Діти починають бомбардувати телеканали листами: «Книжку – у новини!»

Іноді й яйце курку вчить. Іноді й діти можуть підказати дорослим, як варто рекламувати читання – необхідну складову стилю життя.

Переконалась у цьому під час Дитячого фестивалю, особ-ливо, коли письменники разом із переможцями конкурсу «Книгоманія» шукали відповіді на запитання, як краще робити промоцію книжок.

Юні бібліомани (цього разу це були шести-, семикласники з усієї України) поділились на команди й запросили до гурту когось з авторів, і ми заходилися разом складати список пропозицій, які варто було б спробувати реалізувати, щоб змінити загальну ситуацію з читанням у «нечитаючій» країні. Письменники згодом поділились своїми враженнями: ці діти далеко підуть. Вони розумні, освічені, розкуті та вільні, вони вміють формулювати думки та захищати свої пропозиції. Географія — і схід, і захід, і південь, і північ, звідусіль ці діти.

А що вони пропонують? Скажімо, таке. Продавати в одній крамниці хліб та книжки, найпотрібніші товари, під рекламним слоганом: «У нас завжди свіжий хліб та свіжі книжки!». Писати на парканах, на обдертих стінах промзон та інших незадіяних площинах прикольні заклики до потенційних читачів. Встановити білборди, попри які байдуже не пройдеш. Скажімо, із зображенням Азарова з книжкою, поруч напис: «Азаров читає. А ти що, не можеш?». Сімейне телешоу «Відгадай книжку» — за принципом «Відгадай мелодію», але з цитатами з книжок. Бібліотечна послуга у вагоні: на початку поїздки платиш провіднику ціну книжки, згодом книжку повертаєш, а тобі повертають гроші, відмінусувавши дві-три гривні. Ці хлопці й дівчата впевнені: якби на екранах телевізорів ми частіше бачили людей з книжкою, це неодмінно впливало б на стиль життя та пріоритети.

Переможці «Книгоманії» вже почали одну з ідей реалізовувати. Вона народилась у підгрупі письменниці Тетяни Щербаченко, вона ж узялась допомогти дітям запустити цю ініціативу. Це буде Всеукраїнський рух «Книжку — у новини!», діти відправлятимуть зі своїх міст, містечок та сіл листи на різні канали телебачення з вимогою показувати книжкові новини замість кримінальної чорнухи.

Вже є сторінка Руху в Інтернеті. І на Фейсбуку — теж. Ініціативу вже підхопили Національна дитяча бібліотека, Київська обласна дитяча бібліотека, Центр дослідження літератури для дітей та юнацтва… Президент Форуму видавців Леся Коваль пообіцяла підтримку від Форуму. Процес пішов.