Передплатити Підтримати

Фейкові соцдослідження стають розповсюдженою практикою

Ймовірним замовником останньої версії соціології від КМІС, де лідирує ОПЗЖ, є сама партія ОПЖЗ

КМІС видав дивовижне соціологічне опитування, яке суперечить не лише опитуванням інших соціологічних структур, а й опитуванню самого КМІС. Лише у понеділок на прес-конференції директор Київського міжнародного інституту соціології Паніотто заявив, що три політичні сили є лідерами громадської думки і їхні рейтинги різняться у межах похибки. Дослівно — «Можна сказати точно, що лідерами партійних рейтингів є три партії — ОПЗЖ, „Слуга народу“ і „Європейська Солідарність“. Але пройшло лише два дні, і цей самий КМІС видає іншу інтерпретацію своїх же досліджень, які „виявили“, що рейтинг ОПЗЖ космічно злетів вгору до23,1%, а „ЄС“ чомусь „впав“ до 14,1%».

«Що такого мало статися за ці два дні, аби уподобання так різко змінилися, і де ділася різниця „у межах похибки“? Очевидно, що йдеться про явну маніпуляцію, коли недобросовісні соціологи для різних замовників дають різні результати своїх же „досліджень“. Неважко припустити, що замовником версії з лідером ОПЗЖ є сама ОПЗЖ».

Шкода лише, що фейкове дослідження процитували не лише медведчуківські ЗМІ. На жаль, брак критичного мислення у деяких журналістів сприяють тому, що фейкові соцдослідження стають розповсюдженою практикою українського медіапростору.

Як протилежний приклад наявності такого правильного критичного мислення можу навести розслідування ЛІГА, яке виявило, що ОПЗЖ ніяк не є найрейтинговішою партією для українців.

Додам лише, що найкращою перевіркою суспільних настроїв є вибори. І за результатами місцевих виборів «Європейська Солідарність» більш ніж удвічі покращила свій результат у порівнянні з парламентськими виборами. Це — накращий показник посилення електоральних позицій серед усіх парламентських партій.

Джерело