«Фанерний» звіт під склепінням Львівської опери

Коли побачила на афішах, що у Львівському оперному театрі відбудеться творчий вечір Ярослава Музики (на фото), у якому візьмуть участь метри української естради, захотіла і собі туди потрапити. Почути, як під склепінням величного театру звучатимуть голоси Павла Дворського, Лілії Сандулеси і найголовнішого “Сокола” Михайла Мацялка...


Творчий вечір поета-пісняра і співака Ярослава Музики відбувся з нагоди 25-ї річниці його творчої діяльності. До цієї дати президент Янукович підписав указ про присвоєння пісняру звання заслуженого артиста. Попри високу ціну квитків, вартість яких від 50 до 300 гривень, зал Львівського оперного театру імені Соломії Крушельницької був заповнений. За інформацією з достовірних джерел Оперного театру, каса продала менш як 50 квитків. Тому організатори пороздавали їх спонсорам і меценатам концерту.

Зі сцени звучали вірші, які читав ювіляр зі збірки, і його авторські пісні. Однією з перших виступила Оксана Гернович. Гарненьке дівча, вбране в український стрій, “під фанеру” виконало одну з пісень Ярослава Музики. Здивувало, що дівчинка, яка мріє стати співачкою, з дитинства вчиться “халявити”. І не на сцені якогось там сільського клубу, а під склепінням Оперного театру. Львівська опера пишається, що на її сцені виступають співаки всесвітнього значення, яким не потрібні мікрофони. Артистами, які відпрацьовують концерти “на живо”, бо “фанерну” пісню кожен має можливість послухати вдома, лежачи на дивані, чи в салоні автівки...

Чому нам постійно хочуть “підсунути” неякісний продукт? От в Росії уже заборонили виступи під фонограму, тому співаки із запахом нафталіну масово гастролюють у нас, бо вважають, що “молодший брат” усе “схаває”. Можливо, через це на одному з останніх концертів Валерія Леонтьєва, який відбувся у Львівському цирку, було заповнено 40 відсотків місць.

Кілька днів тому була на концерті у Львівській філармонії, де проходить фестиваль “Віртуози”. Вхідні квитки на концерт — 40 гривень, а пенсіонерам — знижка. На сцені — симфонічний оркестр чесно відпрацьовує і зарплату, і підтверджує статус творчого колективу своїм справжнім звучанням. Всесвітньо відомі диригенти, які приїхали на фестиваль, мабуть, і в кошмарному сні не могли би себе уявити, що диригують “фанерним” оркестром.

А ось на творчому вечорі пана Музики артисти цим, на жаль, не гребували. Не можу сказати, що всі так робили, бо Павло Дворський зі своїм сином Павлом-молодшим і Мар’ян Шуневич, який завжди каже, що співати “під фанеру” — це зовсім себе не поважати, — гідно показали себе на цій великій сцені. Але більш як половина співаків у той вечір “відфанерила” виступ.

Окремо хочу сказати про поцілунки. Нагадало мені це брежнєвські часи, коли під час урочистих зустрічей цілувалися мужі з Політбюро. На творчому вечорі чоловіки-виконавці і ті, хто прийшов вручити грамоту чи нагороду, тричі цілували Ярослава Музику. Мода на чоловічі поцілунки повертається?

Мар’ян Шуневич сказав, що у залі присутня людина, яка дала життя талановитому заслуженому артисту, — мама Ярослава Музики, тому пісню “Чорнобривці” він дарує матері свого друга. Думаю, не одна я сподівалася, що після виконання “Чорнобривців” Ярослав Музика увійде в зал, вклониться до землі рідній неньці, обійме і поцілує найріднішу людину, і подарує величезний букет квітів. Він цього не зробив... І навіть відповідальні за світло не показали, де у залі сиділа мама.