Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Малолітражку можна буде розмитнити за 100 євро!

Завдяки зниженню акцизів в Україні очікують падіння цін на вживані автомобілі - на 30-40%.

Верховна Рада цього тижня зробила подарунок автолюбителям. Депутати прийняли “Закон про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів”, яким суттєво знизили акциз на вживані автомобілі. Саме через надмірні акцизи, а не через імпортне мито, українці за останні кілька років масово почали користуватись авто з транзитними номерами. Адже придбавши, скажімо, у Польщі авто за три тисячі євро, за його розмитнення треба було сплатити до семи тисяч! Люди з прикордонних районів воліють кожні п’ять днів перетинати кордон, але не платити за розмитнення.

Через високу вартість розмитнення в Україні у кілька разів вищі ціни на авто-секонд-хенд, ніж у Європі. Через це пересічні українці не мають змоги періодично омолоджувати автопарк, тому їздять на “неекологічних” автомобілях-пенсіонерах. За словами голови Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів Олега Назаренка, середній вік автомобіля в Україні — 21,5 року. На старіших авто їздять лише на Кубі... “Законопроект орієнтований на простих людей, які хочуть придбати авто для себе. Тому обмеження, що за зниженим акцизом можна розмитнити лише один автомобіль на рік, - логічне”, - каже Назаренко.

Якщо президент підпише закон найближчими днями, нові норми можуть набути чинності уже з 1 липня. Утім, особливого напливу дешевшого імпортного авто-секонд-хенду не буде. Адже, за словами Назаренка, аби розмитнити авто за зниженим акцизом, людині самій доведеться поїхати за кордон, придбати там авто та пригнати в Україну. А для цього треба візу. Крім того, у законі є обмеження - відчужувати таке авто не можна буде впродовж року. Тож варіант “пригнати як для себе і відразу продати з націнкою” відпадає.

“Хоча закон і має певні обмеження (наприклад, можна ввозити тільки автомобілі, не старші 2010 року, які відповідають стандарту Євро-5), він все ж суттєво вплине на ринок. Адже залежно від об’єму двигуна, вартість розмитнення знизиться подекуди в 10 і більше разів, - каже Роман Тузяк, голова громадської організації “Завтра” (представляє інтере­си власників авто з транзитними номерами). - Якщо можна буде пригнати порівняно недорого автомобіль, випущений після 2010 року, то й ціни на вживані авто, які були ввезені раніше, знизяться. Відразу не впадуть, але поступово ціни на вживані авто впадуть на 30-40%”.

Натомість черги на кордоні, які виникають через власників “транзитних” авто, які постійно їздять “на пересічку”, не зникнуть. Основна причина — обмеження щодо віку автомобіля. За даними Романа Тузяка, в Україні майже 500 тисяч власників транзитних авто. Але більшість з них — старші, ніж 2010 року випуску, не відповідають Євро-5, а тому не можуть бути розмитнені за цим законом. “Ми пропонуємо, аби власники “транзитних” авто одноразово змогли розмитнити їх за ставками цього закону, незалежно від віку автомобіля. Це би зняло проблеми на кордоні, - каже пан Тузяк. - Утім, основна частина “транзитників” припадає лише на три області — Львівську, Волинську і Закарпатську... Але для всієї України прийняття закону про зниження акцизів — безперечний плюс. Це питання не лише вартості, екології, а й безпеки на дорогах. Велика частина аварій з важкими наслідками — через те, що у нас на дорогах багато старих авто, які не відповідають сучасним стандартам безпеки. Вживані європейські авто переважно обладнані подушками безпеки, вони в хорошому технічному стані”.

Особливості закону

За зниженими ставками не можна буде розмитнити авто, якщо воно походить з країни, визнаної державою-окупантом і державою-агресором щодо України, або ввозиться з території держави-окупанта.

За пільговими акцизами можна розмитнити лише авто з бензиновим та дизельним двигуном. Про електромобілі у законі не йдеться. На початку року парламент скасував ввізні мита на електромобілі, однак у вартості розмитнення основну частку становлять саме акцизи, а не мита.

Пільгові акцизи на вживані авто діятимуть до 31 грудня 2018 року.

Як зміняться акцизи?

Об’єм двигуна до 1 л - ставка акцизу буде 0,102 євро за кубічний сантиметр (зараз 1,09-1,44 євро за куб. см)

Об’єм 1-1,5 л - ставка 0,063 євро (зараз 1,37-1,76 євро)

Об’єм 1,5-2,2 л - ставка 0,267 євро (зараз 1,64-2,44 євро)

Об’єм 2, 2-3 л - ставка 0,276 євро (зараз 2,21-4,99 євро)

Об’єм понад 3 л — 2,2 євро (зараз 3,33-4,99 євро).

Схожі новини