В аеропортах ЄС – хаос і черги
Після запровадження ковід-сертифікатів реєстрація пасажирів на рейси триває у п’ять разів довше
Хаос і довжелезні черги. Так авторитетне італійське видання Corriere della Sera описує ситуацію на багатьох летовищах Європейського Союзу, яка виникла через запровадження ковід-сертифікатів.
Газета посилається на авіакомпанії, які жаліються на те, що у різних країнах ЄС дотримуються різних процедур верифікації (перевірки) ковід-сертифікатів, причому без якої-небудь координації. Як наслідок, зазначає видання, пасажири витрачають зараз в аеропортах ЄС на півтори години більше, ніж раніше.
Італійське видання наводить приклади проблем, із якими стикаються зараз авіапасажири. Зокрема, негативні результати ПЛР-тестів на коронавірус на летовищах іноді не визнають… У деяких країнах ЄС форми з персональними даними потрібно заповнювати онлайн, а в інших — на папері. Нарешті, у деяких аеропортах немає пристроїв для зчитування цифрових кодів.
«Оскільки від мандрівників вимагають виконання різних умов, то існує ризик, що літо в Європі перетвориться на біг із перешкодами. І пройде під знаком багатогодинних черг авіапасажирів на реєстрацію», — констатує Corriere della Sera. За даними видання, міжнародні організації, що об’єднують авіакомпанії і аеропорти, критикують, зокрема, те, що у 27 державах ЄС є щонайменше 10 різних способів верифікації запроваджених ковід-сертифікатів. За таких умов сотні тисяч пасажирів можуть застрягнути в аеропортах, і це аж ніяк не допоможе оживити туристичний сезон…
Після запровадження ковід-сертифікатів реєстрація авіапасажирів на рейси триває уп’ятеро довше, ніж раніше. Кожен пасажир проводить біля стійки близько 12 хвилин. Генеральний директор Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA) Вільям Волш, якого цитує італійське видання, заявив: «Якщо повітряний рух становитиме бодай 75% того, що був до пандемії, час від входу в авіатермінал до посадки у літак може становити до шести годин. Усе через додатковий санітарний контроль під час реєстрації або на кордоні». А якщо кількість пасажирів буде такою, якою була до пандемії, попереджає керівник IATA, цей час збільшиться до… восьми годин!
Представники асоціацій, що діють у галузі цивільної авіації Європи, написали листа керівникам держав і урядів ЄС. У листі висловлено жаль з приводу відсутності в аеропортах координації дій і методів контролю. Автори застерігають: у найближчі тижні ризик ще більшого хаосу в аеропортах ЄС є реальним.