Передплатити Підтримати

Як партії мобілізують свого виборця в пандемію

Карантин і вибори

За тиждень до завершення передвиборчої агітації країна приготувалась до чергового посилення карантину. За таких умов багато хто прогнозує явку в районі 35−40%, а в окремих містах взагалі в районі 30%.

При такій явці результати виборів можуть бути цілком не передбачуваними. Перевагу отримають ті партії/кандидати, які зможуть мобілізувати і привести на дільниці своїх виборців.

Кожна партія діє по-різному.

Зеленський намагається мобілізувати своїх виборців опитуванням, ЄС — просуває загальнонаціональну ідею «не дамо втратити незалежність», ОПЗЖ катається до Путіна…

Непарламентські партії пішли іншим шляхом — обрали свою групу виборців і працюють із ними напряму. Такий собі «оф-лайновий таргетинг» 21 століття.

Так, «Наш Край» працює з підприємцями та малими фермерами, радикали Ляшка із селянами.

Партія «За майбутнє» пішла гендерно електоральним шляхом, розробивши окрему спеціалізовану виборчу програму для жінок, організувавши масовану точкову роботу жінок-депутатів в регіонах.

«Свобода» — працює з ветеранами АТО, а «Батьківщина» з малозабезпеченими.

Такий підхід дозволяє кожній партій не тільки «утримувати» своє електоральне поле, але й нарощувати прихильників за рахунок найбільш вмотивованих виборців, з якими проводять персональну роботу.

Думаю, саме такий підхід стане основним трендом останнього тижня кампанії.

І перемогу отримають ті партії, які зможуть кластерно активізувати виборців, довівши їх в подальшому на виборчі дільниці.

Дуже скоро побачимо, у кого це вийде найкраще.

Джерело