Передплата 2024 «Добрий господар»

Високий старт дванадцятого Jazz Bez

Триває ХІІ Міжнародний джазовий фестиваль Jazz Bez. Як сніг на голову падають львівській публіці світові легенди джазу.

На сцені Львівської філармонії уже з’являлися знаменитий американський флюгельгорніст, учень Луїса Армстронга і Майлза Девіса блюзовий гітарист Майк Рассел, який ще із 1960-х років співпрацював із Енді Ворголом. А ще — один із центральних постатей радянського андеґраунду музичної альтернативи Сергій Лєтов, патріарх української імпровізаційної музики Юрій Яремчук і навіть письменник Тарас Прохасько.

Першого ФЕСТИВАЛЬНОГО ВЕЧОРА львівські любителі джазу могли пригадати свою буремну молодість та підпільні прослуховування західної музики за часів Радянського Союзу, адже проект Meeting of sounds звів на сцені Сергія Лєтова, який співпрацював з “ДДТ”, “Аквариумом”, “Гражданской Обороной” та практично всім авангардом колишнього Союзу, Юрія Яремчука, що ввів моду на імпровізацію в українському джазовому сере-довищі, та Філіппа Мінтона, одного з найвідоміших імпровізаційних вокалістів Європи, який імпровізує з поезіями Хармса та Бродського. Уже звичне львівському вуху звучання духових інструментів Юрія Яремчука химерно перепліталося із дещо роковою мелодикою Лєтова. А специфічний вокал Мінтона, який то переходив у шуми і бурмотіння, то у вигуки, що межували з істеричними, приголомшував слухача. Вечір продовжили українські музиканти із джазового бенду Sonic Forecast в компанії з португальським джазовим барабанщиком. Джазові стандарти і саксофон Тараса Баковського знову вводили слухачів у спокійне музичне русло після феєрії попередників.

У суботу публіка захоплено зустрічала відомого американського гітариста Майка Рассела. Відвертий і ліричний, а за кілька митей уже енергійний і запальний, колишній компаньйон Енді Воргола швидко завоював симпатію українських меломанів. Львів’яни зустрілися із сумом і радістю гітарного блюзу і соулу, який, здавалося, музикант видобував із найсокровенніших глибин свого серця. Допомагали розкрити музично-емоційну палітру Рассела молоді польські музиканти з Klos & Dabrowski Project. Для музики конфлікт поколінь абсолютно не характерний, тому американсько-польський симбіоз захопив слухачів своєю гармонійністю. Гідно продовжив вечір проект “Обличчя міст: Станіславів”. Із американських барів атмосфери фільму “Перехрестя” любителі джазу перенеслися у музичну мапу Івано-Франківська під проводом музикантів Тараса Коломійця, Романа Рося, Юрія Зморовича та письменника Тараса Прохаська. Музика, поезія та відеоарт продовжили світлий слід у душах слухачів, який почав Майк Рассел.

У неділю відвідувачів Jazz Bez чекав вибуховий джазовий коктейль. На сцену вийшли Едді Гендерсон, учень Луїса Армстронга, та зірковий польський перкусист і композитор Томек Грохот, відомий широким колам шанувальників як оригінальний барабанщик у проектах Nigel Kennedy, Kroke, Edytа Geppert. Гендерсону не заважають розкриватися у музиці його дипломи про закінчену вищу освіту у сферах медицини і зоології із Гарварда та Берклі. Квінтет Томека Грохота разом із Едді Гендерсоном “розповіли” публіці свою історію джазовими інтерпретаціями та власними вибагливими фантазіями. Менш зрозумілими для консервативної частини львівської публіки став молодий польський гурт JazzPospolita, який експериментував із поєднанням джазу, пост-року, drum’n’bass та ambient. І якщо деякі пани у галантних костюмах, виходячи з залу, ділилися враженнями зі своїми супутницями про те, “як можна звести того, з ким працював Луїс Армстронг, і цих польських жевжиків”, то молодь від трансових та в чоумсь меланхолійних композицій JazzPospolita кайфувала.

Перші джазові вихідні дванадцятому Jazz Bez вдалися на славу — повні зали, високий музичний старт. Організаторам залишилося лише підігрівати джазову температуру і втриматися на заданому рівні. Не виконати це завдання вони просто не можуть — попереду у програмі міжнародного джазового фестивалю стилізований Кінець Світу, презентація нового альбому Ігоря Закуса, новий проект Андрія Арнаутова, неоклезмерський проект Daktari, ірмоси в орієнтальному виконанні вокалістки Anno Domini Марини Захарової та багато іншого.

Схожі новини