Ремонт й Армагеддон

Львів увійшов у гарячу фазу ремонту доріг. На проспекті Свободи зняли асфальтове покриття, щоб замостити “серце міста”історичною, ще австрійською бруківкою. Цей масштабний ремонт центральної дорожньої артерії призвів до транспортного колапсу.

Раптова реконструкція проспекту Свободи трохи здивувала львів’ян. Адже на периферії є чимало доріг у значно гіршому стані, які давно благають рятувати. А дорожники із завзяттям взялися за центральний проспект, який ще міг трохи послужити. Отже, реконструкцію центральної магістралі багато хто з львів’ян може пов’язати з місцевими виборами. На периферії ремонт доріг побачить невелика виборча аудиторія, а у центрі, крім місцевих, ще й туристи відзначать господарність влади. На вихідних прогулювалася центром. Запитала туристів з Києва, Харкова та з-за кордону (Америки, Німеччини), чим їх приваблює Львів. Ніби змовилися, в один голос кажуть, що Львів не перестає дивувати позитивними змінами. Мовляв, такі молодці, усі дороги ремонтують, аж гай гуде… Туристка з Харкова відзначила, що в них про таке тільки мріють. Напрошується висновок: якби місцеві вибори проводили щороку, то дорогам Львова позаздрила б навіть Європа! Цього року комунальники відновлюють внутрішньоквартальні автошляхи, до яких завжди руки не доходили.

На брифінгу міський голова Львова Андрій Садовий з гордістю зазначив, що такого об'єму робіт у місті не було за останніх сорок років! Цього року роблять ставку на відновлення міжквартальних доріг та автошляхів у центральній частині Львова. У всіх районах міста відремонтують 200 квадратних метрів тротуарів.

Ремонтні роботи на проспекті Свободи (на ділянці від вул. Гнатюка до вул. Вороного) триватимуть до 1 жовтня, тротуари завершать до кінця жовтня (вибори, нагадаємо, 25 жовтня). На реконструкцію проспекту з міської скарбниці виділили 12,3 мільйона гривень. Ооблаштують новий тротуар для пішоходів, прокладуть велодоріжки (поруч з тротуаром). Для цього у мерії підуть на відчайдушний крок — демонтують рекламні щити. Замість огорож-турнікетів встановлять гранітні півкулі. З 8 вересня на проспекті Свободи обіцяють відновити рух тролейбуса № 13.

“На головному проспекті міста потрібно повністю замінити комунікації та колектори (пролягають на глибині 5−6 метрів), дощоприймачі та сім колодязів. Потрібно замінити освітлення та опори на тротуарі, — прокоментував “ВЗ” начальник відділу комунального господарства управління інженерного господарства Львівської міської ради Роман Заріцький. — Після реконструкції на проспекті Свободи буде заборонене паркування автівок”. Звичайно, дороги у Львові ремонтували треба. Та це варто робити виважено — не усі одразу, (бо тоді водії та пасажири годинами “зависають” у заторах), а поступово. Напередодні Євро-2012 місто уже мало практику “алярмового” ремонту. Тоді за два-три місяці хотіли залатати ледь не усі проблемні автошляхи. У таких умовах про якість робіт не йшлося…

Начальник управління житлового господарства департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради Юрій Голець вважає, що затори в центрі спричинили не стільки ремонтні роботи вул. Лисенка та проспекту Свободи, як неправильно припарковані автівки. А що буде 1 вересня, коли у місто повернуться усі випускники?..

“Ремонт центральної магістралі може спричиняти певні незручності, — наголошує посадовець. — Якщо там працюють евакуатори та ДАІшники,то заторів немає. Коли їх немає, проблема із заторами повторюється, водії паркуються, де заманеться. Аналогічна ситуація і на вул. Просвіти, Лисенка. Поставили чотири евакуатори, рух не заблокований”.

Вулицю Лисенка ремонтують у три зміни, щоб 1 жовтня відновити рух автівок. Вартість робіт — 7,3 мільйона гривень, над об’єктом працює місцевий підрядник. “Там замінюють інженерні мережі та колектор, який у жахливому стані, — розповів Юрій Голець. — Потім облаштують дорожнє корито, нові хідники, освітлення. Все робимо якісно, щоб найближчих тридцять років до ремонту вул. Лисенка не повертатися”. Поживемо — побачимо.

Фото: Юлія Підлужна