«Пробитися» у фільм не так легко. Раз-другий відмовишся від ролі — і на зйомки тебе більше не покличуть"
Українська кіноактриса Інна Приходько — про конкуренцію на знімальних майданчиках, зйомки зі співаком Олегом Винником і свій шлях у велике кіно
/wz.lviv.ua/images/interview/_cover/402489/inna1.jpg)
Звідки було колись знати Інні Приходько з невеличкого, мальовничого містечка Чорнобая на Черкащині, що вона колись стане відомою кіноактрисою? «Коли після закінчення школи я приїхала до Києва, — пригадує Інна, — то боялася натовпу. Здавалося, мене, таку маленьку, він затисне і розчавить. Стояла в метро і чекала, поки натовп розійдеться. Та одного дня почала розштовхувати людей в різні боки, звільняючи навколо себе простір. І фобія зникла»… У столиці Інна не мала «широких плечей», за якими могла б заховатися. Сама торувала собі шлях у велике кіно. Після закінчення університету культури і мистецтв її не відразу затверджували на ролі, відмовляли на кастингах… Та їй снаги не позичати! Бачила ціль, вірила в себе і не помічала перешкод. Нині на її рахунку — 20 ролей у кіно. Глядачі знають її за ролями у фільмах «Скажене весілля», «Кримінальний журналіст» і «Перший хлопець на селі». Про акторські штампи, гонорари й несподівані компліменти від глядачів кіноактриса, авторка й учасниця гумористичних скетчів і програм Інна Приходько розповіла в ексклюзивному та відвертому інтерв’ю «ВЗ».
— Інно, колись на головні ролі у кіно акторів затверджували у високих владних кабінетах. Як тепер?
— У сучасній кіноіндустрії акторів на ролі підбирають кастинг-директори за фотографіями (мають базу даних про акторів). Остаточне рішення після кастингу все-таки належить режисерові. Пригадую, телефонують: «Інно, знімаємо серіал „Великі Вуйки“. Давно працюєш „у комедії“, пропонуємо роль продавчині Олени». Надіслали сценарій. Успішно пройшла кінопроби — і мене затвердили.
Нині популярні самопроби (зізнаюся, мені вони не до вподоби). Записуєш на відео будь-який епізод із запропонованої ролі і надсилаєш режисерові. Ризикуєш, бо можеш уявляти свою героїню по-своєму, а режисер — інакше. А під час «живих» кінопроб він пояснює, як саме треба зіграти роль. Як правило, після кастингів займаюся «самокопанням»: і те не так зробила, і там можна було краще зіграти. Часто лише після конкурсів достеменно знаєш, як треба було зіграти той чи інший епізод (усміхається).
Загалом затвердять тебе на роль чи ні — як карта ляже. У «Великих Вуйках», наприклад, я проходила ансамблевий кастинг: разом з актором Арамом Арзуманяном. Ще у «Скаженому весіллі» ми з ним склалися як творча пара. До слова, мій брат Олексій — один зі сценаристів серіалу «Великі Вуйки», але я не його «протеже». Брат не мав впливу на підбір акторів та затвердження їх на ролі.
— Грати комедію начебто важче, аніж драму. Чому за вами затвердилося амплуа комедійної актриси?
— За багатьма акторами, на жаль, закріплюються амплуа. Зіграєш кілька комедійних ролей — і за тобою починає тягнутися штамп комедійної актриси. На щастя, є режисери, які бачать у тобі різнопланову акторку і пропонують драматичні ролі. Адже цікаво проявити свої акторські здібності в різних жанрах. Цікавий факт: один зі спостережливих кінокритиків після допрем’єрного показу комедії «Скажене весілля» написав мені на фейсбук: «Гарно ти зіграла комедію, Інно, але очі твої були… сумними». Іноді набридає когось смішити — хочеться посумувати…
— Останніми роками багато говорять про відродження українського кіно. Але на головні ролі у фільми та серіали режисери часто запрошують акторів з Росії, як, наприклад, у стрічку «Кримінальний журналіст»…
— Вітчизняний кінематограф справді відроджується. Відрадно, що українським патріотичним стрічкам українською мовою присуджують престижні призи на міжнародних кінофестивалях. Це круто! Нарешті глядач побачив: в Україні є талановиті актори, сценаристи, режисери.
До нас на зйомки, як правило, приїжджають російські актори, які закохані в Україну. Один з виконавців ролі у «Кримінальному журналісті», скажімо, був родом з України. Тут живе його батько.
— Від акторів нерідко чую: «Скрутні часи настали. Тож коли пропонують роль, погоджуєшся і міцно тримаєшся за свою роботу». Правда, що між українськими кіноакторами — велика конкуренція?
— Так. «Пробитися» у фільм не так легко. Раз-другий відмовишся від ролі — і на зйомки тебе більше не покличуть. А для актора настрашніше — творчі простої. Тому багато акторів погоджуються на ролі, які їм пропонують. Буває, актора затвердили на роль у кіно, але його не влаштовує сума гонорару, і від зйомок відмовляється. Ніхто нікого не вмовляє. Не хочеш?! «До побачення!». На твою роль візьмуть того, хто погодиться працювати за менші гонорари.
— Якби до партнера відчували неприязнь, погодилися б на роль?
— Якби запропонували цікавий проєкт у цікавого режисера — погодилася б. Працювати в посередньому проєкті з бездарним режисером відмовилася б. На знімальному майданчику особисті стосунки до партнерів залишаю за кадром — ховаю їх у собі глибоко і надійно. Розкажу випадок. Підходжу якось до відомого кіноактора, який у довготривалому проєкті разом з однією актрисою прекрасно виконав роль сімейної пари, і починаю хвалити: «Ви з партнеркою так гарно роль подружжя зіграли. Я милувалася!». «Ось вона — сила акторської майстерності! — усміхається колега. — Якби ти знала, Інно, як я не люблю цієї актриси в житті. Не подобається вона мені як людина»…
— Кажуть, між партнерами на знімальному майданчику часто народжується кохання?
— До партнерів лише симпатію відчувала. Якщо між акторами, які виконують роль закоханих, загоряється іскра симпатії та довіри, це дуже допомагає у творчості. Загалом подобається людина чи ні, ти — актор, покажи свій професіоналізм, акторську майстерність — і працюй у поті чола.
— У фільмі «Скажене весілля-2» ви знімалися разом з відомим співаком Олегом Винником…
— Коли вперше прочитала сценарій «Скаженого весілля-2», то дуже сміялася, сюжет одразу сподобався. Динамічний, веселий і, думаю, нікого не залишить байдужим. Дуже чекала на знімальний день з Винником. Настрій був піднесений, хоча так хвилювалася, що серце мало не вискочило з грудей. Ну як же — зніматися з таким популярним артистом! Натомість Олег виявився не лише суперартистом, а й суперлюдиною! Від нього йшла така потужна енергетика, що працювати з ним було і легко, і надзвичайно приємно. Запам’яталася ще одна сцена: коли ми з актором Арамом Арзуманяном знімали епізод погоні на нашій «кіношній машині» — стареньких «Жигулях». Цьому автомобілю більше років, аніж мені разом з Арамом. Щоразу, коли оператор говорив: «Мотор!», я страшенно переживала, щоб кермо в машині не відпало. Богу дякувати, обійшлося!
— За десять років зіграли 20 ролей у кіно. Ви з династії акторів?
— …(усміхається). З простої робочої сім’ї. Батько досі згадує, як у першому класі я записалася відразу на десять гуртків (музику, танці, секцію юннатів, навіть карате). Мама страшенно переживала, бо додому я поверталася пізно ввечері. Тато, пам’ятаю, сказав мамі: «Нелю, не хвилюйся, дай дитині право вибору!». Минув час, і я зрозуміла, що моє, а від чого треба відмовитись. Як результат, «зупинилася» лише на вокалі та музичній школі по класу фортепіано. Мріяла стати співачкою. Мама не схвалювала мій вибір. Вважала: артист — професія несерйозна. Бачила мене перекладачем. Батько знову став на мій бік: «Нелю, нашій доньці подобається співати — хай співає!». Колись тато марив сценою, брав участь у самодіяльних колективах, гарно грає на гітарі. Вірив, що я здійсню його давню мрію.
Ми з братом (Олексій старший на два роки) — натури творчі. Колись грали в КВК. Олексій із журналіста перекваліфікувався на сценариста (його роботи — «Останній москаль», «Велика різниця», «Великі Вуйки»), а я з продюсера — в актрису. Тож сама себе продюсую (усміхається). Разом з братом пишемо сценарії до комедійних проєктів.
— Уявляю, як батьки переживали, коли в 16 років ви поїхали підкорювати Київський університет культури і мистецтв…
— Було це на початку 2000-х років. Тоді багато людей виїжджало за кордон на заробітки. Коли ми з братом вступили в університет, мама переїхала до столиці і жила з нами. Спочатку ми знімали кімнатку, потім — квартиру. У Києві мама працювала доти, поки ми з Олексієм не здобули вищу освіту. Тепер, коли багато вільного часу, їду до рідного Чорнобая, намагаюся більше часу приділити батькам. Кожної зустрічі з ними чекаю з нетерпінням. Коли вдома збирається родина, відчуваю себе по-справжньому щасливою.
— Чого найбільше на світі боїтеся?
— Самотності. Я відкрита до людей. Жодної хвилини не можу всидіти вдома. Мені необхідне спілкування. Я завжди там, де вирує життя. Мабуть, тому й обрала комедію, бо люблю усміхнених людей. Коли в мене кепський настрій, намагаюся навколо себе створити гарну атмосферу, аби люди довкола мене почувалися комфортно.
Я доволі самокритична, прискіпливо ставлюся до себе. Дуже емоційна та імпульсивна. Така собі запальничка. Швидко можу вибухнути і так само швидко заспокоююся.
Відомий актор Назар Задніпровський, з яким у скетч-шоу «Він, Вона і телевізор» ми зіграли роль молодого подружжя, має унікальний дар — читати мій настрій по очах. Пригадую, заходжу в гримерку, Назар глянув мені у вічі і каже: «Сьогодні, Інно, в тебе хороший настрій — очі добрі, аж світяться». А бувало, казав інакше: «Ну й отримаю сьогодні від тебе, Інно, на горіхи! Відчуваю, щось у мене полетить…». Задніпровський — фанат в акторській професії. Прислухалася до кожної його думки. Дуже довіряю його професійним якостям та інтуїції. До речі, як і він мені.
Артисти дуже амбітні. Від людських заздрощів не втечеш. Часом чуєш: «Цей актор (чи актриса) недостойний такої ролі». Уникаю подібних розмов. Нікого не люблю обговорювати або, боронь Боже, обмовляти. Нікому не заздрю. Живу за принципом: твоя роль нікуди від тебе не подінеться.
— Що відповідаєте чоловікам, які залицяються до вас у соціальних мережах?
— На відміну від багатьох своїх колег, відповідаю усім, хто мені пише. Вважаю, треба бути вдячною за те, що люди цікавляться твоєю творчістю і цінують її. Блокую хіба що есемески набридливих чоловіків, яким кажеш «Ні!», а вони цього не розуміють.
— Якого чоловіка мрієте бачити біля себе?
— З почуттям гумору, доброго, мужнього, за яким почувалася б мов за кам’яною стіною. Зовнішність і матеріальна сфера значення не мають. Найкраще, коли подружжя разом досягає матеріальних статків і розвивається як дві самодостатні особистості.