Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Нові машини – тільки для VIPів?

Через введення спеціальних мит дилери погрожують припинити імпорт нових машин

На українському авторинку назріває колапс. Під виглядом турботи про вітчизняного виробника уряд ввів додаткові мита на нові імпортні автомобілі. З 14 квітня і впродовж трьох років при ввезенні нових автомобілів з об’ємом двигуна від 1000 см3 до 1500 см3 доведеться сплачувати 6,46% спецмита, а при ввезенні авто з двигуном від 1500 см3 до 2000 см3 — 12,95%. При цьому на “мажорні” автомобілі з більшим об’ємом двигуна, якими їздять українські VIPи, ніхто ніяких мит вводити не збирається. Тобто для багатіїв машини не подорожчають, зате для пересічних українців власне авто стане ще більш недоступною розкішшю.

Дилери уже підрахували, що нові авто середнього класу подорожчають майже на 15%. Річ у тім, що ПДВ нараховують на вартість автомобіля після розмитнення. Тому покупцям, окрім додаткового мита, доведеться сплачувати ще й більшу суму ПДВ. До введення спецмита іноземні виробники намагатимуться завезти в Україну більше машин, аби мати запаси нових автомобілів на квітень-травень, що дозволить ще принаймні місяць-два після набуття чинності мит втримати ціни.

У Всеукраїнській асоціації автоімпортерів та дилерів (ВААІД) заявляють, що рекомендуватимуть українським автоімпортерам з 14 квітня, тобто з моменту набуття чинності постанови, взагалі призупинити імпорт автомобілів в Україну. До такого протесту уже вдавались у 2009 році. Тоді держава ввела 10% додаткового імпортного мита на різні групи товарів, у тому числі й на автомобілі. Іноземні виробники припинили тоді ввезення авто в Украї-ну, і нововведення швидко скасували.

Спеціальні мита можуть викликати незадоволення і з боку СОТ, хоча в уряді запевняють, що проблем зі Світовою організацією торгівлі не буде. “Усі рішення, які приймаються Міністерством економічного розвитку та органами при ньому, приймаються обов’язково узгоджувальними з нормами СОТ”, — заявив міністр економічного розвит-ку Украї-ни Ігор Прасолов.

Санкціям проти імпортних автомобілів радіють вітчизняні автовиробники, які за останні два роки практично призупинили випуск авто. “Цей захід дозволить завантажити потужності українських заводів, які на сьогодні в цілому завантажені менш ніж на 20%, позитивно позначиться на економіці регіонів і держави в цілому, — каже голова правління Запорізького автомобілебудівного заводу Микола Євдокименко. — Сподіваємося, автопрому буде надано статус пріоритетної галузі економіки України, а також введені і дієві заходи щодо утилізації, стимулювання виробництва та ринку. В тому числі пільги населенню з кредитування придбання автомобілів віт-чизняного виробництва”.

В Асоціації автовиробників України впевнені, що мита не лише допоможуть українським виробникам, а й поліпшать стан платіжного балансу, дефіцит якого торік сягнув 15,6 млрд. доларів. У структурі імпорту автомобілі займають третю позицію — відразу після газу та нафти.

Сергій ПОДОЛИННИЙ,

технічний директор авторинку “Кривчиці”

Введення спеціальних мит на нові автомобілі призведе, по-перше, до паралічу імпорту нових автомобілів в Україну. По-друге, як тільки нових автомобілів стане менше, і вони подорожчають, автоматично зростуть ціни і на вживані автомобілі. Якщо зараз середня вартість автомобілів, які продаю-ться на нашому ринку, — 15-20 тисяч доларів, то з введенням цих мит вона підскочить на 2-3 тисячі доларів. По-третє, наші виробники піднімуть ціни і на неякісні вітчизняні автомобілі. Люди купуватимуть більше дешевих автомобілів з об’ємом двигуна до 1,5 літра. При цьому залишається незрозумілим, чому не обклали митом авто з великим об’ємом двигуна? Складається враження, що спеціально залишили автомобілі, якими їздять VIP-чиновники без спеціальних мит, щоб вони не подорожчали.

Геннадій ЧЕТВЕРТУХІН,

комерційний директор «Хюндай Мотор Україна»

Ймовірність того, що ціни доведеться переглянути, дуже велика, оскільки мита збільшаться на серйозну цифру. У зв’язку з цим виникає звичне питання для бізнесу: якщо закупівельна ціна зростає, то треба розглядати рентабельність і плани на товар. На скільки збільшаться ціни, наразі рано говорити.

Звичайно, таке збільшення мит не смертельне для споживачів, але неприємне. До нової ціни доведеться звикнути психологічно, а на це потрібен час. Саме у цей проміжок часу ринок впаде.

Щодо рекомендації ВААІД (припинити імпорт з 14 квітня. — Авт.), то нашій компанії цілком зрозуміла така позиція у цьому питанні. Однак, перш ніж приймати такі рішення, ХМУ вважає за необхідне проконсультуватись з дилерською мережею, оскільки багато дилерів мають зобов’язання перед своїми банками і змушені продавати автомобілі за будь-яких умов, які діють на території України. Тому рішення приймемо пізніше.

Схожі новини