Передплата 2024 «Добра кухня»

«Бензинові» авто — тільки для багатих

Через додаткові мита частина виробників перестала постачати на український ринок недорогі авто з бензиновим двигуном

Спецмита на автомобілі не призвели до колапсу на вітчизняному авторинку, однак суттєво звузили вибір українців. Попри погрози автоімпортерів на знак протесту припинити ввезення в Україну іномарок з бензиновим двигуном об’ємом 1,2 -2,2 літра, об’єднатись торговці авто так і не змогли. Частина імпортерів таки перестала ввозити авто, які обкладаються додатковим митом, а частина все ж потихеньку завозить нові авто, які продає у салонах за вищими цінами. Можливо, саме через неодностайність постачальники не змогли домогтись в уряду скасування спецмит.

«Жодного дефіциту автомобілів у нас немає, працюємо у нормальному режимі. Поки що у нас достатньо автомобілів, завезених ще до введення спецмит, але є й такі, що “приїхали” після 14 квітня. Ціни на них в середньому на 5-15% вищі, ніж на ті, які поставили до введення спецмит. Часто це автомобілі, привезені на замовлення”, розповіли “ВЗ” в одному з мультибрендових автосалонів (Opel Chevrolet, SKODA). Натомість в іншому, який займається переважно автомобілями марки Ford, кажуть, що торгують здебільшого залишками, а також моделями з дизельними двигунами.

“Чи постачаються нові машини на територію України, не можу сказати, оскільки ми лише дистрибютори. Але наш салон нових автомобілів Ford з бензиновим двигуном 1,6-2,2 літра не отримує, тож можна припустити, що їх перестали імпортувати в Україну. Серед нових надходжень лише авто з дизельними двигунами (на них спецмита не поширюються) та з бензиновими, обсягом до літра”, — розповіли у відділі продажу автосалону.

Продавці кажуть, що порівняно з березнем-квітнем, коли через введення спецмит продажі автомобілів різко зросли, попит потроху пішов на спад. Щодо смаків українців, то вони принципово не змінились. Однак у сегменті бюджетних автомобілів все більшу популярність завойовують азійські марки. У салонах кажуть, це тимчасове явище, пов’язане, по-перше, з масштабними рекламними кампаніями (продажі марок, які найактивніше рекламували у квітні-травні, зросли на 50-70%). По-друге, спецмита дорогих автомобілів не зачіпають (авто з двигунами понад 2,2 літра додатковими митами не обклали), тож ті покупці, які орієнтуються на “крутіші авто”, в автосалони не побігли. Натомість ті, хто планував придбати недорогу модель, вирішив не відкладати і купити відносно недорогого “китайця” чи “корейця”, бо за місяць-два навіть на таке авто не вистачить.

Схожі новини