Передплата 2024 «Добра кухня»

Українські пілоти змоделювали фатальний політ Boeing 737 MAX в Ефіопії

  • 13.03.2019, 12:30
  • 582

Українські фахівці намагалися зрозуміти, чи був у колег шанс урятувати судно та пасажирів.

Boeing 737 MAX, від якого одна за одною відмовляються країни світу, літає над Україною. Чи безпечно це після жахливої авіакатастрофи та загибелі 157 людей поблизу Аддис-Абеби дізнавались журналісти ТСН.

До міжнародного аеропорту Бориспіль підлітає лайнер авіакомпанії Flydubai — тієї самої найновішої серії, що й той, котрий розбився в Ефіопії. Літак заходить на посадку, вповільнюється і зникає з екрана — на малій висоті його на мить втратили радари. Пасажири без поспіху прямують до виходу з летовища, більшість із них взагалі не цікавилася, на якому повітряному судні вони прилетіли. Дехто знав перед польотом, але квитків не здав.

Петро Дудник про аварію в Африці добре знає — він якраз був у Кенії, куди цей літак мав прилетіти. Тому сьогодні, коли вилітав з Дубая, знав, але не боявся, бо він місіонер і довіряється Божій волі. «Помолився і полетів — все дуже просто! Не було ніяких моментів», — переконує він.

Чому упав найновіший літак фірми Boeing, уже другий за останніх півроку? За попередньою версією, причина в модернізованій системі, яка б мала якраз убезпечити літак від надмірного перевантаження і падіння, але вона дала збій. І що найприкріше — відмовила на злеті, коли у пілотів часу виправити ситуацію просто немає. На симуляторі українські фахівці моделюють страшний політ з Адис-Абеби, в якому загинуло 157 людей, аби зрозуміти, чи мали пілоти можливість розпізнати проблему і виправити її. За п’ять хвилин польоту літак набрав понад два кілометри висоти, коли несподівано ніс лайнера дуже різко опустився, швидкість зросла, а системи повідомили про помилки. Пілоти тягнуть штурвали, але нічого не допомагає. Тоді вони відключають автоматику, вручну виставляють положення стабілізатора і таки садять літак, хоча й самі визнають — сидіти за штурвалом симулятора і в реальному літаку, який мчить на шаленій швидкості до землі і ні на що не реагує — це різні речі: «Часу було дуже мало, швидко треба було прийняти рішення — розпізнати, в чому була проблема, і дуже швидко прийняти рішення, як з цієї ситуації виходити».

Як насправді діяли ефіопські пілоти в останні секунди польоту літака, мають дізнатися слідчі. На місці катастрофи вже відшукали чорні скриньки, але експерти вже зараз схиляються до версії про технічну несправність, адже модель є новою, в літаку багато чого змінили, і це вплинуло на роботу двигунів, вагу і баланс судна. Після такого часто трапляються непередбачувані обставини, на які потрібно швидко реагувати.

Схожі новини