Балчуна все-таки “з'їли”... “Остання барикада” - “гастролерка” Супрун?

Ну не парадокс? Людина добивається реальних успіхів, рятує безнадійно збиткову державну компанію, роблячи її прибутковою, - а один із міністрів цієї держави поливає цю людину брудом...


Чи є відставка голови “Укрзалізниці” Войцеха Балчуна несподіваною? І так, і ні. Міністр інфраструктури Володимир Омелян так наполегливо атакував Балчуна (навіть у плацкарті проїхався, щоб розповісти, як на залізниці зле), що було зрозуміло: рано чи пізно польського фахівця “підуть”. Балчун тримався твердо. Казав приблизно так: “Розумію, на цій посаді я не вічно, але, попри жорсткі “наїзди”, дверима грюкати не буду. Повинен працювати далі. Адже точку неповернення у реформуванні “Укрзалізниці” ще не пройдено”... Чому ж Балчун усе-таки вирішив, що йому час іти?

До пори до часу Балчуна від атак Омеляна прикривав прем'єр-міністр Володимир Гройсман. “Укрзалізницю” навіть вивели з підпорядкування Мінінфраструктури, а Гройсман на засіданні уряду вступався за Балчуна. Мовляв, працюючи на польській залізниці, Балчун добився великих успіхів, а Омелян аналогічним досвідом удалих реформ похвалитися не може... Гройсман вважав, очевидно, що успіхи Балчуна в “Укрзалізниці” покращують “обличчя” уряду. Але звільнити Балчуна попросив Гройсмана сам генпрокурор Луценко... Омелян у Кабміні від “Народного фронту”. Можливо, “зверхники” цієї політичної сили (Омелян, нагадаю, ходив під суд “клопотати” за екс-депутата від “НФ” Мартиненка) поставили питання руба: або вирішується питання з Балчуном, або підтримки “НФ” із важливих для “Блоку Петра Порошенка” питань у парламенті не буде... Подавати відставку Балчуна як своє рішення Гройсман не хотів, зокрема, через іміджеві втрати. Імовірно, домовився з Балчуном: я тебе підтримував, скільки міг, - тепер “прикрий” мене, піди у відставку сам... Балчун і Гройсман згадали одне одного “незлим тихим словом”. Балчун: “Багато чим завдячую підтримці прем’єр-міністра Гройсмана”. Гройсман:"За цей рік, хто б і що б не казав, в "Укрзалізниці" відбулися, в тому числі, позитивні зміни. Хочу подякувати Балчуну за роботу”.

Міністр інфраструктури Омелян після звільнення Балчуна “щасливий”. Хоче, "щоб ми запрошували не якихось колишніх невідомих гастролерів, а фахових людей, які компетентні у бізнесі сьогодні, а не є пенсіонерами чи морально, чи фізично". Саркастичні користувачі соцмереж відразу порадили Омеляну кандидатури “фахових людей”. Це, зокрема, Добкін і Червоненко, який “застоявся без хлібної посади”... Поза звичайним хамством про “гастролерів”, аргументації в Омеляна - нуль. (Хіба розповідь про мандрівку в плацкарті. Невже Балчун довів українські вагони до такого стану?). Натомість “невідомий гастролер”, який керував у сусідній країні великою компанією PKP Cargo (вантажні залізничні перевезення), оперує цифрами.

“За шість місяців 2017 року за міжнародними стандартами фінансової звітності чистий прибуток ПАТ “Укрзалізниця” становив 122,5 млн. грн., що на 3,9 млрд. грн. більше, ніж за аналогічний період 2016 року, - розповів Балчун. - Із червня 2016 року до липня 2017 року погашено фінансових зобов’язань на суму 8,7 млрд грн, при цьому кредитний портфель зменшився на 15 %, або на 6,6 млрд грн. 2016 року було сплачено 15,2 млрд. грн. податків та обов’язкових платежів до бюджету... За шість місяців 2017 року вже сплачено більше 8 млрд. грн., що на 1,1 млрд. більше, ніж за 6 місяців 2016 року.... За перше півріччя 2017 обсяг транзитних перевезень... на 7,5% більше, ніж за аналогічний період 2016 року. Ми стабілізували компанію, поліпшили всі економічні показники, відновили репутацію компанії на міжнародній арені, повернулися на шлях інвестицій, запустили нові пасажирські сполучення”.

Ну не парадокс? Людина добивається реальних успіхів, рятує безнадійно збиткову державну компанію, роблячи її прибутковою, - а один із міністрів цієї держави поливає цю людину брудом... Квіташвілі, Абрамавічюс, той же Бальцеровіч у своїх країнах - успішні реформатори. А в Україні їхня робота не до вподоби... “Останньою барикадою” залишилася в. о. міністра охорони здоров'я, “американка” Уляна Супрун? Не лише “пропихає медичну псевдореформу” (без неї наша медицина просто супер!), а на “святе” зазіхнула: хотіла, аби до медичних вишів не приймали абітурієнтів, які склали ЗНО менше, ніж на 150 балів. Логічну ініціативу Супрун зарубали: мовляв, обмежує доступ до вищої освіти... Менше 150 балів на ЗНО - це навіть не “посередньо”! Який лікар буде з такого “вумного” абітурієнта? Але ті, хто зарубав ідею “гастролерки” Супрун, в Україні не лікуються...