Передплата 2025 ВЗ

Не можете відремонтувати — віддавайте гроші

  • 11.10.2012, 15:32
  • 6 581

Мабуть, кожному з нас бодай раз траплялось придбати неякісну техніку. Перевірити усі функції телефону, фотоапарата чи, тим більше, ноутбука нереально. А приносиш додому, починаєш користуватися і бачиш, що і те не так, і се не так. У мене така халепа трапилась з фотоапаратом. Десь зо два місяці попрацював нормально, а потім вмер спалах. Спочатку поміняла акумулятори — думала, заслабкі. Потім пробувала інший зарядний пристрій до акумуляторів — не помогло. Нарешті віднесла у сервісний центр, бо фотоапарат ще на гарантії.

У сервісному центрі влаштували допит — чи не падав, чи не намокав, під лупою перевірили, чи нема на ньому бодай подряпин. До того ж тітонька говорила зі мною таким тоном, наче я спеціально його зламала. Далі перевірила упаковку. Виявляється, аби техніку прийняли на гарантійний ремонт, треба зберігати не лише чеки та гарантійний талон, а навіть коробку. І такі вимоги справді передбачені законом. От тільки не зрозуміло, як бути людям, які купують, скажімо, холодильник. Де їм зберігати ті величезні пачки?

Пообіцяли, що фотоапарат буде готовий за два-три дні. Та ані за три дні, ані за три тижні його так і не полагодили. Більше того, мене попросили не надзвонювати зайвий раз — мовляв, коли буде, ми самі вам повідомимо. Коли до мене нарешті дійшло, що фотоапарата найближчим часом мені не бачити, знайшла Закон “Про захист прав споживачів”. Хоча це треба було зробити ще до того, як нести техніку у сервісний центр. Тоді знала б, що маю право просити фотоапарат на заміну — поки мій ремонтують. Виявляється, згідно з законом, гарантійний ремонт може тривати не довше як 14 днів, а у випадку, якщо споживач згоден, — до 30 днів. І я погодилась на 30-денний термін — це було написано у квитанції, яку мені видали і яку я підписала, не дочитавши до кінця. Тому чемно вирішила чекати місяць. Через місяць телефоную знову. І тут мені кажуть, що не можуть знати, коли буде, бо забрали постачальники і чекають якусь деталь... Кажу, прекрасно, ви не просто поремонтуєте мені фотоапарт, а ще й дасте заробити. Адже є постанова Кабміну, якою передбачено: якщо сервіс-центр не встигає у зазначений термін відремонтувати техніку, клієнт має право на компенсацію — 1% від вартості за кожен день відтермінування. І це подіяло.

Наступного дня мені зателефонувала жіночка, яка приймала фотоапарат на ремонт, і сказала, щоб я приїхала до них по службову записку, за якою можу вибрати інший фотоапарат на заміну. Крім того, мені ще й дали 5% знижку за прострочення. Тобто я могла вибрати на 5% дорожчий фотоапарат, ніж мій. Тому мені, можна сказати, пощастило. Адже техніка дешевшає швидко, і та модель, яка у мене була, втратила в ціні майже 500 гривень. Я ж змогла собі вибрати фотоапарт на ту суму, яку заплатила майже рік тому. Так що тепер у мене навіть кращий фотоапарат, ніж був. Залишається сподіватись, що проживе він довше, ніж його попередник.

До речі, за законом можна вимагати не лише заміни техніки, а й повернення грошей (хоча про це вам не скажуть у жодному сервіс-центрі). “У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених, за необхідності, висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; 2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар”, — йдеться у законі.

Звичайно, вам можуть сказати, що коли не працює спалах чи відходить карта пам’яті у телефоні — це несуттєвий недолік. Але, за законом, істотним вважається будь-який недолік, який не можуть усунути за 14 днів.

Тож якщо ви не готові ремонтувати браковані речі за власний рахунок, треба запам’ятати кілька правил:

  • купивши нову техніку, відразу ж детально прочитайте гарантійні умови;
  • не викидайте упаковку — техніку приймають на гарантійний ремонт лише у повній комплектації;
  • слідкуйте за документами. У магазині вам мають дати гарантійний талон та чек, коли здаєте техніку у сервісний центр — квитанцію, у якій написано, що прийняли, з якими поломками та коли мають повернути;
  • у кожного з нас серед знайомих є умільці, які знають, як поремонтувати все на світі. Так от, в жодному разі не дозволяйте їм порпатись у техніці, поки вона на гарантії. Якщо вони пошкодять гарантійні пломби, гарантія перестає діяти, навіть якщо є явний заводський брак;
  • і нарешті — ніхто не поважатиме ваші права споживача, якщо ви самі їх не знаєте.

До речі...

Пенсіонер з Чернівецької області відсудив у сервісного центру 12 тисяч гривень компенсації за холодильник. Холодильник він придбав за 3600 гривень, але той пропрацював лише десять місяців. У сервісному центрі взяли холодильник на гарантійний ремонт і кілька місяців не хотіли повертати. Очевидно, сподівались, що дідусеві набридне постійно їздити з села у райцентр, і врешті-решт холодильник залишиться їм. Але не на того натрапили. Дідусь подав до суду і виграв його. От тільки невідомо, чи заплатить сервісний центр компенсацію, адже в Україні рішення суду далеко не завжди виконують.