Не Двірцевою єдиною, або, урбаністи створюють нове обличчя Львова

Львів — оновлюється.

Великі проекти завжди помітніші. Про них говорять, їх фотографують. А маленькі — немов у тіні. Та саме вони більше впливають на наше щоденне життя - якими вулицями ми ходимо, в якому сквері гуляємо з дітьми, за рогом якого будинку звертаємо, коли йдемо на роботу. Львів — оновлюється. І я хочу вже зробити певні підсумки 2019 року, адже минув — повірити важко! —  перший триместр щойно ніби нового року.

Отож,

В перший день весни на Сихівській «забрунькувалася» вело-доріжка. Цей проект також включає облаштування пішохідного простору з вело-доріжкою на парній стороні Сихівської. І там також передбачена двостороння вело-доріжка. На таких широких вулицях, з активностями по обидва боки проїжджої частини, потрібно робити двосторонні вело-доріжки, аби велосипедистам не потрібно було об’їжджати пів-вулиці, щоб дістатись до якогось місця на протилежній стороні.

Вело-мережа Львова добігла до вулиці Любінської. Це — результат капремонут шматка тротуару від перехрестя з Виговського до колишнього кінотеатру.

Розпочато будівництво нової вело-доріжки на Чорновола. За кілька тижнів матимемо неперервний вело-маршрут Опера — Брюховичі. Через весь північний район Львова.

Щодо облаштувань вулиць і площ.

Бульвар Гашека вже «привітав» мешканців району з Великодніми святами — новим покриттям, газонами, лавочками.

Вулиця Піскова стала «Вулицею здорової людини». На житловій вулиці замість колотого каменю покладено бруківку. Її встелено діагонально, що знизить рівень шуму і вібрацій. Щоб запобігти проблемі з роз"їздом зустрічних машин, яка є на вулиці Лисенка, паркувальні лоти наполовину заходять в міждеревний простір. Тротуари на вулиці неперервні, в бокові вулички і подвір’я автівки заїжджатимуть через пандус. Щоб не перешкоджати пішоходам, деякі знаки встановлені на хитро вигнутих опорах. Замість старих зрізаних аварійних дерев висаджено 3 кулясті клени і одна яблуня. Про інші насадження на травниках обіцяли подбати і піклуватися мешканці. Це новий проект львівського Інституту просторового розвитку. Найбільше головою, руками і ногами працював Roman Burbela. А у його колеги — архітектора відділу урбаністики — Вікторії Скобилко — я запитаю про ще один новий проект — ремонт площі Святого Антонія.

Вікторіє, яка «біда» цього місця змусила вас працювати над проектом покращення і оновлення ?

Проблемою була відсутність безперешкодного доступу з вулиці Лисенка до скверу. Були наявні сходи, на яких розташовувались смітники і якими вкрай рідко користувались, також було асфальтоване покриття зі значним перепадом висот, в наслідок чого зимою утворювалась гірка і було неможливо та небезпечно ходити.

Як ви вирішили цю проблему?

Було прийняте рішення демонтувати частково сходи, а на верхньому марші влаштувати майданчик для смітників з огорожею, заодно звільнивши існуючий тротуар на вулиці Лисенка від смітників. Стосовно значного перепаду висот у верхній частині парку було прийняте рішення розділити пішохідну зону на 2 потоки: 1-й для безперешкодного спускання МГН (маломобільних груп населення) та 2-й — у вигляді сходів, де також передбачені поручні. Також проблемою парку було кілька затінених місць, де збирались маргінальні групи, які створювали дискомфорт мешканцям. Було передбачене освітлення території та влаштування лавок на «видних» місцях, щоб не було спокуси заховатись) Проектом передбачено ремонт існуючих лавок та встановлення нових.

А щодо дорожнього покриття?

Існуюче покриття даного скверу було в поганому стані, всюди різноманітне — від асфальту до фем, тому було передбачено оновлення та влаштування усіх тротуарів з ФЕМ. Також проектом передбачене озеленення у вигляді кущів та дерев, попри те, що мешканці висадили нещодавно різну рослинність.

Які плани на літо?

Далі буду працювати над проектом скверу на Сосновій, 26, та вулиці Параджанова…

Над якими ще проектами працюють сьогодні наші архітектори-урбаністи — я запитала в Шміда Олега Едвардовича, депутата фракції «Об'єднання «Самопоміч», директор ЛКП «Інститут просторового розвитку»:

Вулиця Чернівецька. Будемо робити цілу вулицю! Зокрема, дві дороги: одна для громадського транспорту, друга — для приватного. Ще один проект — створення зовсім нової вулиці, яка стане немов продовженням Богданівської - від вулиці Пластової до Творчої. Мета — дати можливість уникнути перехрестя Липинського-Хмельницького, яке є дуже завантажене, щоб автомобілі могли з Богданівської одразу потрапляти в район вулиці Грінченка. Ще — доробляємо вулицю Сяйво, тротуари, вело-доріжку. Працюємо зараз і над проектом перехрестя вулиць Вітовського-Сахарова.

До розмови доєднується Андрій Білий — радник міського голови, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури:

Транспортне моделювання, проведене «Львівавтодором», показало, що навіть одна колія, котра з’єднає перехрестя Сахарова-Вітовського із лінією по Бандери-Коперника, і далі в центр, є надзвичайно затребуваною для перевезення пасажирів. Було напрацьовано кілька варіантів реорганізації перехрестя з урахуванням потреби облаштування трамвайного руху по Коперника, комфортних зупинок, логічних напрямків руху всіх користувачів перехрестя. Серед них було обрано два, які зараз більш детально опрацьовуються Інститутом Просторового Розвитку.

Варіант № 1 — запропонований у детальному плані території (див.фото Варіант 1). Особливістю цього варіанту є «лівосторонній» рух на вулиці Героїв Майдану на під’їзді до перехрестя, з метою спростити світлофорне регулювання та підвищити пропускну здатність перехрестя загалом. Трамвайні зупинки в напрямку Вітовського та в напрямку Коперника рознесені окремо. Для автотранспорту є прямий заїзд до центру по Коперника, але лише одна смуга на виїзд з центру.

Варіант № 2 — реконструкція із незначними змінами та більш класичною організацією руху на Героїв Майдану (див. фото Варіант 2). Зупинка трамваїв в напрямку Коперніка і Вітовського є спільна для всіх маршрутів. Виїзд з центру по Коперника для авто є прямим і максимально зручним, заїзд — ускладненим.

Цікаво! Мені це перехрестя, яке було прокладене понад 100 років тому, видавалося взагалі не придатним для удосконалення)

Все можливо вирішити, — переконаний Олег Шмід, — потрібен тільки час, гроші, а головне — талановиті фахівці. Ми з колегами цього року беремося за проект нового сполучення між Левандівкою і Рясне-2, що має вирішити не лише транспортні питання, а питання розвитку цих мікрорайонів загалом! Попереду — тендер, конкурсні процедури… Літо буде насиченим!)

Публікація у рамках Програми висвітлення діяльності Львівської міської ради, її виконавчих органів, посадових осіб та депутатів у засобах масової інформації.