Насправді їх немає… Але вони співають!
Південнокорейський дівочий попгурт MAVE: існує лише у так званому Метавсесвіті, тобто віртуальній реальності. Фанатів не бракує…
Учасниці MAVE: схожі на будь-який інший музичний гурт, що співає у стилі К-pop. Перший відеоальбом дівочого квартету з Південної Кореї має на YouTube уже понад 20 мільйонів переглядів. Секрет гурту MAVE: полягає у тому, що він існує лише… у віртуальній реальності (у так званому Метавсесвіті). Але це не заважає «цифровим» співачкам здобувати популярність серед фанатів.
Чотирьох членкинь віртуального співочого гурту звати SIU, ZENA, TYRA й MARTY. Їхні пісні, танці, інтерв'ю і навіть зачіски створені вебдизайнерами й штучним інтелектом. «Коли я вперше побачив MAVE, мені було важко визначити, це люди чи віртуальні персонажі, — розповів агенції Reuters 19-річний Хан Су-мін із Сеула. — Оскільки я і мої приятелі часто користуємося платформами Метавсесвіту, відчуваю, що цілком міг би стати їхнім фанатом».
Ідея створення «цифрових» музикантів для технологічно просунутої Південної Кореї не нова. 1998 року там з’явився віртуальний співак Адам, а через два десятиліття дебютувала дівоча К-pop група K/DA, «батьки» якої надихнулися персонажами відеогри League of Legends («Ліга легенд»). Але ті музиканти публіку не «підірвали»…
Віртуальні дівчата співають чотирма мовами
Утім, із того часу південнокорейські технології створення віртуальних персонажів неабияк розвинулися. Учасниці гурту MAVE: виглядають набагато природніше, ніж їхні попередники — завдяки новим вебінструментам і штучному інтелектові, який розробники використали для створення міміки обличчя, а також деяких дрібних деталей зовнішності співачок (зокрема, пасма волосся, що так сподобалися шанувальникам творчості MAVE:).
Завдяки допомозі голосового генератора штучного інтелекту віртуальні дівчата можуть співати й розмовляти чотирма мовами — корейською, англійською, французькою та індонезійською. Хореографія їхнього дебютного кліпу Рandora базується на рухах справжніх танцюристів.
Розвиток «віртуалки» стимулювала пандемія
Експерти кажуть, чимало компаній, що займаються музикою у стилі К-pop, під час пандемії зосередилися на онлайн-контенті, — аби задовольнити фанатів, які не могли відвідувати «живі» концерти й сиділи вдома. «За три роки фанати вже звикли спілкуватися зі своїми улюбленими групами інакше, ніж на концертах», — констатує критик попкультури Лі Чон Ім, який викладає у Національному університеті в Сеулі.
Творці MAVE: та інші представники індустрії розваг дивляться на потенціал віртуальних груп із оптимізмом. «Після багатьох позитивних відгуків із усього світу я зрозумів, що глядачі прагнуть чогось нового», — зазначив головний продюсер щотижневої музичної програми телеканалу MBC Ро Ші-йонг.