Передплата 2024 ВЗ

Астрономи відкрили найближчу до Землі малу планету

• 01.01.2019, 13:18

Італійський астроном Джузеппе Піацци 31 грудня 1802 року відкрив одну з найбільших серед малих планет — перший астероїд Цереру. Це найближча до Землі карликова планета, вона часом наближається на відстань 263 млн км.

Він виявив у сузір'ї Близнят слабку зірочку, якої не було його власному каталозі. Наступного вечора виявилося, що зірка має трохи не ті координати, що напередодні: вона зсунулася, пише gazeta.ua.

Піацці стежив за дивною зіркою шість тижнів. Він не помітив ні диска, який мав бути у планети, ні туманного виду, характерного для комет. Потім він вже не зміг знайти її.

Піацці назвав нову планету Церерою на честь богині родючості та землеробства — покровительки Сицилії. У 1803 нагороджений Премією Лаланда Паризької Академії Наук. Орбіта Церери лежить між орбітами Марса і Юпітера. Церера на третину складається з льоду.

У 2006 році Міжнародний астрономічний союз відніс її до карликових планет. Діаметр найбільшого тіла в поясі астероїдів між орбітами Марса і Юпітера становить 950 км.

Космічна агенція NASA показала знімок великого кратера на Церері. Він отримав назву Ізін. Заглиблення назвали на честь шумерської богині зерна. Діаметр кратера приблизно дорівнює 120 км. Знімок зроблений станцією Dawn 12 лютого 2016 року з відстані 385 км від Церери.