У дружини — шість літаків, а йому парламентську «автохаляву» подавай!

«Опоблоківець» Балицький — не єдиний мільйонер у списку злісних користувачів депутатськими авто

Знаєте, скільки службових машин в автопарку німецького парламенту? Сорок. У розпорядженні австрійських депутатів казенних авто лише шість.

А ось у гаражі Верховної Ради — 176 «колісниць», причому не лише «членовози», а й автобуси, вантажівки і навіть… трактори. Вигідно й автобазі (є на що бюджетні кошти «освоювати»), і депутатам, для яких дармове «таксі» завжди під рукою.

Службовими авто навіть парламентські мільйонери не гребують. Навіщо свої «тачки» ганяти, якщо можна казенними за рахунок платників податків користуватися?

«Їздові журнали» із даними, хто з депутатів і скільки наїздив на службових авто, публікують на сайті Верховної Ради. Виставляють разом зі списками парламентських «нємєстних», які отримують по 20 тисяч гривень на місяць компенсації за житло (як уже писав «ВЗ», серед отримувачів такої «субсидії» — 92 депутати-мільйонери). У Громадянській мережі «ОПОРА» проаналізували «їздові звіти» за останній рік і склали рейтинги найзлісніших любителів «автохаляви».

З’ясувалося, казенними авто користується не кількадесят і навіть не сотня народних обранців, а ледь не половина парламенту. З 423 депутатів 186 замовляли службовий транспорт. Хтось за рік години наїздив, а хтось — тижні, використовуючи передбачену норму (25 годин на місяць) сповна. На сумарному рахунку усіх парламентських «їздунів» — майже 11 тисяч годин.

У лідерській трійці депутатів-«автохалявників» представниця «Батьківщини» Альона Шкрум (284 години), «ляшковець» Денис Силантьєв (270 годин) та позафракційний «свободівець» Юрій Левченко (263 години).

Пішки ходити — це вам не Яценюка на руках носити (точніше, виносити), вирішив депутат Олег Барна («БПП») і «підсів» на парламентське «таксі». Та так, що опинився на четвертій сходинці у рейтингу злісних «їздунів» — із результатом 263 години.

Компанію у топ-десятці йому склали «білосердечний» Олексій Рябчин — 241 година, Юрій Соловей з «БПП» — 228 годин, позафракційна Наталія Веселова — 219 годин, Тарас Кремінь («Народний фронт») — 202 години, «опоблоківець» Євген Балицький та Олена Сотник зі «Самопомочі» (на рахунку обох — по 201 годині казенної їзди).

Погортавши е-декларації «їздунів», ми з’ясували: лише двоє нардепів із цієї топ-десятки, Левченко і Веселова, «безколісні» (принаймні за даними з декларації).

У сімейному гаражі Шкрум — Toyota RAV4 (власність чоловіка) за півмільйона гривень. У Силантьєва — записаний на дружину Subaru Legacy. У Барни — старий Ford. Із такою «тачкою» самі витрати. А якщо їздити на службовому авто — економія для сімейного бюджету. З такою заощадливістю можна і на квартирку синові назбирати. Ну не за свою ж стипендію Барна-молодший обзавівся торік квадратними метрами у Львові ледь не за мільйон гривень…

Та що там нардеп Барна, коли серед злісних «їздунів» такі товстосуми, як Соловей і Балицький, засвітилися. У них лише задекларованих грошових активів — на мільйони. Але обидва не соромляться і компенсацію на житло отримувати, і казенні автівки на повну експлуатувати.

Депутат Соловей так «бідує», що позаторік його сімейний автопарк одразу двома «каретами» поповнився. Себе народний обранець побалував далеко не народним «броньовиком» Toyota Highlander за понад мільйон гривень. Дружині ж (вона теж мільйонерка) прикупили Nissan Qashqai за 665 тисяч.

В «опоблоківця» Балицького — ще крутіша «картина маслом». І 21 мільйон гривень готівкою у сімейному загашнику чи три розкішні авто в гаражі (включно з Porsche Cayenne) — не найефектніші мазки. «Родзинка» мільйонерських статків подружжя Балицьких — записана на дружину колекція легких літаків.

Торік до п’яти Cessna Model 172 RG ще один апарат додався — Beech BE76 Duchess. Ну не на «домашніх» же літаках пану Балицькому у депутатських справах «льотати». Ось і катається на казенних парламентських авто.