«Чого приперлася? Шуруй у свій вагон!»
Добровільна сегрегація часто перетворюється на примусове гетто
Два головних правила:
- Якщо тема емоційно зачіпає багатьох, значить це — маніпуляція.
- Любов до простих рішень складних проблем призводить до великих помилок.
Здається, даний срач виник на порожньому місці із поста в інстаграмі користувачки під ніком greshnitsa (чи якось так), яка сіла у вагон і зрозуміла, що в її купе є вже три чоловіки. Зробивши однозначний висновок, що її безпека у страшній небезпеці через присутність цих породжень пекла, вона заявила про необхідність жіночих вагонів. Емоційний напрям був заданий і просто поширився.
Маємо «прекрасне» спрощення обговорення теми безпеки у вагонах і підміни на тезу «Всі чоловіки — гвалтівники, всі жінки — курви». Фактів загроз і проблем із безпекою маємо дійсно багато. Але їх не обговорюють.
Маємо очевидну маніпулятивність самої теми: в нас вже на кожному кроці говорили про корупцію, але виявилося, що говорили не зовсім чесні особи. І робили це тому, що їм платили, і не завжди із чесних джерел надходження коштів.
Звичайно, що кожен дурень може склепати петицію, але не обов’язково, що цю дурню будуть брати до уваги. Зразу прогнозую, що у державі, яку наразі утримують міжнародні донори, на цю захцянку, навіть у форматі експерименту, грошей не буде. Бо жителям Європи стане образливо, що їхні гроші розбазарюють на дурниці. Чому на дурниці? — бо вагони не ведуть до безпеки як такої, а без системних рішень в інших сферах — навпаки.
Я, як прихильник доступності вибору сервісу за власні гроші, все-таки звертаю увагу на нез’ясовані технічні моменти:
- Після сегрегації «правильних» жінок у відокремлені вагони, всі інші, які їдуть у нормальних вагонах, будуть сприйматися «розпусними»? — Очевидно, що так!
- Вагони будуть відокремленими від інших? Якщо ні — то гості, саме ті, яких не треба, будуть приходити «цілодобово».
- Наслідки перебування «лисиці в курнику» також всі усвідомлюють?
- Хто провідник, чоловік чи жінка? Маємо багато історій, пов’язаних із діями провідника. Але це насправді неважливо, бо обов’язком провідника чи провідниці не є фізичний захист пасажирів.
- Ідея про охоронця у вагоні взагалі дебільна, бо його максимум через тиждень звинуватять у домаганнях, особливо, якщо він цього не робив.
- Хто буде рознімати бійки між жінками, які відчують себе у повній безпеці і зможуть «розслабитися»? Або почнуть критикувати одна одну за різні підходи до виховання дітей? Те, що мої читачі не такі — нічого не означає, просто поверніться у реальний світ.
- Як приємно і легко двом-трьом підготовленим досвідченим дамам чи переодягнутим чоловікам грабувати безборонних жінок! Чи не так?
- Що робити із переодягнутими особами, тими, які себе заявляють жінками?
- Як повинна діяти поїзна бригада, коли чоловік, якому раптом буде бракувати квитка, поставить галочку «я жінка, хочу в окремий вагон»? В нас нема покарання за подібні дії!
- Діти можуть бути з мамами? До якого віку (підказую — як мінімум, до 14 років повинні бути).
- А з якого віку стають чоловіки «безпечними»?
І так далі можна продовжувати довго.
Отже, маємо факт: підміну, маніпуляцію і «заговорювання» теми. А в окремих дописах — ще й істерики. Це не веде до заявленої мети: безпека жінок при подорожах. Доки не буде у поїздах бригади поліції (як скоро окремі організми жіночої статі їхні дії почнуть критикувати чи звинувачувати у домаганнях?).
А якщо цей шлях не веде до мети, то й нема чого на ньому топтатися.
П.С. До речі, добровільна сегрегація часто перетворюється на примусове гетто: «чого приперлася? Шуруй у свій вагон!»