«Почувши, що я з України, перепитали жартома, чи не везтиму назад німецькі танки»
Українсько-польський екіпаж ретро-авто відкрив у Монако автоперегони
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/483197/avto2.jpg)
Українсько-польський екіпаж у складі поляка Міхала Кумєги та львів'янки Світлани Кравс за тиждень подолали на 91-річному авто марки «Пежо 201 Купе» маршрут зі Львова до Монте-Карло (Франція).
/wz.lviv.ua/images/articles/2023/01/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE(1).jpg)
Ретро-автомобіль з автопарку родини Потоцьких успішно проїхав дорогами Європи 2 тисячі 300 кілометрів і 28 січня відкрив престижні змагання у Монако — Road to help. На подіумі змагань водій та штурман українського екіпажу символічно відкоркували французьке шампанське. Після того, як ретро-Пежо зафіксував вдалий фініш ралі зі Львова, на подіум почали прибувати перші авто з інших п’яти міст Європи — Турину, Реймса, Баду Гамбурга, Лондона та Осло.
/wz.lviv.ua/images/articles/2023/01/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE3.jpg)
Про це повідомив для «ВЗ» співорганізатор заходу, представник України у комісії історичних автомобілів Міжнародної автомобільної федерації (FIA) Євген Кравс.
/wz.lviv.ua/images/articles/2023/01/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE4.jpg)
«У такий спосіб екіпаж відсвяткував перемогу даної моделі на змаганнях „Ралі Монако“ в 1932 році в класі авто до 1500 сантиметрів кубічних, — наголошує Кравс. — У 1930 році зі Львова вже стартував автомобіль на ралі в Монте-Карло, але через технічні причини не здолав цієї відстані. Тепер привітати наш екіпаж на подіумі прийшов президент Королівського автомобільного клубу Монако Мішель Боєрі. Екіпаж відкривав змагання 25-х ювілейних змаганнях. Цього року до Монако з'їжджаються 288 екіпажів, які окрім Львова, стартують з Турина, Осло, Лондона, Реймса, Баду».
/wz.lviv.ua/images/articles/2023/01/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE5.jpg)
Ці змагання для Львова знакові. Львів має багато спільного в автомобільній історії з Монте-Карло. У 1932 році тут проходили автоперегони на кільцевій трасі «Львівський трикутник».
Запитую, чи не було форс-мажорних обставин під час маршруту. «Чудовий автомобіль, — каже пан Євген. — Пробіг приблизно 2500 кілометрів і лише дві дрібнички. Одна більш-менш серйозна, пов’язана з механічним гальмом, друга — заміна перегорілої жирівки в фарі. У Королівському автомобільному клубі Монако на нас чекали. Хоч і не вірили, що нам вдасться реалізувати щось подібне. Адже Ян Ріппер (старший), стартувавши зі Львова на автомобілі „Татра“ у 1930 році, не зміг подолати шлях через поломку авто. Ми змогли довести, що навіть на 91-річному авто це можна зробити».
/wz.lviv.ua/images/articles/2023/01/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE6.jpg)
Євген Кравс повідомив про ще один значущий момент поїздки, який трапився при в'їзді до Монако.
«На кордоні до Монако митники зробили лише поверхневий огляд мого мініавтобуса, який служив технічкою, — каже він. — Почувши, що я з України, перепитали жартома, чи не везтиму назад німецькі танки».
/wz.lviv.ua/images/articles/2023/01/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE8.jpg)