Бруківка: забрати не можна залишити
Що міф, а що – правда: топ-5 найпопулярніших запитань і відповідей про ремонт вулиці Бандери у Львові
Не кожна вулиця, яку реконструювали в місті упродовж останніх кількох років, удостоювалась такої уваги львів’ян, як вулиця Бандери. Причому — не лише мешканців мікрорайону, а й численних політиків, урбаністів та антиурбаністів і навіть «диванних експертів» у соцмережах. А сам ремонт магістралі «обріс» десятками чуток і міфів — від покриття оновленої вулиці і до додаткових коштів на ремонт взимку. «Високий Замок» проаналізував найпоширеніші закиди до влади міста, пов’язані з реконструкцією, та зібрав усі аргументи «за» і «проти», поспілкувавшись із міським головою Львова Андрієм Садовим.
Чому зараз?
Після двох років досліджень, обговорень та коригувань проєкту ремонт вулиці Бандери таки стартував: із 28 вересня — на відтинку від вулиці Чупринки до вулиці Антоновича, а вже наступного року ремонтуватимуть наступну ділянку. Загалом — понад 1 км вулиці. Інвестиція — близько 210 млн грн. Таку вартість обґрунтовують складністю робіт із колектором — він пролягає на глибині 4 поверхів до поверхні землі. Тож аби не було зсувів у майбутньому, всі розкопки в глибину необхідно якісно укріплювати.
«Є питання — а чому ми це робимо зараз, восени? — коментує Андрій Садовий. — Останніми роками у нас нема різниці — чи осінь, чи зима, чи літо. Працюємо весь рік, бо треба ремонтувати дороги. До речі, 80% реконструкції Бандери — це земляні роботи, бо ми замінюємо колектор, мережі води, газу тощо».
До слова, через виконання робіт в осінньо-зимовий період жодних додаткових витрат місто не зазнає, акцентує міський голова. Мовляв, такі умови не передбачені жодною документацією: «Ми платимо за виконані роботи, а не за погоду».
Куди подінеться бруківка?
Бруківка залишається. 70−80% дорожньої частини вулиці замостять саме нею. Лише невеликі смужки для коліс автівок будуть із римського каменю, аби було менше шуму, а велодоріжки — асфальтовані, для зручності. Аргументують це в міськ- раді, зокрема, й тим, що від мешканців Замарстинівської та Городоцької є багато скарг саме на шумове забруднення вулиць.
«Чи правда, що бруківку заберуть і буде асфальт? Ні, ми максимально зберігаємо бруківку. Асфальт буде лише на велосмузі. Не думаю, що хтось хоче, аби вона була з бруківки», — додає Андрій Садовий.
Наразі ж бруківку, демонтовану з вулиці Бандери, зберігатимуть на вулиці Пластовій, 13, на території міських очисних споруд.
Де паркуватись і що буде з деревами?
Майже 100 паркомісць планують облаштувати на модернізованій вулиці Бандери — між деревами. Це так звані «віденські зупинки», яких у Львові досі не облаштовували. Відтак і дерева збережуть максимально. Ба більше — обіцяють значно збагатити кількість зелених насаджень на вулиці після ремонту.
Тобто дорогу звузять?
Ані дороги, ані хідників на вулиці Бандери не звужуватимуть.
«За проєктом, залишаємо дві смуги для руху транспорту, а місце, яке вивільняється, використовуємо для облаштування двох велосмуг», — пояснює Садовий. Тут буде безшумна колія для трамваїв і широкі й зручні тротуари.
Та головний ризик проєкту усе-таки не в його складнощах, а в політиці, резюмує Андрій Садовий: «Ризик — це деякі місцеві політики, які вирішили напередодні виборів бити по всьому, що робиться в місті. Це прикро, але ризики є у кожному проєкті. Цей буде актуальним лише до 25 жовтня».
Нагадаємо, роботи на вулиці Бандери виконує турецький «Онур», який є переможцем тендеру. Повністю завершити ремонт повинні до кінця червня наступного року.