Передплата 2024 «Добра кухня»

«Коня...» Анатолія Криволапа продали за рекордні 186 тисяч доларів!

На аукціоні сучасного мистецтва Phillips в Лондоні картину найдорожчого українського художника, лауреата Шевченківської премії 67-річного Анатолія Криволапа “Кінь. Вечір” продали за понад 186 тисяч доларів.

Стартова ЦІНА на полотно “Кінь. Вечір” становила 50-70 тис. фунтів стерлінгів (76-106 тис. доларів). За результатами торгів стала другою найдорожчою серед проданих, після роботи американця Кіта Харінга (313 тис. доларів).

Для українського мистецтва аукціонні продажі Криволапа є рекордними. Вперше цей митець встановив рекорд у травні 2011 року, коли його картину “Степ” продали на аукціоні Phillips de Pury & Co у Нью-Йорку за понад 98 тисяч доларів. У жовтні 2011-го полотно Криволапа «Кінь. Ніч» пішло з молотка у Лондоні вже за $124 343. Нинішня картина “Кінь. Вечір” належить до тієї ж серії, відрізняється лише кольором та розташуванням силуету коня.

Полотна Анатолія Криволапа впізнавані завдяки монохромності та яскравим кольорам. «Удосконалюючи впродовж років гостре відчуття кольору, художник став відомим завдяки своїм останнім ностальгічним маренням про “житницю Європи”, — сказано у каталозі аукціону Phillips.

Попри те, що Анатолій Криволап — найдорожчий серед сучасних митців, про гроші говорити не любить. Живе усамітненим життям у селі Засупоївці Яготинського району на Київщині. Митець уникає світських зібрань та рідко спілкується з журналістами. Проте у розмові з кореспондентом “ВЗ” Анатолій Криволап зазначив, що ЗМІ створили у суспільстві стереотип бідного художника. “Такі штампи найбільш вигідні для колекціонерів, які хочуть якомога дешевше придбати роботи, — наголосив Криволап. — Але достатньо звернутися до історії мистецтв, і можна назвати дуже багато забезпечених художників: Тиціан, Тінторетто, Рубенс, Рембрандт, Моне, Матісс, Пікассо. Гроші на них ніяк не впливали, навпаки, вони написали тисячі робіт. Однак деяким художникам справді потрібні фінансові проблеми, бо це спонукає їх до творчості. Таку проблему знайшов собі, наприклад, Ван Гог. Мав нормальну сім’ю і міг спокійно жити, бути священиком. Чи Поль Сезанн: був сином банкіра, і нічого з тих грошей не мав. А чи Врубель, у якого батько був військовим юристом. Я вважаю, що талант визначає долю. Для одного багатство може бути згубним, а для іншого є можливістю творити”.