Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Закон змусить власників самокатів виготовити номерні знаки. А це додаткові витрати, які не всім сподобаються»

Президент України Володимир Зеленський підписав закон, згідно з яким самокати та моноколеса визнають в Україні транспортними засобами

Відтепер самокати - повноцінні транспортні засоби, а за порушення правил руху доведеться нести адміністративну відповідальність. Фото УНІАН
Відтепер самокати - повноцінні транспортні засоби, а за порушення правил руху доведеться нести адміністративну відповідальність. Фото УНІАН

Відтепер самокати — повноцінні транспортні засоби на рівні з автомобілями. За неправильну їзду на самокатах, порушення правил руху теж доведеться нести відповідальність. Президент України Володимир Зеленський підписав закон, згідно з яким альтернативні засоби пересування — самокати та моноколеса визнають в Україні транспортними засобами.

Закон розділяє електричні транспортні засоби на дві категорії.

  • Перша — легкий персональний електричний транспортний засіб, що має від одного колеса, електродвигун потужністю до 1000 Вт і розвиває максимальну швидкість до 25 км/год. Під цю категорію підпадають всі прокатні самокати та низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб.
  • Другий — транспорт, що має від двох коліс та може їхати зі швидкістю 10−50 км/год. Це визначається як «низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб».

Ухвалення такого закону на часі. Уже кілька років усі міста України заполонили водії самокатів (особливо в теплий сезон), які часто-густо грубо порушували правила їзди, ставали причиню ДТП, збивали пішоходів…

Координатор проєкту U-Cycle Богдан Лепявко повідомив, що в цьому законі враховано рекомендації, напрацьовані велоспільнотою України:

«Наступним кроком мають стати зміни до правил дорожнього руху. Існування визначення вже однозначно представляє ці пристрої як транспортні засоби й в разі будь-яких пригод користувач такого пристрою вже 100% водій ТЗ, а не пішохід. Це значно спрощує трактування і знімає ряд казусів та питань, які вже встигли виникнути й широко обговорювалися».

Власник бізнесу з прокату самокатів у Львові Орест Кріт розповів «ВЗ», що ухвалений закон про самокати вкрай потрібен, аби нарешті навести лад в цій сфері.

«Раніше підлітки, які орендували самокат не лише їздили, як їм заманеться, але і ставили самокат, де попало, — нарікає підприємець Орест. — Могли припаркувати свій чи орендований самокат навіть серед проїжджої частини. Інколи їжджу на авто і мені перед носом діти 13−14 років вискакують на самокатах… Ще один аспект нововведення — закон змусить власників самокатів виготовити номерні знаки. А це додаткові витрати, які не всім сподобаються… Треба там заплатити, там заплатити. Виготовити номери не так то легко. То талонів немає, то ще якась проблема».

Орест Кріт прогнозує, що цього року бізнес самокатів у Львові може трохи занепасти, оскільки закон розставить усі крапки над «і» та й економічна ситуація в державі не сприятиме розвитку.

«Торік година катання на самокатах коштувала від 60 до 120 гривень, в залежності від фірми, — каже він. — Витрати на утримання самокатів зросли удвічі, бо всі матеріали для ремонту та запчастини прив’язані до курсу долара. Цього року ціна прокату має бути вищою, ніж торік, але не кожному це буде по кишені».

Схожі новини