Задля візиту Туска в Україну блокаду кордону призупинили. Чи надовго?
Перший закордонний візит нового польського прем'єра відбувся на тлі складних взаємин України і Польщі
Новий прем'єр Польщі Дональд Туск здійснив свій перший закордонний візит саме в Україну. Він зустрівся з президентом Володимиром Зеленським та прем'єр-міністром Денисом Шмигалем.
Факт першого візиту Туска до нашої країни — дуже знаковий, не зважаючи на нинішні складні взаємини між Україною і Польщею. В Україні від зміни влади у Польщі насамперед очікували негайного розв’язання усіх наболілих між двома країнами проблем — зняття ембарго на продаж української сільгосппродукції на польському ринку і деблокування українського кордону.
Видання Financial Times 22 січня повідомило, що Польща досягла поступок від Євросоюзу — проти українського зерна можуть запровадити специфічні гарантії захисту. Передбачається, що Брюссель контролюватиме приплив сільгосппродукції з України, якщо її продукт негативно впливатиме на формування цін у Польщі та інших сусідніх країнах.
Щодо колапсу на польсько-українському кордоні, ситуація виглядає на перший погляд ніби краще: польські далекобійники погодилися-таки розблокувати пункти пропуску — менш ніж за тиждень до візиту Туска в Україну. 16 січня міністерство інфраструктури Польщі підписало відповідну угоду з організаторами блокади пунктів попуску. Та було лише призупинення блокування кордону, і страйкарі погрожували продовжити блокади з 1 березня. За цей час уряд Польщі зобов’язується вирішити проблеми перевізників. Чи вирішить?
Наразі пункти пропуску відновлюють свою пропускну спроможність. Віцепрем'єр-міністр з відновлення — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков написав у ФБ: «Після призупинення блокади 17 січня трьох пунктів пропуску — «Дорогуськ — Ягодин», «Гребенне — Рава-Руська» та «Корчова — Краковець» — до Польщі виїхало 5 тисяч вантажівок. Найбільший пункт пропуску «Ягодин» відновив свою пропускну спроможність на рівні 600 вантажівок на добу. Цей показник навіть вищий, ніж був до блокади. Зростає кількість вантажівок, що виїжджають через «Краковець» і «Раву-Руську».