На «хюндаї» в уряд не заїдеш...

Скандальні поломки корейських “хюндаїв” стали предметом обговорення на Раді регіонів.


«Чому, маючи власний прототип високошвидкісного потяга, кошти спрямовані не на налагодження свого серійного виробництва, а на придбання імпортної продукції? — строго запитав президент України Віктор Янукович. — Що, нам не було зрозуміло, що ця техніка не пристосована до наших умов експлуатації? Не кажучи вже про інтереси нашого товаровиробництва».

Помилкою назвав рішення про купівлю в Південній Кореї дев’яти “хюндаїв” і колишній “соціальний” віце-прем’єр Сергій Тігіпко. Навіть згадав про “відповідальність”, яку мають понести чиновники, що “проводили закупівлю потягів”... Мабуть, Бориса Колесникова вже покарали: застряглі в степах України корейські “хюндаї” коштували йому посади в новому уряді. Колесников тепер лише керівник профільного комітету Верховної Ради. Це зовсім не той розмах, що у віце-прем’єра й міністра інфраструктури...

Добре, звичайно, що у владі визнали свої промахи. Краще пізно, ніж ніколи... Але критику на адресу ідеї закупівлі “хюндаїв” треба було почути раніше. Пригадую, на луганському Крюковському заводі перед Євро досить голосно заявляли про те, що цілком здатні виробляти подібні потяги. Однак у тих, хто приймав рішення на користь “хюндаїв”, відповідь була готова: до Євро-2012 луганці не встигнуть зробити стільки швидкісних поїздів, скільки потрібно... А скільки саме було потрібно до Євро? Жодного!

Принаймні, на маршруті Львів-Київ успішною (і прийнятною за ціною!) альтернативою нічним поїздам були денні експреси. До столиці зі Львова вони доїжджали за шість з половиною годин. Ну чим не Євро-експрес? Невже європейські футбольні вболівальники не пережили б, якби їм довелося провести у дорозі зі Львова до Києва на півтори години більше, ніж у “хюндаї”? Ну випили би ще пару кухлів пива, і вся справа!

Чому потяги закупили саме в Кореї, здогадатися неважко. Корейські підприємці прекрасно розуміють специфіку пострадянського простору, зокрема знають, що в схемах, де задіяні бюджетні кошти, без чарівного слова “відкат” сподіватися на успіх важко. Недарма ж свого часу першим із закордонних автовиробників в Україну зайшов саме корейський “Деу”...

Шкода буде, якщо через провал авантюри з “хюндаями” денні експреси між столицею і великими українськими містами зникнуть взагалі. Саме час повернути на колії попередників горе-“хюндаїв” — “столичні” експреси.