Передплата 2024 ВЗ

«Почувши, що я з України, перепитали жартома, чи не везтиму назад німецькі танки»

Українсько-польський екіпаж ретро-авто відкрив у Монако автоперегони

На відкритті змагань розгорнули прапори України та Польщі. Саме екіпаж з цих країн минулого тижня стартував зі Львова. Фото Євгена Кравса
На відкритті змагань розгорнули прапори України та Польщі. Саме екіпаж з цих країн минулого тижня стартував зі Львова. Фото Євгена Кравса

Українсько-польський екіпаж у складі поляка Міхала Кумєги та львів'янки Світлани Кравс за тиждень подолали на 91-річному авто марки «Пежо 201 Купе» маршрут зі Львова до Монте-Карло (Франція).

Ретро-автомобіль з автопарку родини Потоцьких успішно проїхав дорогами Європи 2 тисячі 300 кілометрів і 28 січня відкрив престижні змагання у Монако — Road to help. На подіумі змагань водій та штурман українського екіпажу символічно відкоркували французьке шампанське. Після того, як ретро-Пежо зафіксував вдалий фініш ралі зі Львова, на подіум почали прибувати перші авто з інших п’яти міст Європи — Турину, Реймса, Баду Гамбурга, Лондона та Осло.

Про це повідомив для «ВЗ» співорганізатор заходу, представник України у комісії історичних автомобілів Міжнародної автомобільної федерації (FIA) Євген Кравс.

Екіпаж на набережній Франції.
Екіпаж на набережній Франції.

«У такий спосіб екіпаж відсвяткував перемогу даної моделі на змаганнях „Ралі Монако“ в 1932 році в класі авто до 1500 сантиметрів кубічних, — наголошує Кравс. — У 1930 році зі Львова вже стартував автомобіль на ралі в Монте-Карло, але через технічні причини не здолав цієї відстані. Тепер привітати наш екіпаж на подіумі прийшов президент Королівського автомобільного клубу Монако Мішель Боєрі. Екіпаж відкривав змагання 25-х ювілейних змаганнях. Цього року до Монако з'їжджаються 288 екіпажів, які окрім Львова, стартують з Турина, Осло, Лондона, Реймса, Баду».

Ці змагання для Львова знакові. Львів має багато спільного в автомобільній історії з Монте-Карло. У 1932 році тут проходили автоперегони на кільцевій трасі «Львівський трикутник».

Запитую, чи не було форс-мажорних обставин під час маршруту. «Чудовий автомобіль, — каже пан Євген. — Пробіг приблизно 2500 кілометрів і лише дві дрібнички. Одна більш-менш серйозна, пов’язана з механічним гальмом, друга — заміна перегорілої жирівки в фарі. У Королівському автомобільному клубі Монако на нас чекали. Хоч і не вірили, що нам вдасться реалізувати щось подібне. Адже Ян Ріппер (старший), стартувавши зі Львова на автомобілі „Татра“ у 1930 році, не зміг подолати шлях через поломку авто. Ми змогли довести, що навіть на 91-річному авто це можна зробити».

Євген Кравс повідомив про ще один значущий момент поїздки, який трапився при в'їзді до Монако.

«На кордоні до Монако митники зробили лише поверхневий огляд мого мініавтобуса, який служив технічкою, — каже він. — Почувши, що я з України, перепитали жартома, чи не везтиму назад німецькі танки».

Автівка з автопарку Потоцьких на фоні французьких Альп.
Автівка з автопарку Потоцьких на фоні французьких Альп.