Передплата 2025 «Неймовірні історії життя»

Наша місія — припинити панування російської спецслужбістської структури, яка видає себе за релігійну організацію

Сьогодні набуває чинності Закон, який забороняє діяльність РПЦ в Україні. Його ухвалення я вимагав два роки

росія боїться втратити своє ФСБ-крило в Україні, тому залучила всі сили, щоб лобіювати його скасування. До парламенту почали надходити звернення від кремлівських лобістів з вимогою скасувати його. Вони називають Закон богоборчим і антиконституційним, а нам погрожують Страшним Судом.

Ще раз уточню: ми не забороняємо УПЦ, як багато хто досі вважає. Якщо вона розірве звʼязки з москвою, нічого їй не загрожує.

1. Коли ми розпочинали роботу над законопроєктом, ми чітко усвідомлювали, що його ухвалення не є самоціллю. Це інструмент для досягнення мети.

Наша мета була відображена в назві проєкту 8221 — зміцнення національної безпеки у сфері свободи совісті та діяльності релігійних організацій.

2. Ухвалення закону та його підписання президентом лише встановили правила, за якими Україна зміцнюватиме національну безпеку у сфері діяльності релігійних організацій.

Від того, як виконавча влада виконуватиме ці правила, залежить, наскільки успішно буде досягнуто мети.

3. Сьогодні ці правила набули чинності. Таким чином, розпочато велику й відповідальну роботу, яка потребує значної консолідації зусиль багатьох — від виконавчої влади до окремих громадян.

4. Ми розуміємо та поважаємо ту велику роботу, яку вже виконало ДЕСС. Ми повинні бути вдячними за співпрацю в комітеті під час роботи над законопроєктом. І хоча вона була непростою, ці дискусії в результаті допомогли створити дієвий механізм, втілений у нормах закону.

Маю надію, що ДЕСС зробить усе можливе, щоб цей механізм запрацював і був дійсно ефективним.

5. Роботи у ДЕСС дійсно багато. Адже дослідження афілійованості українських релігійних організацій з організаціями, діяльність яких в Україні заборонена законом, має відбуватися за новими правилами, прописаними в законі.

Для цього мають проводитися експертизи, можливо, декілька. До цього активно залучатимуть громадянське суспільство, українські релігійні спільноти та окремих фахівців.

Найближчі декілька місяців держава і суспільство повинні активно й безперервно працювати над досягненням спільної мети — забезпеченням духовної незалежності, про яку проголошував президент Зеленський перед голосуванням. Досягти цього неможливо без національної безпеки, захист якої був нашою мотивацією під час роботи над законопроєктом на всіх етапах — від розробки первинного тексту до опрацювання поправок у комітеті. Це й стало тим джерелом, яке об’єднало депутатів у залі під час голосування.

6. Небезпека діяльності РПЦ в Україні через мережу пов’язаних із нею організацій є очевидною. Під час активної фази російсько-української війни ця небезпека загострилася. Наша місія — припинити панування російської спецслужбістської структури, яка видає себе за релігійну організацію. Сьогодні набуває чинності Закон, який забороняє діяльність РПЦ в Україні. Його ухвалення я вимагав два роки.

росія боїться втратити своє ФСБ-крило в Україні, тому залучила всі сили, щоб лобіювати його скасування. До парламенту почали надходити звернення від кремлівських лобістів з вимогою скасувати його. Вони називають Закон богоборчим і антиконституційним, а нам погрожують Страшним Судом.

Ще раз уточню: ми не забороняємо УПЦ, як багато хто досі вважає. Якщо вона розірве звʼязки з москвою, нічого їй не загрожує.

1. Коли ми розпочинали роботу над законопроєктом, ми чітко усвідомлювали, що його ухвалення не є самоціллю. Це інструмент для досягнення мети.

Наша мета була відображена в назві проєкту 8221 — зміцнення національної безпеки у сфері свободи совісті та діяльності релігійних організацій.

2. Ухвалення закону та його підписання президентом лише встановили правила, за якими Україна зміцнюватиме національну безпеку у сфері діяльності релігійних організацій.

Від того, як виконавча влада виконуватиме ці правила, залежить, наскільки успішно буде досягнуто мети.

3. Сьогодні ці правила набули чинності. Таким чином, розпочато велику й відповідальну роботу, яка потребує значної консолідації зусиль багатьох — від виконавчої влади до окремих громадян.

4. Ми розуміємо та поважаємо ту велику роботу, яку вже виконало ДЕСС. Ми повинні бути вдячними за співпрацю в комітеті під час роботи над законопроєктом. І хоча вона була непростою, ці дискусії в результаті допомогли створити дієвий механізм, втілений у нормах закону.
Маю надію, що ДЕСС зробить усе можливе, щоб цей механізм запрацював і був дійсно ефективним.

5. Роботи у ДЕСС дійсно багато. Адже дослідження афілійованості українських релігійних організацій з організаціями, діяльність яких в Україні заборонена законом, має відбуватися за новими правилами, прописаними в законі.

Для цього мають проводитися експертизи, можливо, декілька. До цього активно залучатимуться громадянське суспільство, українські релігійні спільноти та окремі фахівці.

Найближчі декілька місяців держава і суспільство повинні активно й безперервно працювати над досягненням спільної мети — забезпеченням духовної незалежності, про яку проголошував президент Зеленський перед голосуванням. Досягти цього неможливо без національної безпеки, захист якої був нашою мотивацією під час роботи над законопроєктом на всіх етапах — від розробки первинного тексту до опрацювання поправок у комітеті. Це й стало тим джерелом, яке об’єднало депутатів у залі під час голосування.

6. Небезпека діяльності РПЦ в Україні через мережу пов’язаних із нею організацій є очевидною. Під час активної фази російсько-української війни ця небезпека загострилася. Наша місія — припинити панування російської спецслужбістської структури, яка видає себе за релігійну організацію.

Джерело