Замість євроблях – автобрухт зі Штатів
Як придбати дешеве авто зі США і не потрапити до рук аферистів
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/396858/uaavto.gif)
Українці знайшли заміну дешевим автомобілям на єврономерах. Тепер стрімкими темпами зростає імпорт вживаних автомобілів зі США. Лише за перше півріччя цього року в Україну ввезли 24 тисячі авто. Тобто кожне десяте вживане авто, яке потрапило за цей час в Україну, припливло з-за океану. Здавалося б, доставка автосеконду зі США не може бути вигідною, та, виявляється, якщо полювати на авто на американських аукціонах, то можна знайти собі транспорт за смішні гроші. А можна замість авто придбати купу металобрухту, на якому вже не можна їздити.
«Український авторинок — це близько однієї десятої відсотка від світового. Тому автовиробникам він нецікавий. Натомість авторинок США — величезний, виробники і дилери конкурують між собою і демпінгують, тому ціни на нові авто у США значно нижчі, ніж в Україні, — каже голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. — В Україну везуть не нові, а вживані автомобілі. І тут є два нюанси. У нас можна знайти дядю Васю, який може полагодити машину в гаражі за 150−200 доларів, бо не платить податків. У США ремонт дорогий. Відповідно, якщо авто починає ламатись і стає дорогим в обслуговуванні, американці його замінюють на нове. Другий момент — страховка. У нас всі водії мають автоцивілку, бо вона обов’язкова. Але від пошкоджень авто переважно не страхують, бо це добровільна (КАСКО є умовою лише придбання авто в кредит). У США авто застраховані, і якщо з ним щось стається, витрати компенсує страхова компанія. І тут виникає таке поняття, як „тотал“. Тобто страховик продає авто на аукціоні як комплект запчастин. І тут уже річ не лише у вартості ремонту. Є певні пошкодження, після яких за американськими нормами авто уже не можна експлуатувати. Наприклад, якщо внаслідок ДТП була порушена геометрія кузова. Звичайно, в Україні ремонтують все. Але якщо таке авто потрапить у ДТП вдруге, то є ризик, що воно не витримає удару, а складеться як пружина. На аукціони часто потрапляють машини, які постраждали внаслідок стихійних лих. Авто, які були підтоплені, у США також не можна продавати. А до нас везуть тих потопельників. Тому, як на мене, купувати авто зі США вигідно, якщо це авто продає американський власник або воно було конфісковане за несплату кредиту. Але продаж автомобілів після „тоталу“ — це вже не бізнес, а аферизм. Тому якщо ви вирішили придбати авто з-за океану, не полінуйтесь самостійно перевірити його в базі Carfax. Для цього достатньо знати англійську».
Менеджер компанії Starcars, яка спеціалізується на доставці автомобілів зі США, також радить перевіряти авто, яке хочете купити, на Carfax. Для цього треба знати VIN-код вибраного авто. «У США авто обслуговують в офіційних дилерів. Тому через цю базу можна бачити і реальний пробіг, і коли та з яких причин авто було в сервісі, — каже Володимир. — У США вартість ремонту рахують погодинно — від 150 доларів за годину і вище. Якщо це авто після ДТП і на його ремонт піде тиждень, то вигідніше його продати з аукціону і купити нове. На аукціони часто потрапляють авто і з незначними пошкодженнями. Зважаючи на те, що ціни на аукціонах невисокі, вартість розмитнення виходить дешевшою. Наприклад, нещодавно ми придбали Volkswagen passat 2014 року з пробігом 60 тисяч км за 1400 доларів. З доставкою і розмитненням в Україні він коштуватиме сім тисяч. Ще дві тисячі власник вкладе у ремонт. За 9000 доларів у нас придбати таке авто нереально».
За словами Володимира, у США також далеко не усі продавці чесні. Є так звані Мікімауси, які купують авто у поганому стані, трохи ремонтують і перепродують дорожче. Тому краще купувати безпосередньо у страхових компаній (тоді ти розумієш його реальний стан), а ремонтувати уже в Україні.
До речі, саме автомобілі німецької марки Volkswagen найчастіше купують українці у США (3354 за пів року). При цьому значна частина вироблена не у Німеччині, а в Мексиці. На другому місці за популярністю американський Ford (2793 штуки) та японський Nissan (2093).
А тим часом…
В Україні зросли продажі нових автомобілів. За даними асоціації «Укравтопорм», у серпні в Україні було зареєстровано 8,3 тисячі нових авто. Це найбільший показник за останні півтора року. Лідером ринку нових авто у серпні став Renault — 1,4 тисячі проданих авто. Далі йдуть азіати: Toyota (1,2 тисячі штук) та Kia (понад 800).