони. На жаль, вони не дають плодів, але милують око. Коли бачу якусь кісточку, відразу хочу її посадити. Знаєте, коли повертаюся втомлений додому, отримую задоволення ще й від того, що я вдома сам. Маю можливість повноцінно відновити сили. Звісно, є моменти, коли хочеться з кимось поспілкуватися, маю компанію друзів.
м. Одеса