Передплатити Підтримати

Знайомтеся – індустріальні парки

Їх в Україні впродовж двох років планують створити аж 10


Львівський мікрорайон Рясне-2 уже за два роки має перетворитись на промисловий центр. Тут планують створити індустріальний парк. Проект індустріального парку “Рясне-2” презентували під час ХІІІ Міжнародного економічного форуму у Трускавці. Про створення спеціальної промислової зони з усіма необхідними комунікаціям, на яку інвестор зможе прийти і починати працювати, а не думати, як туди підвести світло чи газ, говорять уже років зо п’ять. Місто уже принаймні виділило земельну ділянку — 25 га в районі заводу “Автонавантажувач”.

В ідеалі промислове виробництво у Рясному-2 має бути налагоджене уже за два роки. До цього часу мають знайти компанію, яка керуватиме цим індустріальним парком та готуватиме інфраструктуру. Як повідомив начальник управління зовнішньоекономічних?відносин та інвестицій Львівської міськради Сергій Кіраль, цей індустріальний парк дасть можливість створити до 12 тисяч нових робочих місць та залучати до бюджету Львова 38-40 мільйонів гривень на рік. Йдеться про податок з доходів фізичних осіб та плату за оренду землі.

Окрім Рясного-2, розроблено концепції ще чотирьох індустріальних парків, які можуть з’явитись у Новому Роздолі, Новояворівську, Дрогобичі та Кам’янці-Бузькій. Однак говорити про те, коли вони запрацюють і які підприємства там можуть розташуватись, наразі рано. Попри те, що закон про індустріальні парки прийняли ще минулого року, досі чітко не прописано, які пільги матимуть інвестори, які розпочнуть виробництво в українських індустріальних та технопарках. А чим ще, як не податковими пільгами та іншими преференціями можна переконати, скажімо, Bosh, аби ця компанія відкрила новий завод десь під Дрогобичем, а не в Малайзії? Наразі інвесторам обіцяють скасувати мита на імпорт обладнання, яке не виробляється в Україні, та деякі податкові пільги, зокрема скорочення нарахувань на зарплату. Втім, змін до Митного чи Податкового кодексу, які б підтверджували ці обіцянки, поки що не внесли. “Більшість країн пропонують інвесторам особливі умови, аби вони розміщували виробництво саме у них. Наприклад, у Туреччині для промислових виробників нижча вартість енергоресурсів. У Китаї підприємствам, які експортують свої товари, держава повертає частину податків”, — каже керівник національного проекту «Індустріа­льні парки України» Віктор Кривенко.

Чи не найуспішнішим прикладом функціонування спеціальних промислових зон та технопарків, який презентували на Форумі, став досвід сусідньої Словаччини. Як розповів керівник Словацької агенції розвитку торгівлі та інвестицій Павел Долгий, у їхній маленькій країні працює близько десятка технопарків. “Наша історія починалась майже так само, як історія України. Але ми змогли перетворити Кошице на свою Силіконову долину. Знаєте, хто нині лідер з виробництва автомобілів? Будете здивовані, але Словаччина. Торік ми змогли випустити мільйон автомобілів, тому у нас найбільша частка авто на душу населення, — каже Павел Долгий. — Ми зацікавлені у співпраці з Україною не лише тому, що нам треба кудись продавати свої автомобілі. За такої кількості населення (населення Словаччини — близько 5 млн. осіб. — Авт.) навіть найкращий продавець не зміг би продати мільйон авто на внутрішньому ринку. Але ми готові ділитись досвідом та працювати над створенням промислової зони на кордоні між Україною та Словаччиною”.