“Пані, у вас якісь проблеми? Чому вчепилися до моєї мобілки?”

Великі реформи громадського транспорту, а зокрема маршруток міста Лева, неможливі без дотримання водіями елементарних правил

Не палити за кермом, не вмикати по радіо російську “попсу”, не хамити пасажирам, не розмовляти під час їзди по мобільному... Це неповний список заборон для водіів маршрутних таксі.  Та дехто не може навіть за кермом розлучитися зі своїм “гаджетом”. Частково їх можна зрозуміти, бо доводиться вирішувати (під час зупинок) “робочі моменти” чи технічні неполадки. Як не крути, але коли в автобуса, який дихає на ладан, глухне двигун, доводиться телефонувати в офіс, щоб викликати на місце слюсаря. Однак левова частка водіїв користуються мобілками без нагальної потреби. Вони годинами теревенять з родичами, друзями, також дивляться, які лайки їм хтось “помітив” у соцмережах.

Минулого тижня стала свідком ситуації, коли водій маршрутки № 15 (сполученням вул. Медової Печери-залізничний вокзал) перетворився за кермом на “модного блогера” і щось ретельно читав у своєму телефоні. Однією рукою керував автобусом, іншою тримав телефон і, згорбившись, щось переглядав на моніторі... Вирішила зробити водію зауваження: “Пане, чи не можна прочитати термінову інформацію з телефону на якійсь зупинці? Ви ж зараз за кермом! Не можна так порушувати правила дорожнього руху і нехтувати безпекою пасажирів!”. Водій вдав, що не почув мене... Повільно їхав вулицею Медової Печери і щось читав у телефоні. За кілька хвилин вирішила знову нагадати водію про своє зауваження і про те, що так не можна працювати. “Пані, у вас якісь особистісні проблеми? Чи, може, вночі погано спали?.. Чому вчепилися до моєї мобілки? - відрізав керманич маршрутки. - Я ще мав п’ять хвилин стояти на кінцевій зупинці, тож нікуди не поспішаю і читаю, що мені потрібно. Відчепіться!”.

Мене підтримали інші пасажири в салоні. Та водій був непохитний — не квапився розлучатися з телефоном... Згодом він  таки сховав “гаджет” у кишеню, але був не на жарт роздратований. Час від часу намагався мені помститися, повертався до теми. Мовляв, хто я така, щоб робити зауваження. Довелося сказати, що запишу номер маршрутки і поскаржуся власнику АТП. “Та будь ласка, пані. Куди хочете пишіть скаргу”, - обурено відповів керманич маршрутки.

На кінцевій сфотографувала номер машини. На жаль, ні в диспетчерській, ні директор АТП не брали слухавки... Наступного дня розповіла про цю “пригоду” іншому водію цього маршруту. Той сказав, що я, як пасажир,  мала рацію. Але водія з мобілкою директор все ж не покарає. “Пані, зараз водії масово їдуть у Польщу, більшість машин стоять в автопарку, нікому на них працювати, - сказав мій співрозмовник. -  Власник маршруту вам може поспівчувати, сказати, що поговорить з порушником. Але штрафувати водія чи звільняти його з роботи не буде. Тепер кожен водій — на вагу золота! На роботу повертають і тих злісних порушників, яких ще кілька років тому звільнили за неодноразові випадки хамства, зрив графіків руху і навіть “запої”.

Телефоную по консультацію до патрульної поліції Львова. Речник поліції Мар’ян Шпитак сказав, що водія, який за кермом працював з телефоном, можуть оштрафувати на 425 гривень. Та для цього пасажир має представити слідчому інспектору відео, де чітко видно, як водій розмовляє по телефону чи “зависає” у соцмережах. “Номери машини — це добре, але без відео важко довести вину водія, - наголошує Мар’ян Шпитак. - Як правило, водії виправдовуються, мовляв пасажир вигадав історію з мобілкою. Такі випадки неодноразово розглядали в залі суду, де через відсутність відео водії виходили сухими з води”.

Історії з водійськими мобілками — непоодинокі факти. Минулого року соцмережі Львова “гуділи” від фото, яке зробив один пасажир маршрутки, де було видно, як водій під час роботи розглядає фото оголених жінок...Та великі реформи громадського транспорту, а зокрема маршруток міста Лева, неможливі без дотримання водіями елементарних правил. Вони ж зазвичай і надалі курять за кермом, не реагують на зауваження пасажирів, мовляв, у них - нервова робота. Розмовляють по мобільному, бо розуміють, що пасажиру складно буде довести справу до фінішу, тобто оплати штрафу з гаманця  водія маршрутки.

Частково реформи громадського транспорту залежить і від свідомих пасажирів, які мають активніше боротися з порушниками. Не пожаліймо десяти хвилин свого робочого графіку, щоб бодай зателефонувати на “гарячу лінію” міста (15-80) і поскаржитися на водія, який порушує правила роботи.