Передплата 2024 «Добра кухня»

Гельсінкі й Таллінн з'єднають підводним тунелем

За попередніми оцінками, будівництво коштуватиме до 20 мільярдів євро

Столиці Фінляндії та Естонії, Гельсінкі й Таллінн, сполучатиме підводний тунель протяжністю 100 кілометрів. Фото Finest Bay Area Tunnel Project.
Столиці Фінляндії та Естонії, Гельсінкі й Таллінн, сполучатиме підводний тунель протяжністю 100 кілометрів. Фото Finest Bay Area Tunnel Project.

Проєкт залізничного тунелю протяжністю близько 100 км, який пройде під дном Фінської затоки Балтійського моря, реалізує компанія FinEst Bay Area Development. Тунель між столицями Фінляндії та Естонії стане найдовшим підводним залізничним тунелем у світі. Для порівняння, тунель під протокою Ла-Манш (або ж Англійським каналом), що сполучає Францію і Велику Британію, — майже вдвічі коротший. Вартість будівництва тунелю Гельсінкі-Таллінн оцінюють у 15−20 мільярдів євро.

Масштабний проєкт має на меті, зокрема, інтегрувати Фінляндію у європейську залізничну мережу (з колією завширшки 1435 мм), з'єднавши Суомі з країнами Балтії. Там, своєю чергою, планують реалізувати Rail Baltica — проєкт, який на 85% фінансує Європейський Союз. Rail Baltica передбачає будівництво близько 870 км залізничної колії завширшки 1435 мм, яка з'єднає Литву, Латвію і Естонію з Польщею, а відтак із цілою європейською залізничною мережею. (Наразі у країнах Балтії, як і в Україні, ширина залізничної колії становить 1520 міліметрів, а у Фінляндії - 1524).

Замість трьох годин поромом — 30 хвилин потягом

Сьогодні морський шлях між Гельсінкі й Таллінном обслуговують пороми й більш швидкісні пасажирські судна, дорога займає дві-три години. Щороку між двома берегами Фінської затоки цим маршрутом подорожують близько 8 мільйонів осіб. За прогнозами, пасажиропотік між столицями Фінляндії та Естонії швидко зростатиме, і до 2030 року сягне аж 30 мільйонів осіб, значну частину яких становитимуть бізнес-мандрівники й туристи. Коли залізничний тунель запрацює, вони витрачатимуть на дорогу між Гельсінкі й Таллінном лише пів години.

Як кажуть представники FinEst Bay Area Development, проєкт передбачає спорудження двох гілок тунелю, однієї для пасажирських поїздів, іншої - для вантажних. Співзасновник компанії-реалізатора проєкту, фінський підприємець, розробник комп’ютерної гри Angry Birds Петер Вестербака розповів, що інвестиція також передбачає створення у Фінській затоці двох штучних островів. На них зможуть жити й працювати близько 50 тисяч осіб.

Наразі найдовшим підводним залізничним тунелем у світі, якщо брати до уваги загальну протяжність, є тунель у протоці Цугару, що з'єднує японські острови Гонсю й Гоккайдо. Його протяжність — близько 54 км, з яких 23,3 км проходять під морським дном. Вартість будівництва становила близько 7 мільярдів доларів.

Залізничний тунель під найвужчою частиною протоки Ла-Манш трохи коротший (50,5 км), зате його підводна частина має протяжність 38 км.

Схожі новини