Передплата 2024 «Добрий господар»

«Навіщо робити ремонт перед війною?»

Через неспокійну ситуацію в країні впав попит на прикраси, меблі, будівельні матеріали

Коли в країні починається криза, падає довіра до банків, традиційно зростає попит на золото.

Воно ж не боїться жодних катаклізмів — не розмокає і не горить, як паперові банкноти, не іржавіє... От і на міжнародних біржах золото знову почало дорожчати, а це означає, що попит на нього почав зростати. От тільки продавців у численних ювелірних салонах це не тішить.

Якщо хтось і вкладає гроші у золото, то у банківське, а не ювелірне. Натомість численні ювелірні салони, яких у центрі Львова — по кілька на одній вулиці, сидять без виторгу. Продавці бояться, що їх позакривають, і доведеться шукати іншу роботу.

Знайти балакучого продавця виявилось не так вже й легко. Помітно, що люди знервовані. Воно й не дивно — у просторому ювелірному салоні зібрані вироби від десятка різних виробників. Відповідно стільки ж продавців. А покупців нема. Окрім продавців та охоронців, тільки я та дві студентки, які прийшли подивитись, а не купувати. “Я тут працюю від самого відкриття. Колись наш салон був найбільшим, тому людей завжди було багато. Тепер ювелірок на кожному кроці. Он тільки Запорізький ювелірний завод має певно з десять магазинів у центрі Львова. А люди грошей не мають. Навіть перед 8 березня особливого напливу клієнтів не було, — каже одна з продавців. — У суботу за цілий день у мене купили дві обручки. На хрестини купують дитячі сережки чи медальйончики. Але це все дрібні речі — вони не дають доброго виторгу. Жіночих комплектів, які раніше добре розходились, майже не купують”.

У магазині зі шкірою та хутром також не можуть похвалитись напливом клієнтів, попри акційні ціни. Шубку з натурального хутра чи дублянку можна купити від 2000 гривень. Дівчина-продавець модельної зовнішності дивиться фільм на ноутбуку. Інша читає Cosmopolitan. А що робити цілий день, коли людей майже нема?...

“Люди приходять переважно після обіду та ввечері. Зараз нас рятують розпродажі старої колекції, яку закуповували ще до подорожчання долара. Весняна колекція, зрозуміло, подорожчала через валюту. Звичайно, є категорія клієнтів, на добробут яких стрибки валюти не вплинули, і вони навіть не дивляться на акційні речі. Але їх — небагато. Керівництво розглядало можливість переїхати у менше приміщення з дешевшою орендою, але передумали”.

Не кращі справи і у салоні годинників. Хоча тут низький попит списують не на стрибки валюти (люди, які купують годинники за кільканадцять тисяч гривень, на такі дрібниці не зважають), а на мобільні телефони. Наручні годинники носять все рідше. А клієнти, для яких годинник — аксесуар, який підкреслює статус, все частіше купують дорогі цяцьки за кордоном.

Те, що у будівельному гіпермаркеті клієнтів негусто, видно вже на парковці. Машин небагато — паркуйся, де подобається. Чи то заклики бойкотувати цю мережу подіяли, чи зараз не сезон для будівельних та ремонтних робіт...

«Зараз якраз мав би починатись сезон ремонтів. Багато хто намагається зробити ремонт до Пасхи чи хоча б освіжити стіни новою фарбою. Але зараз багато хто думає не про обновки до Великодня, а про те, буде війна чи ні. Мало хто в таких умовах братиметься за якісь масштабні ремонтні роботи. Навіщо робити ремонт перед війною? От після війни у будівельників точно виручка зросте», — каже, сміючись, хлопець-консультант.

Схожі новини