Замість «каси» у водія – квитки і компостери

Днями хіба що лінивий не бачив і не чув новин про майбутню зміну вартості проїзду у львівському громадському транспорті.

Львівські перевізники лякають встановленням з 1 серпня «вільного тарифу» та погрожують не перевозити пільговиків.

Водночас міське управління транспорту та зв’язку заяви перевізників про “вільний тариф» не бачило. І не бачить сенсу говорити про підвищення тарифів.

Не відкрию секрету: запроваджена у Львові транспортна стратегія не витримує критики. Доїхати з кінця в кінець міста без пересадок у комфортних умовах нереально. Трансферного квитка немає. Автобусів мало, тому на зупинки вони приходять набитими. І їздять ці автобуси ну зовсім не регулярно.

Чи можна звинуватити у цих негараздах якусь одну сторону? Звичайно, ні. І транспортна стратегія, напевно, сама собою непогана — якби була відповідна кількість транспорту. І перевізникам справді нелегко, бо дорогі запчастини, пальне...

Але, як не плачуть наші перевізники, ніхто з них досі не кинув тої справи і офіційно, на брифінгу, не сказав: «Я йду з цієї сфери діяльності, бо мені це не вигідно». Ми стільки разів вислуховували розповіді про важку долю львівських перевізників! У відповідь на їхні підрахунки вартості проїзду в місті... піднімали тариф на проїзд. А що змінилося? А нічого. А чому? Та все дуже просто — ніхто не бачить, куди йдуть наші з вами кошти. І поки ми цього не побачимо, жодна транспортна стратегія у Львові не буде вдалою.

У водія треба забрати готівкову касу (нехай стежить за дорогою і не порушує правил безпечного перевезення пасажирів). Треба запровадити квитки і компостери, повернути трансферний квиток і тоді чітко прорахувати, яким має бути тариф на проїзд.

Не можуть всі проблеми лягати виключно на мешканців міста. Чим винні пільговики, яким право їздити безкоштовно дала держава? Хто має право відібрати в них це право? Аж ніяк не перевізники. Зрештою, для того, аби щось мати, треба щось зробити, покращити. ... А цього немає. Хамство водіїв, бруд, часто сморід, їзда без графіка в набитих автобусах нікого не змусять платити більше.

А «вільним тарифом» нікого лякати не потрібно. Бо на такий шантаж можна і розірванням договору на перевезення відповісти. Причина буде вагомою — невиконання договірних зобов’язань щодо якості проїзду, дотримання схеми та графіка руху, безкоштовного перевезення пільговиків тощо.