Як хобі перетворити на прибутковий бізнес за кордоном
Або Успішний досвід побудови бізнесу на Etsy від Наталі та Олександра Радічів
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/424905/img7720.jpg)
Вироби ручної роботи, або хендмейд (handmade), — це унікальне мистецтво, яке, крім естетичного та морального задоволення, може стати джерелом основного заробітку. Особливо, якщо продавати свої вироби не лише в Україні, а й за кордоном.
Якщо вмієте гарно вишивати, в’язати, малювати, виготовляти вироби з дерева чи металу, але не впевнені, що це когось зацікавить, — ви помиляєтесь. Чотири роки E-Export School від Укрпошти безкоштовно допомагає українським хендмейд-виробникам виходити на міжнародні онлайн-майданчики.
Приклад Наталії та Олександра Радічів, які ризикнули перетворити хобі на бізнес та продавати свої товари на одному з найвідоміших майданчиків Etsy, це класична історія успіху. Подружжя на власному прикладі показало: продавати за кордон легко.
2015 року Наталія і Олександр вирішили привітати свого друга якось по-особливому. Їм спала на думку ідея — зробити handmade-блокнотик у стилі «Щоденник мандрівника». Для дизайну обрали тему «Аліса в країні див». Вийшло дуже гарно. Згодом виставили такий блокнот на продаж на Etsy, створивши магазин. Назвали його Sanati, що означає Саша та Наташа.
На перше замовлення чекали довго — майже місяць. Коли воно надійшло, радості не було меж. Однак і хвилювання не покидало, переймалися, чи сподобається клієнтці їхня робота. Незабаром від неї надійшов лист із проханням повернути гроші, бо блокнот їй не підійшов за розмірами. Наталія та Олександр погодилися повернути гроші клієнтці. Два дні від жінки не було повідомлень. А потім надійшов лист із гарною звісткою: вона повідомила, що залишає блокнот, оскільки він припав до душі її племінниці.
З того часу у житті Наталії та Олександра розпочався новий етап. Їхній бізнес набирав обертів: блокнотами стали цікавитися дедалі більше людей.
«Першого місяця ми продали три блокноти, потім — п’ять, одинадцять, тридцять, п’ятдесят, а згодом мали і сто продажів на місяць». Блокноти ставали дорожчими.
На сьогодні подружжя продало понад 10 тисяч блокнотів, які розлетілись по всьому світові. Вони постійно вчаться чогось нового, сучасного, відкривають нові магазини (наприклад, вироби з дерева).
«Узгоджуємо із замовником всі деталі, специфікацію блокнота, розмір, зовнішній вигляд та внутрішнє наповнення. Часто вони надсилають нам свої фотографії та малюнки для створення власного дизайну або беруть за основу наші дизайни та роблять невеличкі зміни», — розповідає Наталія.
«Наш партнер Укрпошта запропонував виступити у школі експортерів E-Export School, — розповіли підприємці. — Украй важливо передавати свій досвід, бо ти не тільки допомагаєш іншим, а й допомагаєш собі, відчуваєш натхнення від того, чим займаєшся. Завдяки E-Export School багато людей в Україні досягли успіху — відкрили власні магазини. І ми сподіваємося, що наш досвід стане у пригоді тим людям, які вміють створювати щось гарне, мають безліч нереалізованих ідей і, дивлячись на нас, відкинуть сумніви і розпочнуть власну справу».
Майданчики Etsy, eBay, Amazon та Shopify дають купу можливостей, а Укрпошта як надійний партнер все доставить та ще й навчить. E-Export School від Укрпошти та Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» запустили серію освітніх роликів про легкий старт торгівлі на названих майданчиках. У відео герої, які вже досягли успіху, розповідають про відкриття онлайн-магазину та секрети того, як вивести його у прибутковий бізнес. Усі матеріали можна знайти на YouTube каналі Укрпошти.
Юлія Жук, газета «ВЗ»