Передплата 2025 «Неймовірні історії життя»

Як хобі перетворити на прибутковий бізнес за кордоном

Або Успішний досвід побудови бізнесу на Etsy від Наталі та Олександра Радічів

Вироби ручної роботи, або хендмейд (handmade), — це унікальне мистецтво, яке, крім естетичного та морального задоволення, може стати джерелом основного заробітку. Особливо, якщо продавати свої вироби не лише в Україні, а й за кордоном.

Якщо вмієте гарно вишивати, в’язати, малювати, виготовля­ти вироби з дерева чи металу, але не впевнені, що це когось зацікавить, — ви помиляєтесь. Чотири роки E-Export School від Укрпошти безкоштовно до­помагає українським хендмейд-вироб­никам виходити на міжнародні онлайн-майданчики.

Приклад Наталії та Олександра Раді­чів, які ризикнули перетворити хобі на бізнес та продавати свої товари на одному з найвідоміших майданчиків Etsy, це класична історія успіху. Подруж­жя на власному прикладі показало: про­давати за кордон легко.

2015 року Наталія і Олександр вирі­шили привітати свого друга якось по-особливому. Їм спала на думку ідея — зробити handmade-блокнотик у стилі «Щоденник мандрівника». Для дизайну обрали тему «Аліса в країні див». Вийшло дуже гарно. Згодом виставили такий блокнот на продаж на Etsy, створивши магазин. Назвали його Sanati, що озна­чає Саша та Наташа.

На перше замовлення чекали дов­го — майже місяць. Коли воно надійшло, радості не було меж. Однак і хвилюван­ня не покидало, переймалися, чи сподо­бається клієнтці їхня робота. Незабаром від неї надійшов лист із проханням по­вернути гроші, бо блокнот їй не підійшов за розмірами. Наталія та Олександр по­годилися повернути гроші клієнтці. Два дні від жінки не було повідомлень. А по­тім надійшов лист із гарною звісткою: вона повідомила, що залишає блокнот, оскільки він припав до душі її племінниці.

З того часу у житті Наталії та Олексан­дра розпочався новий етап. Їхній бізнес набирав обертів: блокнотами стали ціка­витися дедалі більше людей.

«Першого місяця ми продали три блокноти, потім — п’ять, одинадцять, тридцять, п’ятдесят, а згодом мали і сто продажів на місяць». Блокноти ставали дорожчими.

На сьогодні подружжя продало понад 10 тисяч блокнотів, які розлетілись по всьому світові. Вони постійно вчаться чо­гось нового, сучасного, відкривають нові магазини (наприклад, вироби з дерева).

«Узгоджуємо із замовником всі деталі, специфікацію блокнота, розмір, зовніш­ній вигляд та внутрішнє наповнення. Час­то вони надсилають нам свої фотографії та малюнки для створення власного ди­зайну або беруть за основу наші дизай­ни та роблять невеличкі зміни», — розпо­відає Наталія.

«Наш партнер Укрпошта запропо­нував виступити у школі експортерів E-Export School, — розповіли підприєм­ці. — Украй важливо передавати свій до­свід, бо ти не тільки допомагаєш іншим, а й допомагаєш собі, відчуваєш натхнен­ня від того, чим займаєшся. Завдяки E-Export School багато людей в Украї­ні досягли успіху — відкрили власні мага­зини. І ми сподіваємося, що наш досвід стане у пригоді тим людям, які вміють створювати щось гарне, мають безліч нереалізованих ідей і, дивлячись на нас, відкинуть сумніви і розпочнуть власну справу».

Майданчики Etsy, eBay, Amazon та Shopify дають купу можливостей, а Укрпошта як надійний партнер все доста­вить та ще й навчить. E-Export School від Укрпошти та Програма USAID «Конкурен­тоспроможна економіка України» запус­тили серію освітніх роликів про легкий старт торгівлі на названих майданчиках. У відео герої, які вже досягли успіху, роз­повідають про відкриття онлайн-мага­зину та секрети того, як вивести його у прибутковий бізнес. Усі матеріали можна знайти на YouTube каналі Укрпошти.

Юлія Жук, газета «ВЗ»