Фальшива трамвайна благодійність

В електротранспорті поширюються схеми дармового проїзду


Напевно, кожен з вас був свідком такої сценки у львівському  електротранспорті. Трамвай пригальмовує на зупинці, відчиняються двері, із салону виходять пасажири і, замість того, щоб викинути у смітник використані талони, тицяють їх людям, котрі щойно входять у вагон. У результаті такої “естафети” платити за проїзд новим пасажирам нема потреби - для контролерів у них залізне алібі. На думку “меценатів” (ними переважно є молоді люди), вони роблять благородний жест, виручають тих, у кого з грішми негусто. Насправді нічого доброго в їхньому вчинку нема. Радше навпаки.

Унаслідок такої хитромудрої безплатної схеми проїзду (“естафета” із закомпостируваними квитками може тривати до безкінечності!) величезних збитків зазнає трамвайно-тролейбусне депо. Воно не отримує компенсації за використану електроенергію, за експлуатацію і ремонт транспортних засобів. Не заробляє коштів на зарплату водіям та техперсоналу, на сплату податків. Не може акумулювати обігових коштів на поповнення парку новими вагонами. Перевезення безквиткових пасажирів стає критично збитковим. Відтак нема сенсу випускати трамваї/тролейбуси на маршрут. Нарікати через їх відсутність чи переповненість повинні самі на себе ось такі “добродійники” .

Є ще й втрати морального плану. Квиткові “пожертви” прищеплюють   фальшиве відчуття, що можна жити і користуватися суспільними благами “надурняка”. До певної міри  вони стимулюють дармоїдство, а з ним — низьку культуру поведінки громадян. І не тільки у транспорті.

Таких та інших квиткових оборудок не було б, якби чиновники не створювали  умов для них. Якби ввели монетизацію субсидій, запровадили  сучасні і зручні системи розрахунку за проїзд. Скільки ми чули розмов про електронні квитки, які зробили б розрахунок за послуги чесним і прозорим,   доходи транспортників - більшими, а їхній сервіс - значно комфортнішим! Але цим ноу-хау і не пахне!

Почнімо наводити порядок у нашому транспорті з власної обов’язковості. Найперше самі купимо і закомпостируємо проїзний квиток. І не будемо підбивати до проїзду “на халяву” інших.