Передплатити Підтримати

«ТікТок допоміг мені «трансформуватися» з малороски в українку»

Новомодна соцмережа - це спосіб для самовираження чи деградації?

Рідко можна знайти людину, яка не користується соціальними мережами. Серед мого кола спілкування, хіба ще тато не завів профіль.

Крім типових додатків Інстаграм та Фейсбук, останнім часом чи не найпопулярнішим став Тік Ток. Формат дещо відрізняється — тут можна розміщувати лише короткі відео, тривалість від 15 до 60 секунд. Лише нещодавно з’явилась можливість публікувати до 3 хвилин.

Відтак, мережа Тік Ток стала майданчиком для самовираження мільйонам користувачів.

Однак, поширене уявлення про Тік Ток зовсім інше:

  • мережа для підлітків
  • деградація
  • неякісний контент

Все так, допоки алгоритм не визначить твоїх вподобань. По замовчуванню мережа буде тобі показувати танці, дивні челенджі та абсурдні відео. Новому користувачу Тік Ток пропонуватиме російськомовний контент чи популярних зірок. І якщо ти взаємодієш з цим типом (лайкаєш, коментуєш чи поширюєш), мережа буде пропонувати все більше саме такого роду продукту.

Однак є інша сторона ТікТоку: українська.

Вже сформувалась певна когорта людей, які пропагують українську мову, історію, культуру, обговорює політичні події, запускає власні ремікси народних пісень та вимагає від адміністрації мережі перенести український Офіс з Росії до України. Є навіть українські політики, які намагаються підкорити мережу.

Стати популярним в ТікТок не так складно. Перевага мережі у тому, що перегляди тут поки органічні, щоб потрапити на мільйонну аудиторію, потрібно «хакнути» алгоритми.

Анастасія Марчук завантажила на телефон додаток в 2019-тому року. Коли переглянула «треш», який потрапляв в рекомендації, зрозуміла, що це не її мережа. Однак друга спроба виявилась вдалою.

Блог «Зрізаної коси» (така назва її профілю) вже налічує 10 тисяч підписників. Зареєструвала його в 2020 році. Він побудований на історико-політичних подіях, але адаптованих під мережу.

— Коли я зареєструвала свій акаунт, україномовні відео були лише на двох каналах. В стрічці були лише російські відео і щоденники з так званих ЛНР/ДНР. Тобто людина з України, яка вперше заходить у ТікТок, потрапляє під вплив цієї пропаганди. Мене це змотивувало самій почати знімати. І мене затягнуло. Почала цікавитись політикою та історією і це ретранслювала у блог. Для себе я це називаю «трансформацією» з малороски в українку. ТікТок допоміг у цьому. Мене підтримували підписники, які додавали мотивації.

— Як визначилась з тематикою блогу?

— Тематику свого блогу я довго шукала і нарешті її сформувала: історичні сцени розігрувати і, звичайно, «хайпові» теми в суспільстві чи політиці. А починала з підбірок українських фільмів, музики, книжок.

@zrizana_kosa

Дякую за 10к. Сьогодні святковий етер об 21:00❤️ ##щедрик ##леонтович

♬ wake me up.. - J-TREBLE

— Нещодавно блогери запустили челендж з вимогою перенести український Офіс ТікТок з Росії в Україну. Як думаєш чи реально?

— Та все реально. Питання — скільки потрібно витратити ресурсу і часу на це. От Netflix (популярна мережа з відео, — Авт.) вже перекладає українською.

— Чи ставиш ти за мету монетизації свого каналу?

— Такої цілі не ставлю.

Канал Івана Міщука в мережі більше просвітницький. Він обрав собі нікнейм «Іронічний історик». У своїх коротких відео розповідає факти про історичних персон чи літературних діячів, а ще розвінчує фейки, які намагаються нав’язати псевдоісторики.

— Що тебе привело в ТікТок?

— У мене історична освіта. Хотів розповідати про історію та літературу фахово, щоб це були розповіді, які базуються на документах, а не домислах. Почав вибирати майданчик: YouTube, телеграм-канал, подкаст. А зупинився на ТікТок, бо побачив у цьому можливість зробити цікавий блог, який набере пристойну кількість підписників. Моя мета — робити історію та історії цікавими широкому загалу, і розвіювати міфи.

@ironic_historian

А ви знаєте, хто очолював УПА? #іронічний_історик #упа

♬ Intro - The xx

— Чому обрав напрямок освітнього контенту?

— Бо це те, у чому розбираюся. Також освітній контент сприяє прокачуванню критичного мислення, що дуже потрібно Україні та українцям, щоб не велися на російську пропаганду і фейки.

— ТікТок — це деградація чи спосіб вираження?

— Це платформа. А далі все залежить від твоїх вподобань. Мій контент складно назвати простим, якщо порівнювати з іншими, але й у мене є глядачі (16 тисяч глядачів, — Авт.). А це свідчить, що й тут можна розказувати про серйозні речі і людям це цікаво.

Аудиторія TikTok швидко зростає. Цю платформу підкорюють і бренди. Це забезпечує їм популярність в соціальних мережах. Як прогнозують експерти, додаток буде конкурувати з Instagram та YouTube, але тільки в ніші коротких розважальних роликів. Попри всі міфи про ТікТок, тут є і пізнавальний контент… Я навела лише кілька прикладів блогів, насправді якісних і патріотичних кріейторів значно більше.