Передплата 2024 «Добра кухня»

За наші дороги перед білорусами стидно...

Зустріч однокурсників — завжди не буденна подія. А тут і поготів, адже минуло, страшно сказати, аж чверть століття!

Усмішки, привітання, радісно-щемливі вигуки “а пам’ятаєш”... На жаль, без ложки дьогтю у діжці меду не обійшлося. Товариш, що мав необережність поїхати з Білорусі до міста Лева через Волинь, у шоці: “Від Ковеля до Львова дороги немає зовсім. Це просто жах — суцільні ями! Нам навіть ваші прикордонники казали — ну куди ви їдете, там же не дороги, а напрямки... Зробіть щось із дорогами! Бо це сором”.

У Білорусь мій товариш повертався, за порадою колег, іншим маршрутом. Пішов трасою на Київ, десь на Житомирщині повернув на північ. Каже, та дорога не до порівняння, можна їхати... Але що робити тим львів’янам, що хочуть потрапити на Волинь? І волинянам, що їдуть до Львова? Не об’їжджати ж через Житомир... Те, що на Львівщині ситуація з дорогами найгірша в Україні, визнають і в “Укравтодорі”. Підрахували: «Основні проблемні області зі значним залишком ямковості на дорогах: Львівська — 77 тис. кв. м, Чернігівська — 51 тис. кв. м, Черкаська — 55 тис. кв. м, Закарпатська — 29 тис. кв. м, Чернівецька — 17 тис. кв. м”.

Водночас автошлях Чоп — Київ, яким, очевидно, повертався додому мій білоруський товариш, в “Укравтодорі” визнали одним із найкращих в Україні. Хоча це ще як подивитися: у Карпатах, на кордоні Львівської і Закарпатської областей, ця траса вже давно не зразкова! М’яко кажучи. Є там ділянки, де ям, і то глибоких, більше, ніж гладкого асфальту. Знаю людей, які, радісно в’їхавши із Закарпаття на Львівщину, влетіли в таку ямищу, що колесо відлетіло. Ледь не вбилися... Цікаво, що усі ці страшні ями, за підрахунками “Укравтодору”, — це тільки 6 % “ямковості”, яка була на вітчизняних дорогах станом на 1 січня 2013 року. А 94 % “ямковості” в Україні, виходить, уже успішно ліквідували!

За словами глави “Укравтодору” Євгена Прусенка, на капітальний ремонт українських доріг (а його потребують 90 % автошляхів) потрібно 500 мільярдів гривень. Цю величезну роботу, каже чиновник, українські підприємства змогли би виконати, за належного фінансування, за “десяток років»... 500 мільярдів — це фантастична в наших умовах сума. Усі видатки державного бюджету України на 2013 рік — 410,6 мільярда гривень... Поки грошей на капремонт усіх доріг немає, “Укравтодор” успішно “освоює” те, що є. Причому починають чомусь зовсім не з таких ділянок, як Ковель-Львів, де ситуація просто катастрофічна. Кілька днів тому Кабмін затвердив план капітального ремонту автодороги М-05 Київ — Одеса, на ділянці з 17-го до 87-го км у межах Київської області — загальною кошторисною вартістю 1,93 мільярда гривень. Один із інтернет-користувачів обурився: “60 кілометрів за два мільярди? Вони що, золотом будуть цю дорогу крити?”. Траса Київ — Одеса до найгірших в Україні ніби не належить. Чому ж зараз треба саме цей ледь не “європейський автобан”, як нам свого часу торочили, капітально ремонтувати? Ці два мільярди на ділянці Ковель-Львів були б не зайві.

Недавню жахливу автокатастрофу на Волині (зіткнулися два автобуси) спричинило, припускали експерти, намагання одного з водіїв об’їхати глибокі ями. Не розрахував і вилетів на зустрічну смугу...